Υποτονικό το ενδιαφέρον των βιομηχανιών για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής»

Iκανοποιητική για αρχή, αλλά σίγουρα όχι αρκετή για να κάνει ουσιαστική διαφορά στο κόστος του μέσου καλαθιού, μπορεί να χαρακτηριστεί η ανταπόκριση των εταιρειών στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» που τρέχει το υπουργείο Ανάπτυξης.

Τα προϊόντα που εντάσσονται στην πρωτοβουλία «συνοδεύονται» από τη δέσμευση για μείωση τιμής τουλάχιστον 5% και για διάστημα όχι μικρότερο των έξι μηνών, ενώ στο ράφι ξεχωρίζουν μέσω της σχετικής σήμανσης. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου, έως τις 23 Οκτωβρίου, στην πρωτοβουλία συμμετείχαν 17 εταιρείες και οι τιμές είχαν μειωθεί σε 213 κωδικούς. Eξ αυτών, οι 14 εταιρείες προέρχονται από τον κλάδο των τροφίμων.

Από την Ελλάδα η πλειονότητα

Αν και στη σχετική λίστα την πρωτιά έχει η Procter & Gamble με 71 κωδικούς, συνολικά η παρουσία των ξένων εταιρειών είναι μικρή, με τη μεγάλη πλειονότητα των συμμετοχών να προέρχεται από την Ελλάδα. Στη δεύτερη θέση βρίσκουμε τη Γιώτης με 23 κωδικούς, ακολουθούν η Δέλτα και η Όλυμπος με 20 και 19 κωδικούς αντίστοιχα, στην πέμπτη θέση βρίσκεται η Numil Hellas (Danone Nutricia) με 17 κωδικούς, ενώ στην έκτη θέση… ισοβαθμούν η Μύλοι Λούλη και η Παλίρροια με 12 κωδικούς.

Η γαλακτοβιομηχανία Τρίκκη είναι η μοναδική συνεταιριστική συμμετοχή, με 6 κωδικούς, ενώ σε μειώσεις τιμών σε 8 κωδικούς έχει προχωρήσει και η βιομηχανία μπισκότων Βιολάντα. Στη λίστα βρίσκουμε, επίσης, την Εuricom, τη Χαλβατζής Μακεδονική, τη Melinda και τη Μανδρέκας, με 2 κωδικούς έκαστη, την Arla με 7 κωδικούς, ενώ από 4 κωδικούς έχουν η Multi Foarm και η Flos.