Στην εγχώρια αγορά ρίχνει πλέον το βάρος η Δέλτα

Το σκεπτικό πίσω από το ντηλ με τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία στη Βουλγαρία και οι επόμενες κινήσεις

Tην εστίαση της Δέλτα στην ελληνική αγορά γαλακτοκομικών, με στόχο την ενίσχυση των ήδη ηγετικών μεριδίων που διατηρεί στον κλάδο, σηματοδοτεί η συμφωνία για την πώληση της βουλγαρικής θυγατρικής UMC (United Milk Corporation), που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Η κίνηση αυτή έρχεται να υπογραμμίσει τη νέα στρατηγική της εταιρείας που έχει ως άξονα την περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στην Ελλάδα και, παράλληλα, την είσοδο σε νέες προϊοντικές κατηγορίες με το λανσάρισμα καινούργιων κωδικών που αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα.

Έρχεται, δε, να συνδυαστεί με τις πρόσφατες κινήσεις αξιοποίησης ανενεργών παγίων και, ειδικότερα, των εργοστασίων σε Ταύρο Αττικής και Πλατύ Ημαθίας, με το πρώτο να περνάει στην κατοχή της The Mart Cash & Carry και το δεύτερο σε σχήμα όπου συμμετέχει ο επιχειρηματίας Γιώργος Μπίκας, γνωστός για τις δραστηριότητές του στον χώρο του κρέατος.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η Δέλτα και στις δύο περιπτώσεις τα σχετικά συμφωνητικά υπογράφηκαν μέσα στον Ιούλιο και η εταιρεία εισέπραξε προκαταβολές ύψους 500.000 ευρώ, με την ολοκλήρωση των αγοραπωλησιών να αναμένεται μέσα στο 2022.

Με φόντο τη νέα αναπτυξιακή στρατηγική, πηγές της εταιρείας χαρακτηρίζουν ιδανικό το timing για την πώληση της UMC, η οποία το 2021 πραγματοποίησε πωλήσεις 52,5 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 9% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ κατέχει ηγετική θέση στη βουλγαρική αγορά με παρουσία κυρίως στις κατηγορίες του γάλακτος και του γιαουρτιού.

Τα στοιχεία αυτά προφανώς προσέλκυσαν την προσοχή των Ελληνικών Γαλακτοκομείων της οικογένειας Σαράντη που, με την απόκτηση της UMC, ισχυροποιούν τη θέση της εκεί θυγατρικής τους, Tyrbul, και, παράλληλα, συνεχίζουν την επέκταση στα Βαλκάνια.

Αύξηση τζίρου, διατήρηση μεριδίων

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, η Δέλτα κατάφερε το 2021 να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της στα 279,57 εκατ. ευρώ έναντι 274 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η κερδοφορία, ύψους 2,94 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 750.000 ευρώ έναν χρόνο πριν.

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, στην κατηγορία του γάλακτος, το μερίδιό της υποχώρησε οριακά κατά 0,4% σε αξία, παρέμενε ωστόσο ηγετικό, τη στιγμή που η αγορά στο σύνολό της κινήθηκε πτωτικά τόσο σε όγκο (-5,2%) όσο και σε αξία (-4,4%).

Τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισε το φρέσκο γάλα, όπου οι πωλήσεις κατέγραψαν συνολικά πτώση 7,5% σε όγκο και 7,7% σε αξία, τη στιγμή που στο γάλα υψηλής παστερίωσης η αξία των πωλήσεων ενισχύθηκε οριακά κατά 0,2%. Στην εν λόγω κατηγορία, μάλιστα, το μερίδιο της ΔΕΛΤΑ εμφανίζεται ενισχυμένο λόγω της περαιτέρω ανάπτυξης του brand «Του Τόπου μας».

Πτωτικά η αγορά στραγγιστού γιαουρτιού το 2021

Στο στραγγιστό γιαούρτι το μερίδιο της Δέλτα εμφανίζεται μειωμένο κατά 1%, σε μια αγορά που κινήθηκε πέρυσι πτωτικά, με απώλειες που φτάνουν το 5,1% σε αξία σε σύγκριση με το 2020. Αντίθετα, η κατηγορία των χυμών ενισχύθηκε τόσο σε όγκο (+0,5%) όσο και σε αξία (+2%) σε σύγκριση με το 2020, τροφοδοτούμενη κυρίως από τους χυμούς ψυγείου, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 36,5% της συνολικής πίτας της αγοράς και το 2021 εμφάνισαν άνοδο πωλήσεων 6,9% σε όγκο και 7,1% σε αξία +7,1%. Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, το μερίδιο της Δέλτα με τις μάρκες Smart και Life παρέμεινε σταθερό στο 27,2%
σε αξία.

Αξιοσημείωτοι είναι οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης που διατήρησε και το 2021 η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν 25% σε όγκο και 20% σε αξία, με τη Δέλτα να ενισχύει το δικό της μερίδιο κατά περίπου 4%, κάτι που αποδίδεται τόσο στη δυναμική προβολή των κωδικών της όσο και στον επανασχεδιασμό των συσκευασιών.

Τέλος, στο έτοιμο παγωμένο τσάι, το μερίδιο της εταιρείας ενισχύθηκε κατά περίπου 1%, σε μια αγορά που το 2021 ανέκτησε τον βηματισμό της μετά την πανδημία και κινήθηκε ανοδικά σε ποσοστό 3,2% σε όγκο και 2,1% σε αξία.