ALELMA: Aνάρπαστος παραμένει ο τόνος της Αλοννήσου

Αν κάποιος επισκεφτεί την Αλόννησο, εκτός από το υποβρύχιο καταδυτικό πάρκο, το πιθανότερο είναι να αναζητήσει να γευτεί και τον ξακουστό τόνο της, ενώ φεύγοντας θα έχει στις αποσκευές του αρκετά βαζάκια από τις διάφορες «εκδοχές» του (λευκό, κόκκινο, πάστα κ.λπ.).

Στο νησί, τον τόνο ξεκίνησε να επεξεργάζεται στο παρελθόν ο τοπικός συνεταιρισμός, όμως πλέον μόνο δύο επιχειρήσεις τον εμπορεύονται. H μία από αυτές είναι το εργαστήριο θαλασσινών γεύσεων Αlelma που ίδρυσαν το 2007 η Αμαλία Καλογιάννη και ο Γιώργος Αναγνώστου. Όπως λέει στην «ΥΧ» η κα Καλογιάννη, «ακολουθούμε την παραδοσιακή συνταγή, παρασκευάζοντας τον τόνο σε νερό ή λάδι με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές και πιστοποιήσεις, χωρίς να χρησιμοποιούνται συντηρητικά ή ενισχυτικά γεύσης».

Σχολιάζοντας τις συνέπειες της πανδημίας, η ίδια αναφέρει ότι «υπάρχει αρνητικό πρόσημο κυρίως στον χώρο της εστίασης, αλλά και σε καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε σημεία καθαρά τουριστικά ή και εμπορικά, όπως τα κέντρα των πόλεων». Αντιθέτως, προσθέτει, καταστήματα που βρίσκονται σε κατοικημένες περιοχές, αλλά κυρίως οι υπεραγορές, παρουσιάζουν αύξηση στις πωλήσεις. «Εν κατακλείδι, η πανδημία δείχνει να μη μας επηρεάζει αρνητικά, αν και δεν μας επιτρέπει να κάνουμε βήματα προς τα εμπρός. Όταν ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας επηρεάζεται αρνητικά, ήδη υπάρχει ένα “σπάσιμο” στην αλυσίδα, με αποτέλεσμα αργά ή γρήγορα να επηρεάσει όλους τους άλλους τους τομείς», υπογραμμίζει.

Απαντώντας στο ερώτημα «τι θα ζητούσατε από την πολιτεία;», η κα Καλογιάννη τονίζει: «Το κράτος θέλει να βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά συνεχώς βρίσκουμε απέναντί μας τη γραφειοκρατία. Ειδικά τώρα, με το αναγκαίο κακό της τηλεργασίας, γίνεται ακόμα πιο δύσκολο να διευθετηθούν απλά ζητήματα. Αν σταματήσουν διαδικαστικά θέματα να αποτελούν τροχοπέδη στη γρήγορη αντίδρασή μας σε κάθε επιχειρηματική ευκαιρία, πιστεύω έχουμε όλες τις προϋποθέσεις για ανάπτυξη».

Σκληρός ανταγωνισμός από την Ιβηρική

Ο τόνος Alelma βρίσκεται στα ράφια μερικών από τις μεγαλύτερες αλυσίδες, αλλά και σε επιλεγμένα καταστήματα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. «Καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια από το 2007 να πληρούμε τα υψηλά standards που θέτει η αγορά σε τόσο σημαντικές συνεργασίες», δηλώνει η κα Καλογιάννη, ενώ σημειώνει ότι τα τελευταία χρόνια γίνονται εξαγωγές σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες με αυξητικές τάσεις. «Εκεί έχουμε να ανταγωνιστούμε κυρίως τις εταιρείες από την Ιβηρική χερσόνησο, που ιδρύθηκαν πριν από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μερίδιο αγοράς τους», τονίζει συμπληρώνοντας ότι «παρ’ όλα αυτά, η Alelma συνεχώς κερδίζει έδαφος απέναντί τους».