Έρευνα: Χωρίς καν ιστοσελίδα τέσσερις στις πέντε επιχειρήσεις στη Δυτική Μακεδονία

Μια σημαντική έρευνα για τον σχεδιασμό της εκθεσιακής πολιτικής του Επιμελητηρίου Κοζάνης, στοχευμένη ταυτόχρονα σε ζητήματα εκθεσιακού μάρκετινγκ, πραγματοποίησε το τοπικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με το ΔΙΕΚ της πόλης και των σπουδαστών του Τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης.

Το αντικείμενο της έρευνας ήταν, μεταξύ άλλων, η διερεύνηση των απόψεων – προτιμήσεων των μελών του Επιμελητηρίου σε θέματα εκθεσιακού μάρκετινγκ, οι λόγοι συμμετοχής σε μια έκθεση, οι ενέργειες προώθησης και η σχέση με το τμήμα μάρκετινγκ μιας επιχείρησης κ.ά. Συμμετείχαν 80 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 15 προέρχονταν από τον πρωτογενή τομέα.

Κενό γνώσης στις νέες τεχνολογίες

Από τη συγκεκριμένη έρευνα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Κοζάνης, Νικόλαο Σαρρή, προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα, ενώ αναδείχθηκε το κενό γνώσης που υπάρχει στους επιχειρηματίες σε ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες, καθώς μόνο το 19% χρησιμοποιεί το ίντερνετ για διαφήμιση και μόνο το 20% διαθέτει ιστοσελίδα.

Παρατηρήσαμε ότι οι επιχειρηματίες της Δυτικής Μακεδονίας έχουν πολλά ζητήματα εκπαίδευσης στις νέες τεχνολογίες καθώς πολλοί δεν έχουν γνώση να τις χειριστούν

σημείωσε ο κ. Σαρρής και πρόσθεσε πως στα ευρήματα αποτυπώνεται η πρόθεση των επιχειρήσεων να γίνουν εξωστρεφείς, αλλά ανασταλτικό παράγοντα αποτελεί η έλλειψη χρηματοδότησης.

Μεταξύ των ευρημάτων σημειώνεται το μεγάλο ενδιαφέρον των επιχειρήσεων (89%) για τη συμμετοχή τους σε μια έκθεση. Το 24% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμμετείχε στην Εμποροβιοτεχνική και Γεωργική Έκθεση στα Κοίλα, το 14% ότι έχει εκθέσει τα προϊόντα του στο εξωτερικό, το 13% στη ΔΕΘ και 11% στη Foodexpo. Ο σκοπός της συμμετοχής τους ήταν σε ποσοστό 90% για την προώθηση των προϊόντων και κατά 60% για τη διεύρυνση του πελατολογίου.

Η έρευνα, όπως ανέφερε ο κ. Σαρρής, αποσκοπούσε τόσο στον προγραμματισμό, σε βάθος διετίας, της εκθεσιακής πολιτικής του Επιμελητηρίου όσο και στην από κοινού συνεργασία και συμμετοχή σε πανελλαδικές εκθέσεις ή του εξωτερικού με τους δήμους, την περιφέρεια και άλλους φορείς της Δυτικής Μακεδονίας.

Μέχρι το τέλος του έτους το Επιμελητήριο Κοζάνης σχεδιάζει την υλοποίηση δύο κλαδικών εκθέσεων. Η πρώτη σε συνδυασμό με επιστημονικό συνέδριο θα αφορά θέματα ενέργειας και θα γίνει τον Σεπτέμβριο, ενώ έναν μήνα αργότερα θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά η κλαδική έκθεση και το συνέδριο Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών.