Βίκυ Τσίγγανου: Μελισσοκομικά προϊόντα από το δάσος του Χολομώντα στις αγορές του κόσμου

Από το δάσος του Χολομώντα στη Χαλκιδική, ένα καταφύγιο άγριας ζωής χαρακτηρισμένο ως Natura 2000, γεννιούνται ιδιαίτερα βιολογικά μελισσοκομικά προϊόντα με απόλυτο σεβασμό στη φύση, τα οποία ταξιδεύουν τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων.

Η ερασιτεχνική ασχολία της οικογένειας Τσίγγανου, που ξεκίνησε από την αγάπη για τη μέλισσα και το περιβάλλον, έγινε επαγγελματική προσπάθεια ανάδειξης των μελισσοκομικών προϊόντων του τόπου τους, αλλά και του ελληνικού αγροτουρισμού. Όπως αναφέρει στην «ΥΧ» η Βίκυ Τσίγγανου, «ξεκινήσαμε ερασιτεχνικά την ενασχόλησή μας με τη μελισσοκομία, τόσο εγώ και ο αδερφός μου, Δημήτρης, όσο και ο πατέρας μας, Βασίλης, με την υποστήριξη και τη βοήθεια της μητέρας μας, Αθηνάς, το 2012. Με τη βοήθεια σεμιναρίων που παρακολουθήσαμε από το Ινστιτούτο Μελισσοκομίας Αγίου Μάμα γνωρίσαμε καλύτερα αυτόν τον απίστευτο κόσμο της μέλισσας και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε επαγγελματικά με αυτόν το 2014, ενώ το 2018 πιστοποιηθήκαμε ως βιολογικοί μελισσοκόμοι».

Σήμερα, η οικογένεια έχει ιδρύσει την πρώτη μελισσοκομική οικοτεχνία στην Ελλάδα και τυποποιεί τα προϊόντα της μόνη της με την επωνυμία «Passion Honey». Στην όλη προσπάθεια της οικογένειας, η οποία άφησε την πρότερη ενασχόλησή της για να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη μελισσοκομία, βοήθησε και η ένταξη στο πρόγραμμα Νέων Αγροτών.

Καινοτόμα προϊόντα

Με δασικές ποικιλίες, όπως βελανιδιά, σουσούρα, ανθόμελο, πευκόμελο, έλατο και κούμαρο δημιουργούν, εκτός από το μέλι, προϊόντα όπως η melenda (πάστα φουντουκιού με μέλι και κακάο), οξύμελι, αλλά και πρόπολη, γύρη και βασιλικό πολτό και λάδι πρόπολης.

Επίσης, μετά από τα μαθήματα κοσμετολογίας που παρακολούθησε η Βίκυ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ασχολείται προσωπικά και με τη δημιουργία κεραλοιφών, αλλά και άλλων καλλυντικών με προϊόντα της μέλισσας. Όπως εξηγεί η Βίκυ, «το γεγονός ότι συσκευάζουμε εμείς οι ίδιοι τα προϊόντα μας διασφαλίζει την ποιότητα την οποία προσφέρουμε στους πελάτες μας».

Τα προϊόντα τους έχουν διακριθεί για την ποιότητα και την καινοτομία τους σε διαγωνισμούς, όπως οι London International Honey Awards, Great Taste Awards, Mediterranean Taste Awards και Specialist Awards.

Προώθηση προϊόντων και εξαγωγές

Τα πρωτότυπα προϊόντα της «Passion Honey» βρίσκονται σε καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε e-shop, ενώ ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα και το δικό τους e-shop. Όπως αναφέρει η Βίκυ, «ταυτόχρονα, προσπαθούμε να κάνουμε και εξαγωγές, έχουμε ήδη κάποιες συνεργασίες με το εξωτερικό, αλλά στόχος μας είναι να αυξηθούν.

Έχουμε συνεργασίες στη Γερμανία και στην Αγγλία και είμαστε στα σχέδια για Καναδά και σκανδιναβικές χώρες. Υπάρχει ζήτηση από αυτές τις χώρες για το μέλι, πόσω μάλλον όταν είναι βιολογικό».

Επισκέψιμο μελισσοκομείο

Να γνωρίσουν τη μέλισσα, τα προϊόντα της, αλλά και τη θαυμαστή δουλειά που κάνει έχουν τη δυνατότητα οικογένειες και σχολεία μέσω του επισκέψιμου μελισσοκομείου που έχει δημιουργήσει η οικογένεια στον Ταξιάρχη Χαλκιδικής. «Διατηρούμε ένα επισκέψιμο μελισσοκομείο, το οποίο λέγεται Βee day και στο οποίο έρχονται οικογένειες και σχολεία και μαθαίνουν διάφορες πληροφορίες για τη μέλισσα μέσα από παιχνίδια, ενώ μπορούν να επισκεφτούν και τις κυψέλες.

Το μελισσοκομείο είναι, επίσης, προσβάσιμο και για άτομα με ειδικές ανάγκες. Μέσω αυτού θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε όσους περισσότερους μπορούμε ιδίως όμως τις μικρότερες ηλικίες στην προστασία της μέλισσας, αλλά και του περιβάλλοντος, καθώς η φύση έχει μεγάλη δύναμη, την οποία οφείλουμε να προστατεύσουμε και με τον κατάλληλο τρόπο να την αξιοποιήσουμε για να δημιουργήσουμε θρεπτικά προϊόντα».

Εκτός από τα παραπάνω, όπως εξηγεί η Βίκυ, συνεργάζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο με διάφορα πανεπιστήμια για τη διεξαγωγή ερευνών σχετικά με τη μέλισσα και το περιβάλλον. «Συμμετέχουμε, επίσης, σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, το οποίο προσπαθεί να εισάγει την αστική μελισσοκομία, ενώ στηρίζουμε τον αθλητισμό, βοηθώντας αθλητές με την παροχή μελισσοκομικών προϊόντων, ενώ όποτε χρειάζεται πραγματοποιούνται δωρεές μελισσοκομικών προιόντων».

Σκοπός της οικογένειας είναι η προσπάθεια για προβολή των ελληνικών προϊόντων, αλλά και του ελληνικού αγροτουρισμού. «Αυτό βρίσκεται και στους επόμενους στόχους μας, να συνεχίσουμε, δηλαδή, να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο γνωστά τα ελληνικά προϊόντα, γιατί έχουν τρομερή θρεπτική αξία, είναι πολύ σημαντικά και θα πρέπει να τα έχουμε στην καθημερινή μας διατροφή», τονίζει η Βίκυ.

Σύντομα και με e-shop

Στα επόμενα σχέδια της οικογένειας είναι να συνεχίσει το ίδιο ποιοτικά την ενασχόληση με τη μελισσοκομία και να ξεπεράσει προβλήματα που δημιουργούνται λόγω της αλλαγής του κλίματος. Επίσης, είναι ανοιχτή σε νέες συνεργασίες, ενώ βρίσκεται κοντά στη δημιουργία του δικού της ηλεκτρονικού καταστήματος για την προώθηση των προϊόντων της.