Στο διαδικτυακό κανάλι επενδύει η Mediterra, αποδίδει η συνεργασία με Amazon

Aνοιγμα στο e-commerce και, μάλιστα, συνεργασία με τον γνωστότερο ίσως «εκπρόσωπό» του σε παγκόσμιο επίπεδο, την Amazon, πραγματοποίησε την περασμένη χρονιά η Mediterra, προκειμένου να αντιπαρέλθει τα προβλήματα που δημιούργησαν η πανδημία και οι περιορισμοί στο «φυσικό» εμπόριο.

Τα αποτελέσματα φαίνεται ότι τη δικαιώνουν. «Η Αmazon για πάρα πολύ κόσμο είναι ένα σημαντικό κανάλι πώλησης. Για εμάς ήταν κάτι καινούργιο, όπως και το ηλεκτρονικό εμπόριο συνολικά», εξηγεί στην «ΥΧ» ο (φωτό), διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, που διαχειρίζεται τα mastihashop.

«Πριν από την πανδημία δεν ήταν μέσα στις προτεραιότητες μας, ούτε είχαμε επενδύσει σημαντικά σε αυτό. Ωστόσο, η συγκυρία μάς υποχρέωσε να το ξαναδούμε, σε μια προσπάθεια να διατηρήσουμε τις πωλήσεις μας σε όσο το δυνατόν καλύτερο επίπεδο.

Με έκπληξη, θα έλεγα, διαπιστώσαμε ότι τα… ψιλοκαταφέρνουμε και έτσι επενδύσαμε σε προσπάθεια και σε χρήμα», προσθέτει ο ίδιος. Όπως παραδέχεται, βέβαια, «χρειάστηκε να εκπαιδευτούμε στο digital marketing και να αντιμετωπίσουμε το e-shop σαν ένα άλλο φυσικό κατάστημα που έχει τακτικές πώλησης, τις προτεραιότητές του, τις ρουτίνες και τις ανάγκες του».

Στο 5% του τζίρου το 2022

Κάπως έτσι, το e-commerce κατάφερε να πάρει ένα σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων της εταιρείας. «Το 2022 μπορεί να φτάσει ακόμα και το 5% του τζίρου μας, δηλαδή περί τα 500.000 ευρώ, όταν το 2018 οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν δεν ήταν 5.000 ευρώ», σημειώνει ο κ. Μανδάλας. «Το e-commerce θα μπορούσε να είναι ο τρόπος να παρουσιάσουμε τη διαφορετικότητα της μαστίχας σε όλο τον κόσμο. Το κοινό μας είναι έτσι και αλλιώς πολύ ειδικό και είναι πολύ δύσκολο να το εντοπίσεις στον παγκόσμιο χάρτη, μέσα από τα συμβατικά κανάλια πώλησης. Με την ψηφιακή επικοινωνία, πιθανώς να είναι πιο εύκολο», συμπληρώνει.

Όπως εξηγεί, «όποιος μπει στο e-commerce έχει το δικό του ψηφιακό κατάστημα, αλλά μπορεί να τοποθετήσει προϊόντα του και σε άλλα marketplaces. Η Αmazon είναι ένα τεράστιο κανάλι πώλησης και, με αυτή την έννοια, ίσως είναι πιο δύσκολο να την κατακτήσεις. Οι πρώτες συναλλαγές μας μέσω αυτής έγιναν το φθινόπωρο».

«Τα δύσκολα είναι μπροστά»

Ο συνομιλητής μας, πάντως, εκτιμά ότι τα δύσκολα είναι μπροστά. «Υπάρχει μια έκρηξη στα κόστη ενέργειας, λειτουργίας και διανομής, ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες και στα υλικά συσκευασίας και μια ανασφάλεια που σταδιακά εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη. Ίσως τελικά φανεί ότι η πανδημία ήταν μικρότερος πονοκέφαλος. Πέρα από τις όποιες αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, η περίοδος που διανύουμε εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους και για την επισιτιστική ασφάλεια», τονίζει.

Η εταιρεία έλαβε κάποια μέτρα για να προφυλαχθεί από τις εξελίξεις, αλλά «όσο παρατείνεται αυτή η αβεβαιότητα, εξαντλούνται και οι όποιες πρόνοιες μπορεί κάποιος να πάρει. Κάνουμε κάποιες κινήσεις, όμως για πόσους μήνες να αποθηκεύσεις υλικά συσκευασίας; Επίσης, οι πρώτες ύλες έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Στην αρχή μάς απασχολούσαν οι ανατιμήσεις, τώρα μας απασχολεί αν υπάρχουν αυτά που ψάχνουμε σε οποιαδήποτε τιμή. Ωστόσο, υπάρχει ένα ταβάνι στο τι μπορείς να πληρώσεις, γιατί δεν έχει νόημα να παράγεις προϊόντα που κανείς δεν θα μπορεί να αγοράσει», επισημαίνει.

Στην παραγωγή της μαστίχας, πάντως, τα δεδομένα είναι περισσότερο αισιόδοξα και φαίνεται ότι δεν θα υπάρχει διαφοροποίηση σε σχέση με πέρυσι. «Τα πράγματα πάνε καλά, παρότι είχαμε ένα δύσκολο καλοκαίρι και έναν σκληρό χειμώνα. Οι παραγωγοί είναι χαρούμενοι και σε πρώτη φάση φαίνεται ότι στη μαστιχοκαλλιέργεια οι ανατιμήσεις δεν επηρεάζουν πολύ το κόστος παραγωγής. Δεν είναι μια καλλιέργεια που χρειάζεται πολλά λιπάσματα», σημειώνει. Ένα ακόμα θετικό είναι ότι η ζήτηση για τα προϊόντα της Mediterra είναι πολύ μεγάλη και η εταιρεία ετοιμάζει αρκετές εκπλήξεις. «Αν όλα πάνε καλά, θα μπορούμε να παρουσιάσουμε πολλά νέα προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, που νομίζω θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους καταναλωτές», καταλήγει.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, η Mediterra εμφάνισε το 2021 αύξηση 16% στον κύκλο εργασιών που έφτασε τα 9,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 226.254 ευρώ, από 50.593 ευρώ έναν χρόνο πριν.