Σ. Θεοδωράκης: Ν’ ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Σαντορίνης στα αγροτικά προϊόντα

Σ. Θεοδωράκης: Ν’ ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Σαντορίνης στα αγροτικά προϊόντα

Την ανάγκη η Ελλάδα να ενισχύσει τη θέση της στην Ευρώπη μέσα από τα αγροτικά προϊόντα σε διασύνδεση με τον τουρισμό, επεσήμανε κατά την ομιλία του στην Καλαμάτα, ο αρχηγός του κόμματος, ΠΟΤΑΜΙ , Σταύρος Θεοδωράκης και συνέστησε σε εργαζόμενους στον τουρισμό, ν΄ ακολουθήσουν το παράδειγμα της Σαντορίνης με το κρασί, για να ξεφύγουμε από την κρίση.

Ο κ. Θεοδωράκης σημείωσε ότι η Ελλάδα «μπορεί να γίνει το κελάρι και το μποστάνι της Ευρώπης”, κερδίζοντας το έδαφος για τη μετά-Μνημόνιο εποχή και την ανάπτυξη» και σημείωσε ότι όλα τα μικρά και μεγάλα σημαντικά πράγματα στη χώρα μας ξεκίνησαν επειδή κάποιοι πίστεψαν πως μπορούν να γίνουν.

Ο ίδιος ανέφερε ότι ένας δημοσιογράφος της βρετανικής εφημερίδας «Guardian» έγραψε για την απίστευτη ομορφιά της Πελοποννήσου για το φαγητό και τα προϊόντα της: «Πάνω από όλα υπάρχει πάντα η βεβαιότητα  ότι οι Έλληνες είναι Μάστερ στη Φιλοξενία.  Τίποτα δεν είναι κόπος, πολύ δύσκολα θα ενοχληθούν,  όλα τα αιτήματά σας θα τα ανεχθούν,  η ευγένεια μοιάζει δεδομένη» και ο ίδιος δημοσιογράφος έγραφε ότι « ο κάθε τουρίστας πάντα αντιμετωπίζεται με ευγένεια και σεβασμό –ακόμα και αν δε το αξίζει».

Ο αρχηγός του κόμματος ΠΟΤΑΜΙ, που μετέβη στην Καλαμάτα για το Σχολείο Τουρισμού, μια δράση διαρκούς εκπαίδευσης στον τουρισμό, αναφέρθηκε στην εμπειρία του από το εστιατόριο «Αλάτσι», που έφερνε προϊόντα της κρητικής γης στο κέντρο της Αθήνα. Είπε ότι η δημιουργία του ξεκίνησε διότι είχε  πάει ανήμερα των γενεθλίων του, σ΄ ένα άλλο μαγαζί με φίλους και δεν του άρεσε η παρουσίαση των κρητικών γευμάτων.

Υποστήριξε πως «ο κόσμος δεν έρχεται σε μια χώρα μόνο για τον ήλιο, έρχεται και για το καλό φαγητό, για τα τοπικά προϊόντα και τον πολιτισμό. Ξέρετε ότι κάθε χρόνο μειώνονται τα χρήματα που ξοδεύουν οι τουρίστες στο ταξίδι τους στην Ελλάδα». 

Αναφέρθηκε στο παράδειγμα του Σαν Σεμπαστιάν  στην Ισπανία, μια πόλη 180.000 κατοίκων, που 40 εστιατόρια έχουν αστέρι Michellin  για το υψηλό επίπεδο γαστρονομίας και εξυπηρέτησης. Σημείωσε πως μέσα σε μια δεκαετία οι τιμές των ξενοδοχείων στο Σαν Σεμπαστιάν διπλασιάστηκαν. Και εξήρε το παράδειγμα των Σαντορινιών,  που , όπως είπε,  κατάφεραν τα τελευταία τέσσερα χρόνια – τα χρόνια της κρίσης – να ανατιμήσουν την τιμή των κρασιών της κατά 30%. 

Τα κρασιά της Σαντορίνης αναδείχθηκαν όντως, ειδικά, τα χρόνια της κρίσης και είχαν μεγάλη αποδοχή στην Αμερική λόγω και της αναπτυξιακής στρατηγικής, που ακολουθήθηκε στη βάση του τρίπτυχου: αγροτική ανάπτυξη -τουρισμός – εξωστρέφεια αλλά και με δράσεις προώθησης και σε καλά ελληνικά εστιατόρια  αλλά και σε ξένα.