Θανάσης Κοτανίδης: Με φυσικό βούτυρο, ρόφηµα και ντιπ ρίχνει το αµύγδαλο που καλλιεργεί από τη Δράµα σε όλες τις αγορές

Αναζήτηση μίας δυναμικής καλλιέργειας με προδιαγραφές μεταποίησης, δημιουργία επιχειρηματικού πλάνου και εμπιστοσύνη στην επιστημονική γνώση ήταν το τρίπτυχο της ενασχόλησης του Θανάση Κοτανίδη με τον αγροτικό τομέα.

Ο 28χρονος αγρότης από τη Δράμα, ακολουθώντας από μικρός στα χωράφια τον παππού και τον πατέρα του και έχοντας την ανάγκη να εκσυγχρονίσει την καλλιέργειά του, αναζήτησε ένα προϊόν που θα έδινε μεγάλες δυνατότητες μεταποίησης, θα είναι αρκετά μπροστά στις τάσεις της αγοράς και βεβαίως θα ευδοκιμεί στην περιοχή. Ο δρόμος τελικά τον οδήγησε στην καλλιέργεια της αμυγδαλιάς.

«Βρισκόμαστε στο χωριό Μαυρόβατος και η οικογένειά μου ασχολείται με τον αγροτικό τομέα από το 1970. Θυμάμαι ότι από μικρή ηλικία βοηθούσα τον παππού και τον πατέρα μου στα χωράφια, όταν τότε καλλιεργούσαμε οπωροκηπευτικά. Όσο περνούσαν τα χρόνια, και έχοντας ως στόχο τη μεταποίηση, αναζητούσαμε με τον πατέρα μου, Θεφύλακτο, μία δυναμική καλλιέργεια που θα έδινε αρκετές δυνατότητες διαφορετικών προϊόντων. Με τα αμύγδαλα, αν και ευδοκιμούν στην περιοχή, δεν ασχολούνται πολλοί», εξηγεί στην «ΥΧ» ο Θανάσης.

 

Πανεπιστημιακή εκπαίδευση για την παραγωγή και τη μεταποίηση

Η εναλλαγή των καλλιεργειών έγινε το 2012 με 2013, όταν ο Θανάσης πέρασε στο πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα στο τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού του σημερινού Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. «Το αντικείμενο των σπουδών μου ήταν στοχευμένο, καθώς ήθελα να αποκτήσω γνώσεις για να φτιάξω τη δική μου επιχείρηση μαζί με τον πατέρα μου. Πιστεύαμε ότι το επιστημονικό υπόβαθρο θα μας βοηθήσει να ασχοληθούμε με το αντικείμενο με πιο σωστό τρόπο.

Στην αρχή, πωλούσαμε τα αμύγδαλα με το κέλυφος σε συσκευασίες vacuum, έτσι ώστε να μπορούν να διατηρούνται φρέσκα μέχρι να φτάσουν στον καταναλωτή. Το 2015 αποφασίσαμε να περάσουμε στη μεταποίηση. Εγώ είχα ξεκινήσει στο πανεπιστήμιο να δουλεύω πάνω σε εργασίες που αφορούσαν τον τομέα της μεταποίησης ως επιχειρηματικό πλάνο και συγκεκριμένα στα αμύγδαλα, ώστε μόλις τελειώσω να έχω μία βάση και να μπορέσουμε πιο εύκολα να αναπτυχθούμε.

Έτσι, λοιπόν, εκείνη τη χρονιά, ξεκινήσαμε τις πρώτες δοκιμές και καταλήξαμε σε ένα 100% φυσικό βούτυρο αμυγδάλου. Αν και το 2012 η ζήτηση για προϊόντα αμυγδάλου δεν ήταν τόσο μεγάλη, σήμερα, η στροφή των καταναλωτών σε τέτοιου είδους προϊόντα έχει δώσει μεγάλη δυναμική στην καλλιέργεια, καθώς μπορούν να προκύψουν πολλά διαφορετικά προϊόντα από το αμύγδαλο», εξηγεί ο Θανάσης.

Την ποιότητα των προϊόντων της οικογένειας ακολουθεί μία εξίσου ποιοτική και καλαίσθητη συσκευασία, στην οποία απεικονίζεται ο πατέρας του Θανάση. «Λίγο πριν ξεκινήσουμε τις δοκιμές για τη μεταποίηση του προϊόντος ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τον λογότυπο και τη συσκευασία. Αναζητούσα μία συσκευασία η οποία θα είναι οικεία και προσιτή και θα απεικονίζει τον οικογενειακό χαρακτήρα της αγροτικής μας επιχείρησης. Επίσης, η συμμετοχή μας στη δράση “Αγροανέλιξη” του προγράμματος Νέα Γεωργία για τη Νέα Γενιά μας βοήθησε να αποκτήσουμε κάποιον από τον εξοπλισμό που χρειαζόμασταν, αλλά και να εφοδιαστούμε με γνώσεις και εμπειρίες», αναφέρει ο ίδιος.

Προώθηση

Ένα θετικό πρόβλημα, όπως το χαρακτηρίζει ο Θανάσης, είναι ότι κάθε χρόνο η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά, καθώς τα προϊόντα τους έχουν μεγάλη ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό, το οποίο μπορεί να τα αναζητήσει διαμέσου της σελίδας τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως εξηγεί ο Θανάσης, «το επόμενο διάστημα θα δημιουργηθεί και e-shop στην ηλεκτρονική μας σελίδα».

Επόμενα σχέδια

Στόχος της οικογένειας Κοτανίδη το επόμενο διάστημα είναι να αυξήσουν τον αριθμό των δέντρων τους, έτσι ώστε να αυξηθεί και η παραγωγικότητα που θα μπορέσει να καλύψει τη ζήτηση. Επίσης, ετοιμάζουν καινούργια προϊόντα με βάση το αμύγδαλο, όπως το ρόφημα αμυγδάλου, αλλά και καινοτόμα προϊόντα που δεν υπάρχουν ακόμα στην αγορά, όπως το τυρί και το ντιπ αμυγδάλου.

Παράλληλα, στη φαρέτρα τους έχουν και προϊόντα τα οποία τα κρατούν ακόμη κρυφά. Όπως εξηγεί ο ίδιος, «έχουμε στόχο να δημιουργήσουμε όσα περισσότερα προϊόντα μπορούμε από το αμύγδαλο, προσπαθώντας να είναι όσο πιο φυσικά γίνονται. Τέλος, εστιάζουμε στην ποιότητα τόσο του προϊόντος, όσο και της συσκευασίας για να το δοκιμάσει ο καταναλωτής και να επιστρέψει πάλι σε αυτό», καταλήγει ο Θανάσης.