Από το φιστικοβούτυρο Σερρών στα γκουρμέ χειροποίητα τσιπς

Ο Τάσος Αγριανίδης της εταιρείας Ελληνικός Καρπός λανσάρει premium πατατάκια σε ψαγμένους γευστικούς συνδυασμούς

Οταν η Ελληνικός Καρπός από την Αμμουδιά Σερρών αποφάσιζε να κυκλοφορήσει το 2012 τις πρώτες παρτίδες επώνυμου φιστικοβούτυρου στην αγορά, η επιτυχία του εγχειρήματος κάθε άλλο παρά προδιαγεγραμμένη ήταν.

Αν και το πρότζεκτ αποτελούσε τη φυσική εξέλιξη της προσπάθειας αναβίωσης της καλλιέργειας αραχίδας στην περιοχή, μια προσπάθεια που η εταιρεία είχε ξεκινήσει το 2000, το εν λόγω προϊόν ήταν σχετικά άγνωστο στο εγχώριο κοινό. Η δε διατροφική του αξία παρεξηγημένη, κυρίως λόγω των –ξένων κατά κανόνα– πλούσιων σε… αλάτι και τρανς λιπαρά εκδοχών του.

Παρ’ όλα αυτά, η αγροτική επιχείρηση της οικογένειας Αγριανίδη κατάφερε σταδιακά να βάλει το «ατόφιο» φιστικοβούτυρο Σερρών στα ράφια των σούπερ μάρκετ και από εκεί στα σπίτια πολλών Ελλήνων και ξένων καταναλωτών. Κάπου εκεί, στο μυαλό του Τάσου Αγριανίδη, γιου του ιδρυτή της επιχείρησης, Χρήστου, άρχισε να γυροφέρνει μια καινούργια ιδέα.

«Κάν’ το όπως οι Άγγλοι»

«Σε μια από τις εκθέσεις που συμμετείχαμε, είδα αγγλικά χειροποίητα πατατάκια εξαιρετικής ποιότητας σε πολύ ιδιαίτερες γεύσεις. Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι θα μπορούσαμε κι εμείς να παράγουμε κάτι αντίστοιχο, πατώντας στις συνεργασίες που ήδη έχουμε με τους αγρότες της περιοχής μας», δηλώνει στην «ΥΧ».

Όπως και με το φιστικοβούτυρο, έτσι κι εδώ, το σκεπτικό ήταν να δημιουργηθεί μια καθετοποιημένη επιχείρηση, η οποία θα διαθέτει στην αγορά ένα τελικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας, με πρώτες ύλες οι οποίες θα αντλούνται σε συμβολαιακή βάση από την περιοχή. Εξ ου και το όνομα «Roots», στα ελληνικά «ρίζες», που η οικογένεια επέλεξε για την εμπορική επωνυμία.

«Ξεκινήσαμε πιλοτικά από πέρυσι με δύο παραγωγούς, οι οποίοι καλλιέργησαν συνολικά 50 στρέμματα βιομηχανικής πατάτας ποικιλίας Lady Rosetta. Η πρώτη παραγωγή ανήλθε σε 200 τόνους, ενώ αυτό το διάστημα έχει ξεκινήσει η σπορά για την επόμενη σεζόν», εξηγεί ο κ. Αγριανίδης.

Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει λανσάρει τσιπς σε τέσσερις γεύσεις: Ρίγανη, Θαλασσινό Αλάτι, Μπάρμπεκιου και Τσίλι, οι οποίες ήδη διατίθενται σε ένα μεγάλο δίκτυο καταστημάτων εστίασης και ντελικατέσεν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Δράμα, Χανιά και άλλες πόλεις.

Πολύ σύντομα, όμως, όπως αποκαλύπτει ο ίδιος στην «ΥΧ», η γκάμα θα πλαισιωθεί από νέους γκουρμέ κωδικούς: Τσιπς με γεύση Βουβαλίσιο Κρέας, Αλάτι και Βότανα, Πιπεριά Φλωρίνης και Κόκκινο Αγγλικό Τσένταρ.