V-Xelerate: Δυναμικό πρόγραμμα για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα στους νέους επιστήμονες

Σε ένα νέο και δυναμικό πρόγραμμα απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων, που αφορά τη διαχείριση της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας και την ανάπτυξη νέων προϊόντων, καλεί τους νέους επιστήμονες το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και η Εταιρεία Τουρισμού.

Πρόκειται για τη διασυνοριακή πρωτοβουλία V-Xelerate, η οποία επιδιώκει να υποστηρίξει την ανάπτυξη μιας καινοτόμου επιχειρηματικής κουλτούρας στους νέους ανθρώπους, στους νέους επιστήμονες, αλλά και στους υφιστάμενους επιχειρηματίες, με έμφαση στον σχεδιασμό νέων προϊόντων και υπηρεσιών που επιτυγχάνεται μέσω της δικτύωσης, της εξωστρέφειας και της ανοιχτής καινοτομίας.

Ο σκοπός του προγράμματος, σύμφωνα με την Δρ. Παρασκευή Γκιούρκα, υπεύθυνη του V-Xelerate, είναι πολλαπλός. Απευθύνεται σε υφιστάμενες ή νεοφυείς επιχειρήσεις της διασυνοριακής περιοχής Ελλάδας-Αλβανίας, οι οποίες βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης νέων προϊόντων και επιθυμούν να λάβουν εξειδικευμένη καθοδήγηση, ώστε να εισάγουν με επιτυχία τα έτοιμα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές.

Γνώση και δικτύωση

Με τη βοήθεια και την υποστήριξη ειδικών από την αγορά και με τις αρχές της ανοικτής καινοτομίας, οι νέοι επιστήμονες θα αποκομίσουν εμπειρία και γνώση στην όλη διαδικασία και ταυτόχρονα θα δικτυωθούν με τον επιχειρηματικό κόσμο, αναπτύσσοντας το δίκτυο γνωριμιών τους με προοπτική τη σύναψη περαιτέρω συνεργασιών.

«Από την εμπειρία μας έχουμε διαπιστώσει ότι σε αντίστοιχα προγράμματα που έχουν εφαρμοστεί στο εξωτερικό, οι επιχειρήσεις έχουν την επιθυμία να συνεχίσουν τη συνεργασία με ανθρώπους που ανέπτυξαν καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες», τονίζει η Δρ. Γκιούρκα.

Στα μαθήματα του σεμιναρίου κατάρτισης περιλαμβάνονται έρευνες και στρατηγικές εισόδου σε αγορές, αναλύσεις ανταγωνισμού, χρηματοοικονομικά μοντέλα, διαδικασίες ανάπτυξης πρωτοτύπου, παραγωγής και πιστοποίησης, τεχνικές παρουσίασης του επιχειρηματικού σκεπτικού, δικτύωση και κατανόηση των πηγών χρηματοδότησης κ.ά.

Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και θα έχουν διάρκεια τρεις μήνες. Όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να συμμετάσχουν μπορούν να επικοινωνήσουν με το πανεπιστήμιο.