Αυτό το άρθρο είναι 27 μηνών

Ψήφισε κι εσύ το μέλι που προστατεύει τις μέλισσες!

17.03.2022
3' διάβασμα
psifise-ki-esy-to-meli-pou-prostatevei-tis-melisses-257759

Η καινοτόμα κοινωνική πρωτοβουλία των καταναλωτών “Ποιος είναι το Αφεντικό; Η Μάρκα του Καταναλωτή” συνεχίζει την πορεία της για ένα πιο βιώσιμο μέλλον στον αγροδιατροφικό τομέα με τη δημιουργία ενός ακόμη προϊόντος, το μέλι.  

Πως θα μπορούσε ο καταναλωτής να γνωρίζει τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν κατά την μελισσοκομία αν το μέλι του δεν παράγεται στη χώρα του; αν ο μελισσοκόμος ακολουθεί ηθικές πρακτικές και το μέλι το οποίο αγοράζει είναι όντως όπως το περιγράφει η ετικέτα του μα κυρίως ποιοτικό και υπεύθυνο.  

Όπως μας είπε ο Λάμπης Κώτσου, συνιδρυτής της πρωτοβουλίας “είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέσαμε οι καταναλωτές στους εαυτούς μας και μας οδήγησαν στη μελέτη του νέου προϊόντος σε συνεργασία με μελισσοκόμους, έμπειρους παράγοντες αλλά και οργανισμούς που ασχολούνται με την προστασία της μέλισσας, δίνοντας μεγαλύτερη διαφάνεια στη διαδικασία.

Στόχος μας, η δημιουργία ενός μελιού όπως το επιθυμούμε οι καταναλωτές, που θα αμείβει σωστά τους μελισσοκόμους ώστε να ζουν από το επάγγελμά τους και να μπορούν να ακολουθούν υπεύθυνες πρακτικές, ενώ ταυτόχρονα κάθε φορά που θα το αγοράζουμε θα μπορούμε να έχουμε και ένα ισχυρό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.” 

Στο ερωτηματολόγιο το οποίο θα βρείτε στην online εφαρμογή στην πλατφόρμα  www.imarkatoukatanaloti.gr καθώς και στην νέα εφαρμογή για κινητά της πρωτοβουλίας, οι καταναλωτές πρόσθεσαν ένα επιπλέον στοιχείο. Έχουν την επιλογή να προσθέσουν ένα ποσό επιπλέον σαν επένδυση για την αύξηση της βιοποικιλότητας  και την προστασία των μελισσών, αναγνωρίζοντας την σημασία που έχουν για την επιβίωση της ανθρωπότητας και του πλανήτη.

Όπως μας εξήγησε ο κ. Λάμπης Κώτσου, μέσα από εργαστήρια, εκπαιδευτικές δράσεις ευαισθητοποίησης καταναλωτών, μαθητών αλλά και μελισσοκόμων σε συνεργασία με μοναδικούς οργανισμούς, όπως το The Bee Camp και έμπειρους ανθρώπους στο αντικείμενο, θα συμβάλουν στην έμπνευση σεβασμού για τις μέλισσες, τη φύση και ένα πιο αισιόδοξο και βιώσιμο μέλλον.

Στα σχέδια δράσεων θα είναι η δημιουργία πράσινων δικτύων βιοτόπων (Bee Spots) εντός των πόλεων όσο και εκτάσεων βιοποικιλότητας λουλουδιών σε ζώνες ανάμεσα σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Αυτό όχι μόνο θα προσφέρει προστασία στις μέλισσες και εύκολα προσβάσιμα άνθη, αλλά θα προσφέρει προστασία και στις καλλιέργειες των παραγωγών. 

Γιατί όπως λένε και οι ίδιοι οι καταναλωτές “Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο σημαντικές είναι οι μέλισσες και πόσο ανάγκη τις έχει ο πλανήτης μας ! “

 Να θυμίσουμε ότι στα ράφια δύο μεγάλων αλυσίδων, της My Market και της ΑΒ Βασιλόπουλος, οι καταναλωτές ήδη βρίσκουν το φρέσκο αγελαδινό γάλα από παραγωγούς της Θεσσαλίας, το στραγγιστό γιαούρτι από παραγωγούς της Μακεδονίας, το ελαιόλαδο από παραγωγούς της Στ.Ελλάδας ενώ σε λίγο θα βρίσκουν και τη φέτα.

Στα επόμενα σχέδια των καταναλωτών είναι η στήριξη παραγωγών πατάτας, ντομάτας και οσπρίων, οι οποίοι μάλιστα θα επωφεληθούν με δωρεάν εγκατάσταση έξυπνων τεχνολογικών λύσεων Smart Farming Gaiasense χάρη στη συμμετοχή της πρωτοβουλίας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ploutos h2020.

Τέλος αναμένεται σύντομα η παρουσία της πρωτοβουλίας στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη καθώς και ένα διεθνές ντοκιμαντέρ το οποίο θα προβληθεί μέσα στο 2022!

ΓΡΑΦΕΙ: