Τέλη Φεβρουαρίου παραδίδει η GPO έρευνα για την ΚΑΠ στο ΥΠΑΑΤ

Να επιστρατεύσει εταιρεία δημοσκοπήσεων επέλεξε το ΥΠΑΑΤ για να συνεχίσει τη διαβούλευση σχετικά με την κατάρτιση του Στρατηγικού Σχεδίου της νέας ΚΑΠ. Με την πανδημία να έχει διακόψει τον διάλογο από τον περασμένο Μάρτιο και το σχετικό ερωτηματολόγιο του υπουργείου να έχει κυκλοφορήσει από πέρσι, καμία άλλη ενέργεια δεν ακολουθήθηκε, προκειμένου να συνεχιστεί η διαβούλευση που κρίνεται υποχρεωτική από την ίδια την Κομισιόν για την κατάρτιση του εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου της νέας ΚΑΠ, μετά το 2023.

Μόλις την περασμένη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου άρχισε να εμφανίζεται σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης επιχορηγούμενη διαφήμιση, μέσω της οποίας η γνωστή εταιρεία δημοσκοπήσεων GPO παρότρυνε γεωργούς και κτηνοτρόφους να πουν τη γνώμη τους για τη νέα ΚΑΠ.

Πράγματι, όπως επιβεβαιώνει, ερωτηθείς από την «ΥΧ» ο διευθυντής Ερευνών της GPO, Αντώνης Παπαργύργης, η εταιρεία κλήθηκε από το ΥΠΑΑΤ και ανέλαβε μέσω του ΠΑΑ 2014-2020 να διεξαγάγει έρευνα σε πανελλαδικό επίπεδο, προκειμένου να αποτυπωθεί η γνώμη των αγροτών σχετικά με τη νέα ΚΑΠ.

Όπως ο ίδιος εξηγεί, παράλληλα με την καμπάνια που τρέχει στο διαδίκτυο, το ίδιο ερωτηματολόγιο θα τεθεί και σε τυχαίο δείγμα παραγωγών που θα κληθούν να απαντήσουν τηλεφωνικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παραδώσει η εταιρεία στο ΥΠΑΑΤ στα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ δήλωσε πως ο ίδιος δεν γνωρίζει με ποιον τρόπο θα αξιοποιηθεί.

Σύμφωνα με την εταιρεία, πρόκειται για «έρευνα – μελέτη με θέμα: θέσεις, απόψεις και προτάσεις του αγροτικού κόσμου για τη νέα ΚΑΠ και το μέλλον των αγροτικών περιοχών» και περιλαμβάνει περίπου 50 ερωτήσεις, με τις απαντήσεις να παραπέμπουν κυρίως στις επιλογές «ναι», «μάλλον ναι», «όχι», μάλλον όχι», «δεν ξέρω/δεν απαντώ». Κάποιες από τις ερωτήσεις ζητούν από τον συμμετέχοντα να ιεραρχήσει τις προτεινόμενες απαντήσεις, όπως για παράδειγμα τι θα έκανε ο ίδιος για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Ουσιαστικά, μέσω του ερωτηματολογίου, μπορεί κάποιος να αναγνώσει το σκεπτικό του ΥΠΑΑΤ για την κατάρτιση του Στρατηγικού του Σχεδίου.

Για παράδειγμα, τίθεται το θέμα της Εσωτερικής Σύγκλισης και οι παραγωγοί καλούνται να διατυπώσουν την άποψή τους για το καθεστώς των άμεσων ενισχύσεων, επιλέγοντας μία από τις τρεις εναλλακτικές ως την πιο δίκαιη:

✱ Ενιαίο ποσό ενίσχυσης για όλους.

✱ Ενιαίο ποσό ενίσχυσης ανά είδος καλλιέργειας /εκτροφής.

✱ Το υφιστάμενο καθεστώς.

Σε άλλο ερώτημα, παραβάλλεται ως απάντηση ακόμη και η πρόσθετη ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής.