Η τιμή και το χρώμα πρώτα στα κριτήρια των καταναλωτών για την επιλογή ντομάτας

Ερευνητές στο πανεπιστήμιο του Göttingen της Γερμανίας ζήτησαν από 1.000 καταναλωτές να διατυπώσουν τις προτιμήσεις τους όταν αγοράζουν ντομάτες. Η βιολογική τομάτα δεν ήταν το επίκεντρο της μελέτης, αλλά τα αποτελέσματα αφορούν και τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Τιμή και χρώμα τα πιο σημαντικά

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η τιμή και το χρώμα είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά στην απόφαση των καταναλωτών όταν αγοράζουν ντομάτες. Αν και οι ντομάτες τα τελευταία χρόνια διατίθενται σε πολλά χρώματα, το έντονο κόκκινο είναι ακόμα το νούμερο ένα αδιαμφισβήτητο κριτήριο επιλογής. Αντιθέτως, οι πράσινες ντομάτες γενικά αποφεύγονται – πιθανώς επειδή οι καταναλωτές συσχετίζουν το χρώμα με έλλειψη ωριμότητας. Σε αντίθεση με τις προσδοκίες των ερευνητών, το μέγεθος των ντοματών έπαιξε δευτερεύοντα ρόλο για τους καταναλωτές.

Στη μελέτη περιελήφθησαν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Χρώμα
  • Μέγεθος
  • Σάρκα
  • Γεύση
  • Φλούδα
  • Άρωμα
  • Προέλευση
  • Ετικέτα
  • Τιμή

Αρνητικοί στη χρήση πλαστικής συσκευασίας οι καταναλωτές

Στο θέμα της φιλικότητας προς το περιβάλλον και το κλίμα, οι συμμετέχοντες στη μελέτη κατέταξαν τις πλαστικές συσκευασίες στην υψηλότερη θέση επικινδυνότητας για το περιβάλλον, με τις αεροπορικές μεταφορές να ακολουθούν αν και δεν σχετίζονται άμεσα με τις ντομάτες.

Ο Dr. Achim Spiller, επικεφαλής της ομάδας μάρκετινγκ τροφίμων και γεωργικών προϊόντων στο πανεπιστήμιο του Göttingen, βλέπει τις προσπάθειες για τη μείωση των πλαστικών συσκευασιών ως ένα σημαντικό βήμα ώστε να αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές τα προϊόντα ως πιο βιώσιμα. Ως εκ τούτου το εμπόριο βιολογικών ειδών είναι στο σωστό δρόμο. 

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο British Food Journal