Αυτό το άρθρο είναι 61 μηνών

Με αύξηση 3,4% στις πωλήσεις τροφίμων έκλεισε ο Ιανουάριος για τα σούπερ μάρκετ

08/03/2020
1' διάβασμα
me-afxisi-34-stis-poliseis-trofimon-ekleise-o-ianouarios-gia-ta-souper-market-190883

Με το δεξί φαίνεται ότι μπήκε το 2020 για το οργανωμένο λιανεμπόριο καθώς, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IRI, τον Ιανουάριο, οι συνολικές πωλήσεις FMCG (oι λεγόμενοι ταχυκίνητοι κωδικοί) στα σούπερ μάρκετ σημείωσαν αύξηση 3,4% φτάνοντας τα 538 εκατ. ευρώ.

Με το ίδιο ακριβώς ποσοστό αυξήθηκαν οι πωλήσεις τροφίμων που αντιστοιχούν στο 81,5% των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ. Η άνοδός του 3,4% επιμερίζεται σε 6,4% για τα επί ζυγίω προϊόντα (random weight) και σε 2,2% για τα τυποποιημένα (fixed barcode) τα οποία, με τη σειρά τους, αποτελούν το 75% του συνόλου.

Τα hyper markets (καταστήματα εμβαδού άνω των 2.500 τ.μ.) κατέγραψαν άνοδο 9%, όντας η κατηγορία με τους πλέον ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ τα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), που διατηρούν και το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (39,2%), ακολούθησαν σε επιδόσεις με ανάπτυξη 3%. Όσον αφορά την ιδιωτική ετικέτα, ενισχύθηκε κατά 2,3% τον Ιανουάριο και το μερίδιο αγοράς της ανήλθε στο 16,1%, καταγράφοντας επίδοση ανάλογη με εκείνη που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2019. Σημειωτέον εδώ ότι το 2019 το μερίδιο των private label προϊόντων διαμορφώθηκε σε 15,5%, σημειώνοντας άνοδο 0,8%.

Στο σύνολό της η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου έκλεισε το 2019 με ανάπτυξη 1,7%, ποσοστό που πάντως είναι χαμηλότερο του 2,7% και του 2,3% που είχαν καταγραφεί το 2018 και του 2017 αντίστοιχα.

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: