Start up Greece Week: «Γεύση» αγροδιατροφής στην πανελλήνια διοργάνωση νεοφυούς επιχειρηματικότητας

Μεγάλο ενδιαφέρον και σημαντική απήχηση είχε η εκδήλωση του Συλλόγου Νεανικής Επιχειρηματικότητας, «Start up Greece Week 2020». H εκδήλωση πραγματοποιήθηκε εξ ολοκλήρου διαδικτυακά, από τις 4 έως 10 Μαΐου, περιλαμβάνοντας μια πλειάδα ομιλιών, τηλεσυνεδριών, εργαστηρίων και άλλων εκδηλώσεων, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας σχετικά με τη νεοφυή επιχειρηματικότητα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, το κοινό παρακολούθησε συνεδρίες από δέκα πόλεις της περιφέρειας, με τη συζήτηση της Καλαμάτας να εστιάζει στον τομέα της αγροδιατροφής. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε επιχειρηματικός διαγωνισμός για ελληνικές start ups, όπου απονεμήθηκαν χρηματικά έπαθλα, συνολικού ύψους 10.000 ευρώ. Κατατέθηκαν συνολικά 18 προτάσεις, με μοναδική εκπρόσωπο του αγροδιατροφικού τομέα τη «Healthy V Team». Το «Start up Greece Week 2020» πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα των υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Συνέργειες – καινοτομία, τα κλειδιά για την κατάκτηση της αγοράς

Θεσσαλονίκη, Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Τρίπολη, Ρόδος, Ξάνθη, Ιωάννινα, Καλαμάτα και Πάτρα ήταν οι πόλεις που συμμετείχαν στο φετινό Start up Greece Week, πραγματοποιώντας ζωντανές συνδέσεις και συζητήσεις για τη νεοφυή ελληνική επιχειρηματικότητα. Πρωταγωνιστής στη διαδικτυακή συζήτηση της Καλαμάτας, που συντόνισε η δημοσιογράφος Μαριλένα Γυφτέα, ήταν ο αγροδιατροφικός τομέας.

Στο πάνελ των συμμετεχόντων βρέθηκαν εκπρόσωποι δύο ελληνικών start ups. Η Μαρία Γαβριέλλα Αναγνωστοπούλου εκπροσώπησε την «Οne & Οlive», μια καινοτόμο ελαιουργική επιχείρηση με έδρα τη μεσσηνιακή πόλη.

Αναφερόμενη στην αγορά του ελαιολάδου, η κα Αναγνωστοπούλου τόνισε ότι πλέον η νέα γενιά μπορεί να πάρει τη σκυτάλη από τους προηγούμενους και με όπλο την τεχνολογία, την καινοτομία και τις συνεργασίες, να αναδείξει την υπεραξία των ελληνικών αγροδιατροφικών προϊόντων. Η ίδια σημείωσε χαρακτηριστικά: «Αν δεν κάνεις κάτι καινοτόμο και δεν διαφοροποιηθείς από τον ανταγωνισμό, δεν θα επιβιώσεις στον διεθνή ανταγωνισμό». Μεταφέροντας την εμπειρία που έχει αποκομίσει κατά τη δική της επιχειρηματική προσπάθεια, η επιχειρηματίας τόνισε «το να έχεις μια καλή ιδέα είναι μόνο η αρχή, το πιο σημαντικό είναι το πώς θα την υλοποιήσεις».

Η δεύτερη start up που συμμετείχε στη διαδικτυακή συζήτηση ήταν η «Harma foods». Oι συνιδρυτές της επιχείρησης, Νάσος Γερακάρης και Λάμπρος Καραγγελής, «πάντρεψαν» τις γνώσεις γεωπονίας και οικονομικών που απέκτησαν από τις σπουδές τους και δημιούργησαν μια επιχείρηση που ασχολείται με υδροπονικές καλλιέργειες μανιταριών.

Απευθυνόμενος σε επίδοξους start uppers, o κ. Καραγγελής δήλωσε: «Δεν γίνεται επιχειρηματικότητα στην εποχή μας χωρίς συνεργασίες και τεχνολογίες, αλλά δεν γίνεται και αξιοποίηση τεχνολογιών χωρίς σεβασμό στη φύση».

Εφαλτήριο κατάκτησης καλύτερων αγορών η ευφυής γεωργία

Στη διαδικτυακή συνεδρία συμμετείχε και ο Ηλίας Κάλφας, γεωπόνος από το Γραφείο Στρατηγικών Έργων της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής. Κατά την τοποθέτησή του, στάθηκε στον παράγοντα της ευφυούς γεωργίας που, σε συνδυασμό με την επιστημονική γνώση και την εκπαίδευση των παραγωγών, μπορεί να κάνει τη διαφορά στην ελαιουργία και στον αγροδιατροφικό τομέα γενικότερα.

«Όχι μόνο επιτυγχάνεται η μείωση κόστους και η αύξηση των εσόδων, αλλά μπορείς να μπεις και σε καλύτερες αγορές. Αρκεί να έχεις πολλά στοιχεία για να αποδείξεις τους ισχυρισμούς σου», πρόσθεσε, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία της ιχνηλασιμότητας. Ο ίδιος ανέφερε, επίσης, ότι οι νέοι παραγωγοί είναι πιο εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ πρόσθεσε ότι εκτός από την αξιοποίηση αισθητήρων και άλλων συστημάτων ψηφιακής γεωργίας, πλέον αξιοποιούνται και άλλες μέθοδοι φιλικές προς το περιβάλλον, όπως μικροοργανισμοί και αμινοξέα που συμβάλλουν στη μείωση της χρήσης χημικών λιπασμάτων.

Στη συνεδρία της Καλαμάτας έλαβε μέρος επίσης ο Παναγιώτης Λιαργκόβας, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και πρόεδρος του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ). Ο κ. Λιαργκόβας ανέλυσε το εγχώριο και διεθνές οικονομικό κλίμα. Δίνοντας μια αισιόδοξη διάσταση, εξέφρασε τη θέση ότι η πολύ καλή διαχείριση του κορωνοϊού από τη χώρα μας συνέβαλε στην οικοδόμηση ενός προφίλ αξιοπιστίας που μπορεί να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να κερδίσουν πελάτες και συνεργασίες.