Ψηφιακά Β2Β ραντεβού στη θέση των εκθέσεων που ακυρώθηκαν

Οι επιχειρήσεις τροφίμων προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα που διαμόρφωσε ο κορωνοϊός

Την προηγούμενη εβδομάδα, εκατοντάδες εταιρείες που έχουν σχέση με το εμπόριο τροφίμων, έλαβαν το ίδιο μήνυμα από τη Forum AΕ, την κορυφαία εταιρεία διοργάνωσης εκθέσεων στην Ελλάδα: Η επόμενη FoodExpo αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 29 Μαΐου έως και την 1η Ιουνίου με δύο τρόπους, ταυτόχρονα ζωντανά και ψηφιακά.

«Με στόχο να διασφαλίσει τη μεγάλη επισκεψιμότητα και την εμπορική αποτελεσματικότητα της έκθεσης, η διοργανώτρια εταιρεία FORUM SA αποφάσισε να μεταθέσει τη διεξαγωγή της για 29 Μαΐου – 1 Ιουνίου 2021 και να εγκαινιάσει μία hybrid έκθεση».

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, «η νέα υβριδική μορφή της FoodExpo, με φυσική παρουσία αλλά και με ψηφιακή αλληλεπίδραση, μέσω της FoodExpo B2B Platform, δημιουργεί τις καλύτερες συνθήκες για την εμπορική επιτυχία και αποτελεσματικότητα για εκθέτες και επισκέπτες. Να σημειωθεί ότι η δημιουργία της B2B Platform και οι νέες digital επιλογές που δίνει η hybrid μορφή της έκθεσης δίνουν τη δυνατότητα σε εκθέτες και επισκέπτες, ακόμα και αν η φυσική έκθεση δεν πραγματοποιηθεί λόγω της πανδημίας, να μπορέσουν να κάνουν τις επαφές που θέλουν και να συνεχίσουν τις εμπορικές τους δραστηριότητες».

Η virtual οργάνωση εκθέσεων είναι η νέα τάση που προέκυψε από τους περιορισμούς που επέβαλε η πανδημία. Ήδη έχει εφαρμοστεί σε διοργανώσεις που έγιναν τους προηγούμενους μήνες στην Ευρώπη, ενώ ψηφιακά θα πραγματοποιηθεί και η μεγάλη έκθεση Plma από 1- 4 Δεκεμβρίου η οποία έχει φυσική παρουσία στο Άμστερνταμ κάθε χρόνο.

Πρόκειται για έκθεση που αφορά κυρίως εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των private label κυρίως στα τρόφιμα αλλά και σε άλλα προϊόντα, ένας τομέας που παρουσιάζει ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια.

Όχι μόνο δυσκολίες, αλλά και ευκαιρίες

Όπως εξηγούν επιχειρηματίες, οι οποίοι έχουν ήδη συμμετάσχει σε ψηφιακές εκθέσεις που πραγματοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες, πρόκειται κυρίως για τη διοργάνωση συγκεκριμένων B2B συναντήσεων μεταξύ εταιρειών και προμηθευτών, εισαγωγέων και εξαγωγέων και άλλων εμπλεκομένων.

Τα ραντεβού είναι προκαθορισμένα και με αυτή την έννοια, αυτές οι συναντήσεις δεν προσφέρουν τις ευκαιρίες και το εύρος των επιλογών που υπάρχουν σε μια πραγματική έκθεση με φυσική παρουσία. Από την άλλη, αναφέρουν επιχειρηματίες, «εν δυνάμει αυτές οι συναντήσεις είναι πιο ποιοτικές για εμάς, εφόσον το συγκεκριμένο ραντεβού σημαίνει ότι υπάρχει ήδη ένα ενδιαφέρον και από τις δύο πλευρές. Μετά το ραντεβού μπορείς να συνεχίσεις τη “συζήτηση” μέσω email». Πάντως, τα δεδομένα δείχνουν ότι υπάρχει ενδιαφέρον για συμμετοχή σε αυτή τη νέα μορφή ψηφιακών εκθέσεων.

«Αυτές οι ψηφιακές συναντήσεις είναι ο μόνος διαθέσιμος τρόπος επικοινωνίας σε αυτή την εποχή εκτός από το παραδοσιακό τηλέφωνο» καταλήγουν οι επιχειρηματίες του κλάδου. Όπως όλοι συμφωνούν ωστόσο φαίνεται ότι το τμήμα της ψηφιακής μορφής των εκθέσεων ήρθε για να μείνει και μετά την πανδημία.

Σε κάθε περίπτωση, ο κλάδος της εμπορίας τροφίμων όχι μόνο δεν χτυπήθηκε από την πανδημία, αλλά αντίθετα σε πολλές περιπτώσεις αύξησε κατά πολύ τις πωλήσεις του.

Φρένο στα λανσαρίσματα καινούργιων προϊόντων

Ο Φώτης Σούσαλης, γενικός διευθυντής της εταιρείας Terra Creta εξηγεί ότι το γεγονός ότι δεν πραγματοποιήθηκαν εκθέσεις θα έχει σημαντική επίπτωση στην ανάπτυξη του κλάδου το επόμενο χρονικό διάστημα μετά την πανδημία, καθώς η κατάσταση ανέστειλε την όποια δραστηριότητα πλασαρίσματος νέων προϊόντων. «Οι εταιρείες έχουν ρίξει το βάρος τους στη διαθεσιμότητα και όχι σε λανσαρίσματα και σε τοποθετήσεις νέων προϊόντων», λέει στην «ΥΧ».

Όπως τονίζει, πολλοί αγοραστές του εξωτερικού εργάζονται από το σπίτι και απαγορεύεται να δεχθούν δείγματα, οπότε δεν μπορούν να εξετάσουν την πιθανότητα νέων προϊόντων. «Αν λάβουμε υπόψιν μας ότι μεσολαβούν αρκετοί μήνες ανάμεσα σε μια πρώτη θετική επαφή και στην τελική τοποθέτηση ενός προϊόντος, τα αποτελέσματα αυτής της καθυστέρησης θα τα δούμε μέσα στο 2021, θα υπάρξει ένα κενό στα νέα λανσαρίσματα σε σούπερ μάρκετ», καταλήγει.