Tσάι του βουνού: Μια Anassa δρόμος από τις αγορές του κόσμου

Η «αφρόκρεμα» των ελληνικών αρωματικών φυτών και βοτάνων στην κούπα των πιο απαιτητικών καταναλωτών του πλανήτη

Tσάι του βουνού Μια Anassa δρόμος από τις αγορές του κόσμου

Φέτος το καλοκαίρι, στις ορεινές περιοχές της Μακεδονίας, της Ηπείρου και της Κρήτης, πιστοποιημένοι παραγωγοί βιολογικών αρωματικών φυτών «τρύγησαν» την crème de la crème των ελληνικών βοτάνων. Η σοδειά τους, περίπου 2,5 τόνοι εξαιρετικής ποιότητας αρωματικών φυτών και βοτάνων, αποτέλεσε την πρώτη ύλη, που πήρε τον δρόμο για μια τυποποίηση υψηλής αισθητικής, πριν οδεύσει με τη μορφή αφεψημάτων στην ελληνική και διεθνή αγορά.

Την ποιοτική διαδρομή από το χωράφι μέχρι την κούπα του πιο απαιτητικού καταναλωτή εγγυήθηκε μία νεόκοπη εταιρεία, η Anassa Organics –από το αρχαιοελληνικό «άνασσα», που σημαίνει βασίλισσα. Το επιχειρηματικό «τέκνο» της Γιάννας Ματθαίου και της Αφροδίτης Φλώρου, αν και μετρά μόλις τρία χρόνια ζωής, έχει καταφέρει να ανοίξει, για τα εξαιρετικής ποιότητας ελληνικά αρωματικά φυτά και βότανα, ένα ευρύ εμπορικό κανάλι που ήδη αριθμεί 100 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και τουλάχιστον 50 σε 15 χώρες του εξωτερικού.

Οι δύο φίλες, που βρίσκονται στο τιμόνι της εταιρείας, εγκατέλειψαν μια 20ετή πορεία στον χώρο του marketing για να αναζητήσουν μέλλον έξω από τα στενά όρια ενός γραφείου. Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια, κατάφεραν να δημιουργήσουν μια εξαιρετικά δεμένη παραγωγική αλυσίδα: στην αφετηρία της έχει σήμερα 12 πιστοποιημένους βιοκαλλιεργητές, οι οποίοι συλλέγουν, με απόλυτη σχολαστικότητα και ορθές αγροτικές πρακτικές, την πρώτη ύλη, ενδιάμεσο σταθμό το συσκευαστήριο, που η Anassa δημιούργησε φέτος το καλοκαίρι, και τελικό προορισμό το απαιτητικό φλιτζάνι των καταναλωτών ανά τον πλανήτη.

Σήμερα, η Anassa Organics, με διαπιστευτήρια οκτώ χρυσά αστέρια γεύσης στα Great Taste Awards του βρετανικού οργανισμού Guild Of Fine Food (2014 και 2015), ένα Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας (2014) και ένα χρυσό στα European Design Awards για τη συσκευασία, διευρύνει περαιτέρω τους ορίζοντες της εξωστρέφειας των ελληνικών βιολογικών βοτάνων.

Επόμενοι προορισμοί, όπως τονίζει στην «ΥΧ» η μία εκ των δημιουργών της Anassa Organics, Γιάννα Ματθαίου, είναι οι αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας, αλλά και αυτές της Σιγκαπούρης και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ενώ ενδιαφέρον εντοπίζεται και στις Σκανδιναβικές χώρες.

Εντός Ελλάδας

Εντός συνόρων, η Anassa επιδιώκει να δώσει στην εγχώρια εστίαση μια πιο αρωματική essence, βάζοντας τα αφεψήματα από τα βιολογικά βότανα της ελληνικής γης στο πρωινό ξενοδοχειακών αλυσίδων και καφέ της χώρας.

