Προϊόντα της υπαίθρου πρωταγωνιστούν σε τηλεοπτικά παράθυρα

Διάσημοι σεφ στο πλευρό μικρών παραγωγών και μεταποιητών

Ορισμένοι σεφ ταξιδεύουν και μαγειρεύουν για τηλεοπτικές εκπομπές. Άλλοι χρησιμοποιούν προϊόντα που ταξιδεύουν από όλη την Ελλάδα στα τηλεοπτικά πλατό και συμπρωταγωνιστούν ως βασικό συστατικό των συνταγών που υπογράφουν. Δύο γνωστά ονόματα της μαγειρικής τέχνης μαγείρεψαν πρόσφατα τηλεοπτικά με προϊόντα της Ροδόπης και οι μεταποιητές τους δεν προλαβαίνουν να σηκώνουν τα τηλέφωνα.

Ο Σπύρος Οικονόμου συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση της εταιρείας «Θρακιώτικη Ζύμη», παρασκευάζοντας παραδοσιακά βιολογικά ζυμαρικά. Η πρωτοβουλία του να επικοινωνήσει μέσω Instagram με τον διάσημο Θρακιώτη σεφ Βαγγέλη Δρίσκα έφερε τα προϊόντα σε πρωταγωνιστική θέση στην εκπομπή «Κάθε μέρα chef», διαμορφώνοντας ένα γκιουβέτσι με κριθαράκι και χταπόδι.

Ο σεφ δοκίμασε αρχικά τα προϊόντα και μετέφερε στον κ. Οικονόμου ότι πρόκειται για ζυμαρικά πολύ καλής ποιότητας. «Κατάλαβε ότι τα υλικά είναι αγνά και μέσα από συνεννόηση συμφωνήσαμε σε κάποιες συνταγές. Είναι πολύ σημαντική η προβολή μέσα από γνωστές εκπομπές, όπως η συγκεκριμένη. Όταν προβάλλεται μια μικρή μονάδα από διάσημους σεφ σε μεγάλα κανάλια βοηθάει πάρα πολύ, μπαίνει στο βιογραφικό της εταιρείας και χρησιμεύει ως εργαλείο που επιτρέπει να ανοίξουν εύκολα οι πόρτες».

Ο ίδιος εισπράττει την αναγνωρισιμότητα μέσα από ηλεκτρονικές παραγγελίες κυρίως από την Αθήνα. Επίσης, δέχεται τηλεφωνήματα από πολλές περιοχές της Ελλάδας, όπου του ζητούν πληροφορίες για την εταιρεία. «Είχαμε μια άψογη συνεργασία με τον κ. Δρίσκα και θα ήθελα να επαναληφθεί».

Ο Σπύρος Οικονόμου προσθέτει ότι ο γνωστός σεφ του πρότεινε να του στείλει όποιο νέο προϊόν και να το δοκιμάσει μαγειρεύοντας, ώστε να εκφέρει τη γνώμη του. Εκτιμά ιδιαίτερα το ενδιαφέρον που δείχνουν μεγάλοι σεφ για ποιοτική πρώτη ύλη. «Οι καλύτεροι σεφ χρησιμοποιούν τα καλύτερα προϊόντα και την πιο ποιοτική πρώτη ύλη, διαφορετικά το πιάτο που προτείνουν δεν θα είναι άριστο ποιοτικά και γευστικά».

Master Chef

Ο Απόστολος Παπαδόπουλος, ιδιοκτήτης του εργαστηρίου παρασκευής παραδοσιακών προϊόντων «Φρουτοπία», απόλαυσε μερικά από τα προϊόντα του στο «Master Chef» με τα οποία ο κορυφαίος σεφ Αντώνης Δρακουλαράκος δημιούργησε πιάτα χρησιμοποιώντας πίκλα τζίντζερ, πίκλα φράουλα και πίκλα κεράσι. «Έχουμε μια συνεργασία δύο ετών και χρησιμοποιεί αρκετούς κωδικούς δικούς μου: φράουλα, κεράσι, τζίντζερ, παντζάρι, κουνουπίδι, μπάμια και πλέον την πίκλα φινόκιο». Μάλιστα, όπως εξηγεί, η πίκλα έχει διαφορετική διαδικασία παρασκευής από το τουρσί, καθώς εμβαπτίζεται σε ζεστό διάλυμα.

«Ο Αντώνης είναι της ιαπωνικής φιλοσοφίας. Θέλει να συνεργάζεται με μικρούς παραγωγούς που είναι πιο ευέλικτοι και ποιοτικά καλύτεροι συγκριτικά με τα βιομηχανοποιημένα προϊόντα λόγω της προσεγμένης πρώτης ύλης και του τρόπου που της συμπεριφερόμαστε».

Η σχέση συνεργασίας γίνεται διαδραστική και ο πελάτης σεφ, στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Αντώνης Δρακουλαράκος, ζήτησε από τον εμπνευστή της «Φρουτοπίας» να φτιάξει λεμόνι τουρσί. «Ζητάει κάτι συγκεκριμένο, το δοκιμάζει, μου εξηγεί πώς θέλει να διαμορφώσω το προϊόν. Για παράδειγμα, στην πίκλα μήλο δεν ήθελε πολύ κανέλα. Η γνωριμία μας έγινε μέσω του γνωστού σεφ Φώτη Φωτεινόγλου, που επίσης συμμετείχε στο ‘‘Master Chef’’ και δημιούργησε δικό του εστιατόριο».

Ο κ. Παπαδόπουλος τονίζει ότι η τηλεόραση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προβολή ενός διατροφικού προϊόντος που έχει προσεγμένη πρώτη ύλη από συγκεκριμένους παραγωγούς.

Παροτρύνει τους καταναλωτές να δοκιμάζουν διαφορετικά προϊόντα, να πειραματίζονται στην κουζίνα τους, αναζητώντας διαφορετικές εφαρμογές, ενίοτε ορμώμενοι από γνωστές συνταγές.