Αλ. Δανηιλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): “Στα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις μπύρας, «λελογισμένες» ανατιμήσεις το 2023”

Στρατηγική επιλογή για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία η συμβολαιακή στο κριθάρι

«Για εμάς, ελληνικότητα είναι η επίδραση που έχεις σε αυτή την κοινωνία και όχι τι διαβατήριο έχει ο ιδιοκτήτης σου». Με αυτήν τη φράση, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου, υπογράμμισε τη στρατηγική επιλογή της εταιρείας για την προμήθεια κριθαριού αποκλειστικά από την Ελλάδα.

Ερωτηθείς, δε, για τις τιμές παραγωγού ανέφερε ότι πέρυσι έφτασαν «σε ύψη που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τέτοια εποχή», ενώ για τα επίπεδα της επόμενης σεζόν σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει πρώτα «εικόνα της παραγωγής, κάτι για το οποίο είναι νωρίς». Υπενθυμίζεται εδώ ότι, όπως έχει ήδη γράψει σε σχετικό ρεπορτάζ η «ΥΧ», η εταιρεία στο πλαίσιο της συμβολαιακής προσφέρει φέτος εγγυημένη τιμή 24 λεπτών το κιλό, με τη δέσμευση ότι θα αυξηθεί, εφόσον η αγορά κινηθεί υψηλότερα κατά την περίοδο της συγκομιδής.

Ο CEO της Αθηναϊκής προέβλεψε για το τελευταίο τρίμηνο του έτους ανάπτυξη ανάλογη του εννεαμήνου (22,2%) για την εταιρεία. Ο κλάδος της μπύρας, όπως επισήμανε, έχει επιστρέψει σε επίπεδα πωλήσεων του 2019, ωστόσο, προέβλεψε ότι το 2023 οι καταναλωτές θα δουν αυξήσεις τιμών, οι οποίες όμως «θα είναι στο πλαίσιο της λογικής», καθώς έχουν αυξηθεί υπέρμετρα όλα τα κόστη. «Ο ρόλος του επιχειρείν είναι ασφαλώς η κερδοφορία, αλλά με τρόπο που να μην πλήττεται η κοινωνία», τόνισε.

Επενδύσεις 60 εκατ. έως το 2025

Ο κ. Δανιηλίδης διευκρίνισε ότι το επενδυτικό πρόγραμμα των 60 εκατ. ευρώ για την τετραετία 2022-2025 ισχύει ως έχει, καθώς «έχουν τεθεί συγκεκριμένοι στόχοι όπως η δέσμευση της Heineken για μηδενικό αποτύπωμα έως το 2030 και το πλάνο επενδύσεων δεν μπορεί να μεταβάλλεται κάθε τόσο». Η εταιρεία θα συνεχίσει, επίσης, να στηρίζει το πρόγραμμα εξαγωγών της, το οποίο έχει φτάσει έως τη Νότια Κορέα με εξαιρετική επιτυχία παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στις εξαγωγές με τη συγκεκριμένη χώρα. Εκτίμησε, επίσης, ότι η πληθωριστική κρίση δεν θα κρατήσει πάρα πολύ και εξέφρασε συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2023, τονίζοντας ότι θα υπάρξει ανάπτυξη έστω και μικρή.

Η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας, ενώ η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο κ. Δανιηλίδης. Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα ή έμμεσα από την εταιρεία και οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας.

«Παράξενα» εμπόδια στο μηλίτη

Όσον αφορά την επένδυση στον μηλίτη, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η εταιρεία στοχεύει στην περαιτέρω στήριξη του προϊόντος, το οποίο, όπως είπε, παρασκευάζεται από 100% χυμό ελληνικών μήλων. Αναφέρθηκε, ωστόσο, αναφέρθηκε στην… παράξενη πρακτική της Ελλάδας να θέτει επιπλέον εμπόδια στην ντόπια επιχειρηματικότητα. «Η νομοθεσία λέει ότι για να ονομαστεί ένα προϊόν μηλίτης πρέπει να έχει 50% χυμό μήλου.

Το δικό μας προϊόν έχει, όμως εισάγονται και κυκλοφορούν στην αγορά προϊόντα που φέρουν τον ίδιο χαρακτηρισμό με πολύ μικρότερο ποσοστό χυμού. Αυτό δημιουργεί μειονέκτημα για κάποιον που παράγει τοπικά», τόνισε. Διευκρίνισε, πάντως, ότι η εταιρεία δεν έχει πρόθεση να προχωρήσει σε νομικές ενέργειες, ελπίζοντας ότι κάποια στιγμή το ελληνικό κράτος θα δει το λάθος του. «Η τάση των προϊόντων χωρίς αλκοολ πάει πολύ καλά και εκτιμούμε ότι η τάση θα συνεχιστεί στο πλαίσιο του well-being», κατέληξε.

Tέλος, αναφερθείς στο ντηλ με την Bacardi, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι «το πλάνο πηγαίνει πολύ καλύτερα απ’ ό,τι περιμέναμε». «Έχουμε βάλει τη σφραγίδα μας στο πώς διαχειριζόμαστε το portfolio και αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζει και το λιανεμπόριο», είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε, δε, ότι η εταιρεία έχει μακροπρόθεσμα σχέδια, χτίζοντας σταδιακά ένα προφίλ σε αυτόν τον νέο χώρο τον οποίο δραστηριοποιείται. «Δεν λειτουργούμε ευκαιριακά. Έχουμε ξεκινήσει να μπούμε σε έναν διαφορετικό από εμάς κλάδο και αυτό θέλουμε να το χτίσουμε σωστά».