Τα 900 εκατ. ευρώ αγγίζει ο τζίρος της νηστείας

Στο 5% των συνολικών πωλήσεων του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή στα 900 εκατ. ευρώ περίπου αποτιμά ο ΙΕΛΚΑ τον τζίρο που σχετίζεται ή επηρεάζεται από τις διατροφικές και καταναλωτικές τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε πέρυσι το Ινστιτούτο, δύο στους τρεις καταναλωτές νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα και ένας στους έξι όλη τη Σαρακοστή. Αξιοσημείωτο είναι ότι η πλειονότητα θεωρεί τη διατροφή της νηστείας ως μία υγιεινή επιλογή σε ποσοστό 73%, ενώ ένας στους δύο μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να νηστεύει.

Το σούπερ μάρκετ καταγράφεται ως το σημείο πώλησης που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του καταναλωτή. Το 45% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή του τη συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας κοστίζει περισσότερο, ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα απ’ ό,τι συνήθως, ωστόσο συνολικά οι απόψεις για τη διατροφή τη συγκεκριμένη περίοδο είναι θετικές.

sxediagrama-tzirouΤο κανάλι των σούπερ μάρκετ είναι αυτό που λαμβάνει την υψηλότερη βαθμολογία από τους καταναλωτές στην ποικιλία νηστίσιμων ειδών, ποσοστό με 77%, ενώ το ίδιο ισχύει και για την εξοικονόμηση χρημάτων με 67%. Ακολουθεί η λαϊκή αγορά με 8% και 16% αντίστοιχα και ο φούρνος-αρτοπωλείο με 4% και 6% αντίστοιχα. Όσον αφορά το σημείο πώλησης, το οποίο ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας, το σούπερ μάρκετ επιλέγεται από το 62% του κοινού, η λαϊκή από το 12% και ο φούρνος επίσης από το 12%.