Ομάδες παραγωγών στο ελαιόλαδο ετοιμάζεται να στήσει η Γαία Τρόφιμα

Έτοιμη για το επόμενο βήμα της στρατηγικής οικοδόμησης στενότερων σχέσεων με τους προμηθευτές της η εταιρεία

Στην δημιουργία Ομάδων Παραγωγών που θα καλλιεργούν για λογαριασμό της και με τη δική της επίβλεψη ελαιόδεντρα, ώστε να την προμηθεύουν με τη βέλτιστη δυνατή πρώτη ύλη, προσανατολίζεται η Γαία Τρόφιμα ΑΒΕΕ. Πρόκειται για το επόμενη βήμα στη στρατηγική οικοδόμησης στενότερων σχέσεων με τους προμηθευτές, δείγμα της οποίας δόθηκε ήδη από την περσινή σεζόν, μέσα από τις αγορές μεγαλύτερων ποσοτήτων ελαιολάδου απευθείας από τα ελαιοτριβεία. Πέρα από τα οικονομικά οφέλη (π.χ. αύξηση περιθωρίων κέρδους), η επιλογή αυτή, όπως εξηγεί στην «ΥΧ» ο διευθύνων σύμβουλος, Dr. Thomas Brinkmann, δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να έχει καλύτερο και πιο άμεσο έλεγχο της ποιότητας του ελαιολάδου που παραλαμβάνει.

«Θεωρούμε ότι το μοντέλο αυτό έχει πετύχει, οπότε σκεφτόμαστε τώρα να πάμε ένα βήμα παρακάτω, να οργανώσουμε δηλαδή ομάδες καλλιεργητών που θα παράγουν για εμάς, ακολουθώντας συγκεκριμένες καλλιεργητικές πρακτικές, τις οποίες θα παρακολουθούμε και θα ελέγχουμε, από το φύτεμα και τις φροντίδες του δέντρου μέχρι το κλάδεμα και τη διαχείριση των εισροών. Φυσικά, όλο αυτό, μέσω μιας αμιγώς συνεργατικής σχέσης», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Dr Brinkmann προσθέτοντας: «Εμείς από την πλευρά μας θα στηρίξουμε τους παραγωγούς αυτούς με όλα τα μέσα».

Από Πελοπόννησο η αρχή

Το εγχείρημα θα ξεκινήσει από το ελαιόλαδο και, ως εκ τούτου, οι πρώτες τέτοιες ομάδες αναμένεται να συγκροτηθούν στην Πελοπόννησο. «Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή, όμως έχουμε κάνει τις πρώτες επαφές με παραγωγούς και συνεργάτες μας, καθώς και με εταιρείες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν το όλο πρότζεκτ σε επίπεδο π.χ. συστημάτων άρδευσης και φυτοπροστατευτικών.

Η βασική ιδέα είναι αφενός να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο την ποιότητα, αφετέρου κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον ο καταναλωτής που παίρνει στα χέρια του το προϊόν μας να γνωρίζει μέχρι και σε ποιον ελαιώνα παράχθηκε, όπως επίσης και με ποιες πρακτικές», υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Γαία Τρόφιμα.

Στην τελική ευθεία η νέα επένδυση

Αυτό το διάστημα, η εταιρεία ολοκληρώνει την ύψους 700.000 ευρώ επένδυση στο εργοστάσιο του Αγρινίου. Όπως εξηγεί ο Dr Brinkmann, «ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να ολοκληρωθεί το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου, όμως λόγω του κορωνοϊού και για καθαρά πρακτικούς λόγους (σ.σ. στο συγκεκριμένο διάστημα όλα τα ξενοδοχεία στην περιοχή ήταν κλειστά, οπότε ήταν αδύνατο να εξασφαλιστεί διαμονή για τους εργάτες), αποφασίστηκε να μετατεθεί για τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο.

Βρισκόμαστε στο 80% και μέσα στις επόμενες δύο-τρεις εβδομάδες το έργο θα τελειώσει, οπότε θα έχουμε πλέον στη διάθεσή μας μια πολύ σύγχρονη μονάδα, με καινούργια χωρίσματα, κάθετες γραμμές παραγωγής κ.λπ.».

Με +15% τρέχουν οι πωλήσεις

Παρά την υγειονομική κρίση, στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις της εταιρείας «έτρεξαν» με ρυθμό ανάπτυξης 15% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Σε αυτό συνέτειναν οι ενισχυμένες πωλήσεις στο λιανεμπόριο και το γεγονός ότι παραδοσιακά το πελατολόγιό της Γαία Τρόφιμα περιλαμβάνει σχετικά μικρό αριθμό επιχειρήσεων με δραστηριότητα στο HORECA, που ήταν και το κανάλι το οποίο «χτυπήθηκε» περισσότερο από την πανδημία. Από την άλλη, η εταιρεία αναπόφευκτα επηρεάστηκε από τον περιορισμό των μετακινήσεων και του τουρισμού, καθώς έχει σημαντική παρουσία στο λεγόμενο travel retail (duty free). «Σε γενικές γραμμές, είδαμε το παραδοσιακό retail, τόσο στη φυσική όσο και (ακόμα περισσότερο) στην online μορφή του, να ανεβαίνει στη διάρκεια της πανδημίας», σχολιάζει ο Dr. Brinkmann, συμπληρώνοντας ότι «ο κόσμος έμεινε σπίτι, μαγείρεψε περισσότερο και έδωσε έμφαση στην καλή ποιότητα του φαγητού του, με την τιμή να μην είναι κατ’ ανάγκην το βασικό κριτήριο επιλογής. Αυτό λειτούργησε θετικά για εμάς, ιδίως σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο».

Προ των πυλών νέοι κωδικοί

Η Γία Τρόφιμα σκοπεύει το επόμενο διάστημα να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην κατηγορία των επιτραπέζιων ελιών, καθώς η ζήτηση για το καινοτόμο επανακλειόμενο σακουλάκι (με το προϊόν να μην έχει υποστεί προηγουμένως παστερίωση), είναι ιδιαίτερα έντονη. Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας, ο προγραμματισμός περιλαμβάνει το λανσάρισμα μέσα στο επόμενο διάστημα νέων συσκευασιών, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ περισσότερων μεγεθών. Παράλληλα, σε φάση σχεδιασμού βρίσκονται και άλλα προϊόντα σνακ με βάση το ελαιόλαδο και τις ελιές, αλλά και νέοι κωδικοί ελαιολάδου.

Σημειωτέον ότι, όπως αναφέρεται στην έκθεση που συνοδεύει τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019, το μερίδιο των ελιών (οι οποίες παραδοσιακά έχουν και καλύτερο περιθώριο κέρδους) στο σύνολο των πωλήσεων της εταιρείας ανήλθε την περασμένη χρονιά στο 43% από 35% το 2018, κάτι που αποτελούσε και στόχο της διοίκησης, ενώ εκείνο του ελαιολάδου υποχώρησε στο 46% από 55%,

Οι υπόλοιπες προϊοντικές κατηγορίες (ξύδια, σάλτσες, πατέ) παρουσίασαν οριακή αύξηση, συμβάλλοντας με περίπου 11% στον κύκλο εργασιών (από 10% το 2018).