Σε απευθείας σύνδεση παραγωγών και εμπόρων στοχεύει η Agrupolis

Παράκαμψη μεσαζόντων μέσω διαδικτύου η λογική πίσω από τη νέα start up

Eνα νέο ψηφιακό παράθυρο στον κόσμο φιλοδοξεί να ανοίξει για Έλληνες παραγωγούς αγροτικών προϊόντων που θέλουν να πειραματιστούν με ένα διαφορετικό μοντέλο διάθεσης της παραγωγής τους η Agrupolis, η οποία εδώ και λίγες εβδομάδες κάνει τα πρώτα της βήματα στο διαδίκτυο.

Πρόκειται για μια ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών, η οποία, όπως εξηγεί στην «ΥΧ» ο εμπνευστής της, Κώστας Οξυζίδης (διακρίνεται αριστερά στη φωτό), στην πλήρη ανάπτυξή της θα συνδέει τους παραγωγούς με πλήθος αγοραστών από όλο τον κόσμο και μάλιστα με όρους αρκετά πιο συμφέροντες σε σχέση με το αν ακολουθούσαν την… πεπατημένη.

«Ουσιαστικά, ο σκοπός είναι να παρακάμψουμε τους μεσάζοντες και να βοηθήσουμε τους αγρότες να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που παρουσιάζει η παγκόσμια αγορά, αυξάνοντας παράλληλα τα έσοδά τους», τονίζει. Εξίσου ωφελημένοι, σύμφωνα με τον ίδιο, θα είναι και οι αγοραστές «οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα να βρουν άμεσα προϊόντα, τα οποία θα ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές και στις ιδιαίτερες απαιτήσεις τους».

Η ιστορία της Agrupolis ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2018, όταν ο κ. Οξυζίδης, ομογενής από τη Γερμανία με καταγωγή από τη Βόρεια Ελλάδα, επισκέφτηκε την Έδεσσα, τόπο καταγωγής της γυναίκας του. «Ήταν η περίοδος συγκομιδής των κερασιών και, μάλιστα, οι χαλαζοπτώσεις είχαν καταστρέψει ένα μεγάλο κομμάτι της παραγωγής. Θυμάμαι ανθρώπους του στενού οικογενειακού μας περιβάλλοντος, που ασχολούνταν με την καλλιέργεια, να μας εκθέτουν απογοητευμένοι τις οικονομικές τους δυσκολίες, την έλλειψη εναλλακτικών, αλλά και τα χρόνια προβλήματα του επαγγέλματός τους», λέει στην «ΥΧ».

«Την ίδια στιγμή, έβλεπα τοπικά σούπερ μάρκετ να πουλάνε τα κεράσια στο ράφι έως και τέσσερις φορές πάνω από την τιμή που λάμβανε ο παραγωγός. Ήταν κάτι που δεν το χωρούσε ο νους μου», προσθέτει.

Επιστρέφοντας στη Γερμανία, μοιράστηκε τους προβληματισμούς και την εμπειρία του με τον φίλο και συνεργάτη του, Κώστα Κάλιο, ιδρυτή της KoRo Drogerie, μίας εκ των πλέον επιτυχημένων start up της χώρας, που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων. «Έτσι, αποφασίσαμε να στήσουμε μια διαδικτυακή πλατφόρμα χονδρικού εμπορίου για αγροτικά προϊόντα, με στόχο να αλλάξουμε κάτι στο πεδίο των αγοραπωλησιών. Η επιθυμία μας είναι να φέρουμε τους παραγωγούς πιο κοντά στους αγοραστές, περιορίζοντας τα ενδιάμεσα στάδια, αυξάνοντας παράλληλα τις απολαβές και για τις δύο μεριές», υπογραμμίζει ο κ. Οξυζίδης.

