Οι πρώτες ανάσες των οινοποιών από το άνοιγμα εστίασης και τουρισμού

Να επανακάμψουν με το άνοιγμα της εστίασης και του τουρισμού προσδοκούν οι οινοποιοί που παράγουν εκλεκτές ετικέτες κρασιών και στους πέντε νομούς της περιφέρειας.

Δειλά-δειλά ξεκίνησαν να αυξάνονται οι ρυθμοί των παραγγελιών χάρη στο άνοιγμα της εστίασης, μεταφέρει ο οινοπαραγωγός του Δραμινού Κτήματος Μιχαηλίδη, Ιορδάνης Μιχαηλίδης, διακρίνοντας ότι η κατανάλωση ανεβαίνει, ενώ σταδιακά γίνεται το άνοιγμα και στο εξωτερικό. Τα κρασιά του κτήματος κινούνται σε τουριστικούς προορισμούς όπως είναι η Αθήνα και τα νησιά και ταυτόχρονα εξάγονται σε Αμερική, Ελβετία, Γερμανία και Κύπρο. «Οι καταναλώσεις αφορούν κυρίως την κάβα λιανικής, γιατί τα κρασιά μας δεν είναι στα μάρκετ».

Συγκριτικά με πέρυσι, δηλώνει ικανοποιημένος, γιατί οι παραγγελίες αυξήθηκαν μετά την εκπροσώπηση της περιφέρειας από το Κτήμα Μιχαηλίδη στο γεύμα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, στο πλαίσιο των εορτασμών της 25ης Μαρτίου.

Ο ίδιος ελπίζει να μην ξανακλείσει η εστίαση και να επανεκκινήσει ο τουρισμός. Ένα πλεονέκτημα του κτήματος είναι ότι δεν έχει αποθηκευμένα κρασιά. «Σε δυόμισι μήνες ξεκινάμε τον τρύγο και πολλά οινοποιεία θα αντιμετωπίσουν προβλήματα γιατί οι δεξαμενές είναι γεμάτες από τα περσινά».

Τουρισμός υψηλού επιπέδου

«Αυτοί που μπορούν να ξοδέψουν επιθυμούν να κυκλοφορήσουν, αλλά όσοι δεν ολοκλήρωσαν τους εμβολιασμούς συγκρατούνται», σχολιάζει η οινολόγος, ιδρύτρια του οινοποιείου Κίκονες, Μελίνα Τάσσου, η οποία το περασμένο καλοκαίρι υποδέχτηκε στη γη των Κικόνων την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Σε όλους έλειψε το να βγουν, να φάνε, να πιούνε, να κουβεντιάσουν. Το ίδιο ισχύει και στο εξωτερικό. Πρόσφατα στην Αθήνα διαπίστωσα, μιλώντας με ανθρώπους της αγοράς, ότι ήρθαν τουρίστες με οικονομική επιφάνεια. Έρχονται τουρίστες που ξοδεύουν 5.000 ευρώ σε ένα σαββατοκύριακο» τονίζει και διακρίνει ότι το ποιοτικό, ακριβό προϊόν έχει ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο. «Η ανάκαμψη έγινε άμεσα. Σε δύο εβδομάδες είχαμε πέντε παραγγελίες από το Λονδίνο, το Ντουμπάι, την Αθήνα». Ορισμένοι είχαν προετοιμαστεί έγκαιρα, παραγγέλνοντας πριν από το άνοιγμα της εστίασης.

Η ίδια δηλώνει αισιόδοξη, βλέποντας τους εμβολιασμούς να προχωρούν και τον τουρισμό να ξεκινά. «Ανοίγουν ξενοδοχεία που πέρυσι παρέμειναν κλειστά. Ανοίγουν νέα εστιατόρια. Επιχειρηματίες που πήραν πολλά χρήματα με την επιστρεπτέα τα επανεπενδύουν σε νέα εστιατόρια». Να σημειωθεί ότι οι ετικέτες των βιολογικών κρασιών «Κίκονες» βρίσκονται σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και wine bars.

Μικροί παραγωγοί

Από την πλευρά της, η Εβρίτισσα οινοποιός, Θεοδώρα Ράπτη, παρατηρεί ότι η πανδημία προκάλεσε σοβαρά προβλήματα. Το κλείσιμο της εστίασης έφερε μία δυσπραγία επαγγελματική και οικονομική, καθώς τα κρασιά των Βιολογικών Αμπελώνων Οικογένειας Ράπτη κατευθύνονται στην εστίαση και σε κάβες. «Τα προϊόντα των μικρών παραγωγών συνήθως δεν μπαίνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ, εξαιτίας της μικρής παραγωγής και λόγω της άσκησης πίεσης για ολοένα χαμηλότερες τιμές».

Σημειώνει ότι αναγκαστικά επέμειναν, όπως οι περισσότεροι, στις άμεσες πωλήσεις και στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να μπορούν να πλησιάσουν οι κύκλοι εργασιών τις προ κορωνοϊού εποχές. «Το άνοιγμα της εστίασης και του τουρισμού θα δώσει σίγουρα μια νέα δυναμική στη διάθεση των προϊόντων των μικρών οινοπαραγωγών. Προσδοκούμε να προωθήσουμε τους αποθεματοποιημένους οίνους, ώστε να υποδεχτούμε την παραγωγή της νέας περιόδου», καταλήγει.