Από την ελληνική αγορά ήρθε η ανάπτυξη της Όπτιμα

Αύξησε τις πωλήσεις της το 2020, βλέπει ωστόσο πιέσεις στα κέρδη φέτος λόγω τιμών γάλακτος και πρώτων υλών

Με αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας έκλεισε το 2020 η Όπτιμα ΑΕ, καταφέρνοντας μάλιστα να ενισχύσει έτι περαιτέρω τη θέση της στην εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με τις προσφάτως δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας που αποτελεί τον βιομηχανικό και εμπορικό βραχίονα της οικογένειας Παντελιάδη στα τυροκομικά, μια αγορά ο τζίρος της οποίας προσεγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ ετησίως, ο κύκλος εργασιών την περασμένη χρονιά έφτασε τα 140,9 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 2,7% σε σχέση με το 2019.

Από την ανάλυση του τζίρου, μάλιστα, προκύπτει ότι η αύξηση αυτή προήλθε από την ελληνική αγορά. Ειδικότερα, οι πωλήσεις στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 138,6 εκατ. ευρώ από 135 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, ενώ εκείνες του εξωτερικού παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες, στα 2,2 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, «η αύξηση του ύψους των πωλήσεων σε μια χρονιά δύσκολη, δικαιώνει τις στρατηγικές επιλογές της εταιρείας, αν λάβουμε υπόψη μας τον έντονο ανταγωνισμό στην ελληνική αγορά και τις αρνητικές συγκυρίες στην οικονομία».

Τα μεικτά κέρδη από πωλήσεις εμπορευμάτων ανήλθαν σε 22,1 εκατ. ευρώ έναντι 19,4 εκατ. ευρώ, ενώ εξίσου αξιοσημείωτη είναι η αύξηση κατά 27% στα προ φόρων κέρδη, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 13,2 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 9,42% επί των πωλήσεων, έναντι 10, 4 εκατ. ευρώ ή 7,61% επί των πωλήσεων το 2019.

Προτεραιότητα η οργανική ανάπτυξη

Για την τρέχουσα χρονιά, εκτιμάται ότι θα συντηρηθούν οι υφιστάμενοι ρυθμοί ανάπτυξης των πωλήσεων, ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθ. σύμβουλο, Γιώργο Καραμπέτσο, αναμένονται πιέσεις στην κερδοφορία, λόγω των αυξήσεων στις τιμές των πρώτων υλών και δη του γάλακτος -κλίμα που αποτυπώνεται ήδη στις συμφωνίες μεταξύ επιχειρήσεων και κτηνοτρόφων που έχει δημοσιεύσει η «ΥΧ».

Βασική προτεραιότητα της Όπτιμα, πάντως, παραμένει η ενίσχυση της οργανικής της ανάπτυξης και επ’ αυτού τα μηνύματα είναι ευοίωνα καθώς, όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, «οι πωλήσεις της εταιρείας αυξάνονται και επιτυγχάνει να διατηρεί μία ικανοποιητική κεφαλαιακή επάρκεια και ρευστότητα και συνεχίζει να είναι συνεπής έναντι των υποχρεώσεών της».

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι «η λήψη οικονομικών μέτρων στήριξης, καθώς και η επιτάχυνση του εμβολιασμού στον πληθυσμό, σταδιακά επιφέρουν την επαναλειτουργία και την κανονικότητα στις οικονομικές δραστηριότητες».

Η εταιρεία, μεταξύ άλλων, έχει επενδύσει 3 εκατ. ευρώ στη δημιουργία μιας πρότυπης γαλακτοπαραγωγικής φάρμας 2.000 προβάτων σε μια έκταση 80 στρεμμάτων, κοντά στο εργοστάσιο της Ήπειρος στον Αμμότοπο Άρτας.

Στο επίκεντρο του εν λόγω πρότζεκτ, όπως έχει δηλώσει, είναι o προσδιορισμός του ιδανικού σιτηρεσίου των ζώων και η ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών όσον αφορά την υγιεινή και την ιατρική τους φροντίδα, με σκοπό η γνώση αυτή να διαχυθεί στους κτηνοτρόφους της περιοχής, ώστε να βελτιώσουν τις πρακτικές που εφαρμόζουν και, συνακόλουθα, την ποιότητα του γάλακτος που παράγουν.

Στο χαρτοφυλάκιο της Όπτιμα περιλαμβάνονται πολύ γνωστά, σήματα όπως Ήπειρος (κονταροχτυπιέται με τη Δωδώνη για την πρωτιά στην κατηγορία της φέτας), Dirollo, Kerrygold, Adoro, Ταλαγάνι, Λογάδι, Κατίκι Δομοκού, Ορεινές Πλαγιές και Λεβέτι. Στο παρελθόν, είχε δηλώσει ανοιχτή και στην προοπτική εξαγοράς της ΔΕΛΤΑ, κάτι που πάντως δεν προχώρησε. Από την τελευταία, ωστόσο, απέκτησε τo 2019 τον κτηριακό και μηχανολογικό εξοπλισμό παραγωγής κίτρινων τυριών του εργοστασίου της Ελασσόνας, με το σήμα και τη φέτα Βίγλα να παραμένουν στην κατοχή της ΔΕΛΤΑ.