Παγκόσμια εμβέλεια

Η έδρα της εταιρείας που «τρέχει» το πρότζεκτ βρίσκεται στις ΗΠΑ, επιλογή που «προδίδει» τις βλέψεις και τη διεθνή στόχευση της Agrupolis, όμως, το εγχείρημα ξεκινά από την Ελλάδα, χώρα καταγωγής των δύο συνεργατών. «Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή, υπάρχουν αρκετά ζητήματα που πρέπει να διευθετήσουμε, δεδομένου ότι η πλατφόρμα αφορά και νωπά προϊόντα», εξηγεί ο κ. Οξυζίδης. «Έχουμε ήδη τις πρώτες εγγραφές και οι πράξεις για την ώρα πραγματοποιούνται και με τη δική μας συνδρομή. Εκτιμώ, όμως, ότι μέχρι το τέλος του χρόνου όλες οι συναλλαγές θα γίνονται πλήρως αυτοματοποιημένα», συμπληρώνει.

Ο ίδιος θεωρεί ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να προσελκύσει στην Agrupolis όσο το δυνατόν περισσότερους παραγωγούς. «Γι’ αυτό άλλωστε και ξεκινήσαμε από αυτούς. Με τους αγοραστές έχουμε ήδη μια εμπειρία και ξέρουμε πώς μπορούμε να δουλέψουμε.

Όμως, με τους αγρότες τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι περισσότεροι δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με το ψηφιακό περιβάλλον και συχνά αντιμετωπίζουν την ιδέα μιας διαδικτυακής πλατφόρμας με διστακτικότητα και επιφύλαξη. Κάποιοι από τους φόβους τους είναι εύλογοι, κάποιοι άλλοι όχι. Όταν μιλάμε μαζί τους, προσπαθούμε να τους δώσουμε να καταλάβουν ότι πολλά από αυτά που αντιλαμβάνονται ως προβλήματα είτε δεν είναι τέτοια είτε μπορούν να λυθούν σχετικά εύκολα».

 

Χωρίς καθυστέρηση οι πληρωμές

Στόχος της Agrupolis είναι να παρέχει ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» υπηρεσιών που συμπεριλαμβάνουν τα logistics, αλλά και την ασφάλεια των πληρωμών. «Το λογισμικό θα ‘‘ματσάρει’’ τους παραγωγούς με τους αγοραστές ανάλογα με τις προδιαγραφές των προϊόντων που διαθέτουν ή αναζητούν. Η πλατφόρμα θα προτείνει μάλιστα και τη μεταφορική εταιρεία, η οποία μπορεί να εκτελέσει το έργο στους σωστούς χρόνους και στην καλύτερη τιμή», τονίζει ο κ. Οξυζίδης.

Σε ό,τι αφορά τις πληρωμές, σημειώνει ότι «για να γίνει η αποστολή των προϊόντων, τα χρήματα εκταμιεύονται από τον αγοραστή και ‘‘παρκάρονται’’ προσωρινά σε έναν ειδικό λογαριασμό. Από εκεί αποδεσμεύονται μόλις γίνει η παραλαβή του φορτίου για να καταλήξουν στον λογαριασμό του παραγωγού. Όλη αυτήν τη διαδικασία, όπως και τη διαδρομή των προϊόντων, θα μπορεί να την παρακολουθεί ο παραγωγός μέσα από το προφίλ που θα έχει δημιουργήσει στην Agrupolis κατά την εγγραφή του. Μεταξύ άλλων, θα λαμβάνει και εξατομικευμένη πληροφόρηση, π.χ. ιστορικό των πωλήσεων ή των αγορών που έχει πραγματοποιήσει, με αναλυτικά στατιστικά για τις ποσότητες και τις τιμές», εξηγεί ο συνομιλητής μας.

«Μόνο εφόσον ολοκληρωθεί η συναλλαγή μπαίνει στην εξίσωση η δική μας αμοιβή, η οποία περιορίζεται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό, το οποίο πιστεύουμε ότι αξίζει τον κόπο, αν ληφθεί υπόψη το επίπεδο των υπηρεσιών και η ασφάλεια που παρέχουμε», καταλήγει ο κ. Οξυζίδης.