Αγορά 40 δισ. δολαρίων βλέπει η Nielsen για την κάνναβη έως το 2025

-Διαφήμιση-

Η αποδοχή που εξασφαλίζει από τους καταναλωτές, αλλά και το τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον που ξεδιπλώνεται μετά και τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας με την υπογραφή του αγροτικού νόμου από την κυβέρνηση Τραμπ, επιτρέπουν ιδιαίτερα αισιόδοξες εκτιμήσεις για τα προϊόντα της βιομηχανικής κάνναβης, η χρήση των οποίας πλέον επεκτείνεται και σε τρόφιμα.

Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της Nielsen, η αγορά όλων των νόμιμων προϊόντων της κάνναβης (συμπεριλαμβανομένου του CBD) στις ΗΠΑ αναμένεται να πενταπλασιαστεί, ανερχόμενη στα 41 δισ. δολάρια το 2025, από μόλις 8 δισ. το 2018. Ταυτόχρονα, η εταιρεία «βλέπει» ότι στην επόμενη εξαετία, το 75% του ενήλικου πληθυσμού των ΗΠΑ θα έχει μόνιμη πρόσβαση στη νόμιμη μαριχουάνα, με την BDS Analytics να προβλέπει πιο κοντά τη νομιμοποίηση, στο 2021.

«Ξεπουλάνε» τα προϊόντα με βρώσιμο CBD

Παρόλο που δεν έχει νομιμοποιηθεί ακόμη σε ομοσπονδιακό επίπεδο, από τον περασμένο Δεκέμβριο και τη νομιμοποίηση της καλλιέργειας με τον αγροτικό νόμο Τραμπ, η Nielsen διαπιστώνει αυξημένο ενδιαφέρον στις εναλλακτικές μορφές βρώσιμου CBD.

Ήδη κατά την τελευταία τετραετία στις ΗΠΑ, η ποικιλία βρώσιμων προϊόντων CBD έχει μεγαλώσει σημαντικά, αφού το 2018 με τη νομιμοποίηση της μαριχουάνας σε τέσσερις πολιτείες εμφανίστηκαν 2.600 εμπορικά σήματα, σε αντίθεση με τα μόλις 166 σήματα προϊόντων του 2014, όταν η μαριχουάνα ήταν νόμιμη σε δύο πολιτείες.

Μπορεί να παραμένουν σε εκκρεμότητα οι περιορισμοί της Υπηρεσίας Τροφίμων και Ποτών (FDA) για τη χρήση CBD ως πρόσθετου στα τρόφιμα, ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που εμπορεύονται προϊόντα υγείας και ομορφιάς που το εμπεριέχουν.

Οι μεγάλες εταιρείες στον χώρο των τροφίμων παραμένουν ακόμη διστακτικές, αναμένοντας τη νομιμοποίηση του FDΑ, κάτι που παρ’ όλα αυτά δεν τις εμποδίζει από το να προβαίνουν σε διερευνητικές κινήσεις. Ως τέτοια καταγράφηκε από το Bloomberg η επικοινωνία της Coca-Cola με την Aurora Cannabis, για σόδα εμποτισμένη με CBD, ενώ και η αλυσίδα παγωτών Ben and Jerry’s εκδήλωσε ενδιαφέρον, υπό την προϋπόθεση της νομιμοποίησης, για κυκλοφορία παγωτού με CBD.

Διαφορετική εικόνα έχει ο κλάδος της ζυθοποιίας, όπου ήδη αρκετές εταιρείες έχουν επενδύσει, λανσάροντας προϊόντα με συστατικά κάνναβης. Η έρευνα της Nielsen, σύμφωνα με δημοσίευμα του Fooddive, αναδεικνύει ότι «το 41% του φιλικού προς την κάνναβη κοινού θα έπινε τέτοια μπύρα», ενώ με βάση μελέτη της ΑΤ Kearney, τέσσερις στους δέκα Αμερικανούς δήλωναν πρόθυμοι να καταναλώσουν κάποιο τρόφιμο με κάνναβη.

Επενδύσεις 360 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα

Στα σχεδόν 360 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι επενδύσεις στη φαρμακευτική κάνναβη για τη χώρα μας, από τις 25 συνολικά άδειες που έχουν κατατεθεί και εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, με τις 14 εξ αυτών ήδη να έχουν λάβει ΦΕΚ.

Οι άδειες αυτές αφορούν την εγκατάσταση μονάδων καλλιέργειας και επεξεργασίας τελικών προϊόντων φαρμακευτικής κάνναβης και αναδεικνύουν το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται στον τομέα, με αυξητικές τάσεις μετά τη νομιμοποίηση. Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να καλύψουν μία έκταση μεγαλύτερη των 1.100 στρεμμάτων, ενώ οι προβλεπόμενες θέσεις εργασίας υπολογίζονται σε περισσότερες από 2.200.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ακόμη 42 επενδυτικά σχέδια βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, από τους περισσότερους από 70 επενδυτικούς φακέλους που έχουν υποβληθεί έως σήμερα.

-Διαφήμιση-