Η συνεργασία ΒΑSF-Wrangler δίνει υπεραξία στο ελληνικό βαμβάκι

Το πρόγραμμα FiberΜax «κουμπώνει» με τους στόχους της γνωστής εταιρείας τζιν για πλήρη ιχνηλασιμότητας στο σύστημα εφοδιασμού

των Αφροδίτης Χρυσοχόου, Γιάννη Τσατσάκη

Προστιθέμενη αξία στο επώνυμο πιστοποιημένο ελληνικό βαμβάκι που παράγεται με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές σχεδιάζει να δώσει η συνεργασία μεταξύ της BASF Ελλάς και της γνωστής μάρκας τζιν Wrangler, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα στη διάρκεια της 28ης Αgrotica. Η έκθεση σηματοδότησε το ευρωπαϊκό λανσάρισμα του «Προγράμματος Επιστήμης και Προστασίας» (αλλιώς «e3») της Wrangler, μιας πρωτοβουλίας που αποσκοπεί στην ιχνηλασιμότητα του βάμβακος σε όλη του τη διαδρομή, από τον σπόρο μέχρι το τελικό προϊόν ένδυσης που αγοράζει ο καταναλωτής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη, στα τζιν της σειράς «Rooted Collection» που κατασκευάζει το brand, αναγράφεται το όνομα των Αμερικανών παραγωγών από τους οποίους προέρχεται η πρώτη ύλη.

Η εταιρεία από το 2017 «τρέχει» το εν λόγω πρόγραμμα στις ΗΠΑ, ενώ από πέρυσι ξεκίνησε να συνεργάζεται εκεί με την BASF. Η απόφαση να αποτελέσει ουσιαστικά η φετινή Agrotica το εφαλτήριο για την επέκτασή του στην Ευρώπη κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν: Το ενδιαφέρον της Wrangler προσέλκυσε το πρόγραμμα «Πιστοποίηση FiberMax με βιώσιμες γεωργικές πρακτικές (CSF)» της BASF που εφαρμόζεται εδώ και πέντε χρόνια στη χώρα μας, έχοντας στο επίκεντρό του την παραγωγή βάμβακος με κοινωνικά δίκαιες, οικονομικά βιώσιμες και περιβαλλοντικά υπεύθυνες πρακτικές.

Οι εκπρόσωποι της αμερικανικής εταιρείας ήρθαν στην Ελλάδα για να δουν πώς υλοποιείται το πρόγραμμα και να εντοπίσουν τις συνέργειες που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν. «Βρισκόμαστε στην Ελλάδα για να υποστηρίξουμε την αειφορική γεωργία. Είμαστε ενθουσιασμένοι με το πρόγραμμα της BASF για το πιστοποιημένο βαμβάκι και όλη τη γνώση που έχει διαχυθεί στους παραγωγούς τα τελευταία πέντε χρόνια», τόνισε στην «ΥΧ» ο Roian Atwood, διευθυντής Αειφορίας της Wrangler. Ο κ. Atwood έδωσε το «παρών» στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η BASF στο πλαίσιο της Agrotica, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα που εφαρμόζει η εταιρεία στις ΗΠΑ, αλλά και το ενδιαφέρον της να χρησιμοποιήσει βαμβάκι FiberMax για την ευρωπαϊκή παραγωγή της. Ο ίδιος επισήμανε ότι η Wrangler αναζητά συνεργασία με παραγωγούς που εφαρμόζουν αειφορικές πρακτικές και απώτερος στόχος τόσο της ίδιας, όσο και της BASF, είναι το ανώτερης ποιότητας βαμβάκι, αλλά και το νήμα από βαμβάκι FiberΜax να πωλείται ως επώνυμο βαμβάκι με δικά του χαρακτηριστικά και προδιαγραφές που θέτει το τελικό brand, αποκτώντας έτσι και μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία.

O Θανάσης Τσούτσας και ο Roian Atwood

«Σκοπός του προγράμματος είναι να αναδείξει τον τρόπο παραγωγής μέσα από βιώσιμες γεωργικές πρακτικές, ώστε το προϊόν να είναι πιο ποιοτικό, να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών και ταυτόχρονα να προσφέρει προστιθέμενη αξία σε όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα αξίας του βάμβακος», ανέφερε ο υπεύθυνος του Τμήματος Σπόρων της BASF Ελλάς, Θανάσης Τσούτσας (στη φωτ με τον κ. Atwood).

Ο ίδιος πρόσθεσε πως η εταιρεία συνεργάζεται με εκκοκκιστήρια και παραγωγούς σε Θεσσαλία και Θράκη καταγράφοντας όλη την παραγωγική διαδικασία και στο τέλος πιστοποιείται το τελικό προϊόν.

Από φέτος η σύνδεση παραγωγού-πελάτη

«Ευελπιστούμε να τρέξουμε το πρόγραμμα τη φετινή χρονιά στην Ελλάδα σε συνεργασία με τη Wrangler, έτσι ώστε να συνδέσουμε τον παραγωγό με τη βιομηχανία και τον καταναλωτή», σημείωσε από την πλευρά του ο Γιάννης Κουρτσίδης, από το τμήμα Σπόρων και Ανάπτυξης της BASF.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2019 στο πρόγραμμα FiberMax συμμετείχαν 1.578 καλλιεργητές με συνολικά 117.810 στρέμματα, οι επιχειρήσεις Κ.Β. Μάρκου, Βιολάρ και Θρακικά Εκκοκκιστήρια ενώ συνολικά παρήχθησαν 59.390 πιστοποιημένες μπάλες βάμβακος.

Στόχος της Wrangler είναι μέχρι το 2025 να εφαρμόσει πλήρη ιχνηλασιμότητα για το σύνολο του βάμβακος που χρησιμοποιεί στα ενδύματά της.