Αυτό το άρθρο είναι 11 μηνών

Ανοιχτές οι κεραίες της Μπάρμπα Στάθης για εξαγορές

27/10/2023
3' διάβασμα
anoichtes-oi-keraies-tis-barba-stathis-gia-exagores-19097

Την επέκτασή της σε προϊόντικές κατηγορίες όμορες του δικού της βασικού αντικειμένου (κατεψυγμένα λαχανικά, έτοιμες σαλάτες) εξετάζει η Μπάρμπα Στάθης.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες του ypaithros.gr, στο μικροσκόπιο της εταιρείας έχουν μπει αρκετές εταιρείες από τον κλάδο των φρέσκων και μεταποιημένων λαχανικών. Μία από αυτές είναι η Μακεδονική Χαλβατζής με την οποία, μάλιστα οι σχετικές συζητήσεις έχουν προχωρήσει μέχρι την υπογραφή Σύμβασης Εμπιστευτικότητας (NDA) χωρίς πάντως αυτό, όπως αναφέρει πηγή του ομίλου, να προδιαγράφει τη θετική έκβασή τους.

Η Μακεδονική Χαλβατζής δραστηριοποιείται στον κλάδο των φρέσκων και ελαφρώς μεταποιημένων φρουτολαχανικών με παρουσία που εκτείνεται από τις μαρμελάδες και το χαλβά μέχρι τα λαχανικά σε άλμη και τα έτοιμα γεύματα σε κονσέρβα. Αιχμή του δόρατός της ωστόσο τα τελευταία χρόνια αποτελεί η σειρά «Αγρόκηπος Χαλβατζή» που περιλαμβάνει λαχανικά στον ατμό, έτοιμες σαλάτες λαχανικών και οσπρίων καθώς και φρουτοσαλάτες.

Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, το 2022 είχε αυξημένο κατά 24,31% κύκλο εργασιών που έφτασε τα 12,329 εκατ. ευρώ, το περιθώριο κέρδους ανήλθε στο 35,5% έναντι 34,61% ένα χρόνο πριν ενώ τα προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 24,32% στα 1,241 εκατ. ευρώ. Για το 2023 η διοίκηση της εταιρείας αναμένει αύξηση τζίρου τουλάχιστον 10% και ακόμα υψηλότερα προ φόρων κέρδη.

Από την πλευρά του, ο όμιλος Μπάρμπα Στάθης έκλεισε το 2022 με αύξηση 20% στον κύκλο εργασιών που ανήλθε σε 205,5 εκατ. ευρώ ενώ τα λειτουργικά κέρδη  έφτασαν τα 28,7 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 7,7% σε σχέση με το 2021. Η μητρική εταιρεία «είδε» τις πωλήσεις να ενισχύονται 4,5% στα 106,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας νέο ιστορικό υψηλό με τα λειτουργικά κέρδη να υποχωρούν στα 13 εκατ. ευρώ έναντι 13,7 εκατ. ευρώ το 2021. Η εξέλιξη αυτή αποδιδόταν από τη διοίκηση τόσο στην μεταφορά δραστηριοτήτων εξαγωγών ζυμών στη θυγατρική εταιρεία Μ. Αραμπατζής ΑΒΕΕ όσο και στην επιλογή της εταιρείας να στηρίξει τους καταναλωτές απορροφώντας σημαντικό τμήμα των κοστολογικών αυξήσεων.

Πέραν των καταναλωτών, όμως, η εταιρεία αποφάσισε να σταθεί και στο πλευρό των συνεργαζόμενων αγροτών καθώς, όπως ανέφερε στην αποκλειστική συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στην «ΥΧ» τον Οκτώβριο του 2022 ο διευθ. σύμβουλος, Νικήτας Ποθουλάκης, για τις καλλιεργητικές σεζόν 2021/22 και 2022/23 οι αυξήσεις στις τιμές παραγωγού κυμάνθηκαν από 60% έως 80%, ανάλογα με το προϊόν ενώ πιο μπροστά ήρθαν και οι πληρωμές.