Tσάι του βουνού Μια Anassa δρόμος από τις αγορές του κόσμου Σε προϊοντικό επίπεδο, η εταιρεία, σε συνεργασία με το ειδικό επιστημονικό προσωπικό που έχει δίπλα της από τη σύστασή της, συνεχίζει την έρευνα για την προσθήκη νέων κωδικών. Όπως, πάντως, εξηγεί η κυρία Ματθαίου, οι κινήσεις της Anassa είναι απόλυτα λελογισμένες, δεν προβλέπουν σε καμία περίπτωση γιγάντωση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, καθώς βασική μέριμνα παραμένει η εξασφάλιση της σταθερά υψηλής ποιότητας της πρώτης ύλης. «Ήδη κατά τη φετινή συγκομιδή χρειάστηκαν διπλάσιες ποσότητες αρωματικών φυτών, για να καλύψουμε τις ανάγκες της εταιρείας. Η ζήτηση υπερέβη κατά πολύ τις προσδοκίες. Σαφώς και σκεφτόμαστε να διευρύνουμε τη γκάμα των προϊόντων. Πρέπει όμως να διασφαλίσουμε την ποιότητα και την ποσότητα. Τόσο η επέκταση σε νέες αγορές όσο και η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας γίνεται με μελετημένα βήματα, ώστε να διατηρούμε τον πήχη τόσο υψηλά όσο τον θέσαμε εξαρχής» σημειώνει η κυρία Ματθαίου.

Η Anassa Organics διαθέτει στην αγορά δέκα κωδικούς προϊόντων, με πρώτη ύλη βότανα της ελληνικής γης

Εν αρχή ην

Μιλώντας στην «ΥΧ» για την επιχειρηματική διαδρομή της Anassa, η κυρία Ματθαίου εξηγεί ότι το αρχικό κίνητρο ήταν να δημιουργηθεί μια premium σειρά αφεψημάτων, με πρώτη ύλη την «αφρόκρεμα» των αρωματικών φυτών της ελληνικής γης. Στο… σαφάρι για την αναζήτηση ελληνικών βιολογικών αρωματικών φυτών για αφεψήματα, οι δύο δημιουργοί της Anassa δεν ήταν μόνες. Πήραν μεν οι ίδιες τα βουνά, έχοντας, ωστόσο, ως οδηγό μια ενδελεχή μελέτη, προϊόν της συνεργασίας τους με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, η οποία χαρτογράφησε τις ποικιλίες και τα χαρακτηριστικά των ελληνικών βοτάνων και αρωματικών φυτών. Με τη συμβολή της επιστημονικής ομάδας και μέσα από μαραθώνιους γευσιγνωσίας, επιλέχθηκαν 15 αρωματικά φυτά –μόνα τους ή σε μίγματα.

Tσάι του βουνού Μια Anassa δρόμος από τις αγορές του κόσμου Σήμερα, η Anassa Organics διαθέτει στην αγορά δέκα κωδικούς προϊόντων (τσάι του βουνού, μέντα, χαμομήλι, άγριο τριαντάφυλλο, λουΐζα και πέντε μείγματα αρωματικών φυτών), με πρώτη ύλη βότανα της ελληνικής γης, τη βιολογική προέλευση των οποίων υπογράφει η TÜV HELLAS (TÜV NORD).

Τα βιολογικά καλλιεργημένα αρωματικά φυτά, αφού περάσουν από τη βάσανο της διαλογής με το χέρι, συσκευάζονται, με ολόκληρα τα φύλλα, σε μεταλλικά κουτιά που τα προστατεύουν ιδανικά και τα διατηρούν αναλλοίωτα. Η αισθητική και η χρηστικότητα της συσκευασίας, άλλωστε, αποτέλεσαν, μαζί με την ποιότητα της πρώτης ύλης, τα βασικά ατού της Anassa.

Υψηλή αισθητική

«Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στη συσκευασία. Θέλαμε να αποδώσουμε στον θησαυρό της ελληνικής γης την αισθητική που του αρμόζει» τονίζει η μία εκ των δημιουργών της Anassa.

Εκτός από την υψηλή αισθητική, κάθε μεταλλική συσκευασία –στην οποία απεικονίζονται πλάσματα από την ελληνική μυθολογία– είναι και πρακτική. Περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρασκευής, με ειδικά βιοδιασπώμενα φίλτρα και ξύλινα στηρίγματα. Ο καταναλωτής μπορεί να βάλει μόνος την ποσότητα της δόσης που χωρά στο φακελάκι, και να το στερεώσει με το ειδικό ξυλάκι στην κούπα, ώστε να ξεκινήσει η ιεροτελεστία του σερβιρίσματος. «Παντρέψαμε την αγάπη μας για την καινοτομία και την αφοσίωσή μας στην παράδοση. Αυτή, άλλωστε, ήταν η αρχική μας ιδέα, την οποία και κάναμε πράξη» καταλήγει η κυρία Ματθαίου.

Νατάσα Φραγκούλη