Πώς ο κορωνοϊός ξαναγράφει τους κανόνες του λιανεμπορίου στις ΗΠΑ

Μόνιμες αλλαγές στις καταναλωτικές τους συνήθειες λόγω του κορωνοϊού διαβλέπει η μεγάλη πλειοψηφία των Αμερικανών, αφού σε ποσοστό 70% τοποθετούν οριστικά στο παρελθόν τον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας, που επικαλείται ενημερωτικό δελτίο του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη για την αμερικανική αγορά τροφίμων και ποτών, ένα 64% των ερωτηθέντων έκανε χρήση των υπηρεσιών παράδοσης κατ’ οίκον και ένα 55% χρησιμοποίησε υπηρεσίες παράδοσης γευμάτων. Ακόμη, ένα 44% ανέφερε ως βασικότερη πρόκληση την έλλειψη ορισμένων αγαθών, ενώ το 42% ανησυχεί ως προς την τήρηση προδιαγραφών υγιεινής και την έκθεση των προϊόντων στο ράφι, όταν για ακόμη ένα 28% η επίσκεψη σε κατάστημα τροφίμων περιγράφεται ως στρεσογόνος.

Την πεποίθηση αυτήν των καταναλωτών φαίνεται ότι επαληθεύουν και έρευνες, όπως αυτή της McKinsey, σύμφωνα με την οποία καταναλωτικές συνήθειες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήρθαν για να μείνουν, ξαναγράφοντας τους κανόνες του λιανεμπορίου. Πλήρης εφαρμογή των πρωτοκόλλων υγιεινής, προσαρμογή στα δεδομένα της διαδικτυακής εξυπηρέτησης σε όλο το φάσμα της καταναλωτικής εμπειρίας, αναβαθμισμένη παρουσία σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ σε ό,τι αφορά την επίσκεψη σε κατάστημα, πακέτα ολοκληρωμένης εμπειρίας, καθώς και προσφορές είναι οι άξονες στους οποίους να πρέπει να αναπροσαρμοστεί η στρατηγική των επιχειρήσεων, αναφέρει η ίδια πηγή.

Στροφή στα φυτικής προέλευσης

Συγκυριακό ή μη, την τιμητική τους εν μέσω πανδημίας είχαν και τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης, οι λιανικές πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν με ρυθμό μεγαλύτερο από τις συνολικές πωλήσεις τροφίμων, σύμφωνα με την Ένωση Τροφίμων Φυτικής Προέλευσης (PBFA). Υγιεινότερα του κρέατος θεωρεί αυτά τα υποκατάστατα το 46% των Αμερικανών, σύμφωνα με τη Mintel, ενώ και τα προβλήματα στον κλάδο της επεξεργασίας του κρέατος φαίνεται ότι έδωσαν την ευκαιρία στα παραπάνω να καλύψουν το κενό.

Στην κορυφή οι διαδικτυακές πωλήσεις

Σημειώνοντας αύξηση κατά 9% από τον προηγούμενο μήνα, στα 7,2 δισ. δολάρια σκαρφάλωσαν οι διαδικτυακές πωλήσεις τον Ιούνιο, αναφέρει η έρευνα του «Progressive Grocer», δείχνοντας, μάλιστα, ότι η συχνότητα των διαδικτυακών παραγγελιών αυξήθηκε σε 1,9, από 1,7 παραγγελίες μηνιαίως, με 45,6 εκατ. νοικοκυριά να κάνουν χρήση σχετικών υπηρεσιών. Μάλιστα, πολλές επιχειρήσεις του λιανεμπορίου έδειξαν αξιοθαύμαστη προσαρμοστικότητα στη μεγάλη αύξηση της ζήτησης για online υπηρεσίες, αναφέρει ο David Bishop, επικεφαλής ερευνών της «Brick Meets Click».

Η Walmart εγκαινίασε νέα συνδρομητική υπηρεσία αγορών, τη «Walmart+», η οποία αυξάνει τον ανταγωνισμό για την «Amazon Prime» τη μεγαλύτερη πλατφόρμα διαδικτυακού εμπορίου της Amazon. Η εταιρεία μπορεί να κατέγραψε πωλήσεις ρεκόρ κατά το διάστημα της πανδημίας, ωστόσο στο διαδίκτυο το μερίδιό της ανέρχεται μόνο στο 1/8 του αντίστοιχου της Amazon.

Η τελευταία εκτοξεύτηκε το ίδιο διάστημα, προσλαμβάνοντας επιπλέον 175.000 άτομα προσωπικό, ενώ τα έσοδά της έφτασαν τα 5,6 δισ. δολάρια από τις συνδρομές στην «Amazon Prime». H Amazon σχεδιάζει το άνοιγμα νέων καταστημάτων τροφίμων «Go Grocery» στις ΗΠΑ το επόμενο διάστημα, παρά τις αντιδράσεις από σωματεία εργαζομένων που καταγγέλλουν τις απώλειες θέσεων εργασίας λόγω των αυτοματοποιημένων διαδικασιών που προωθεί.