Επίσημη παρουσίαση του Olive Challenge της Φίλαιος

Επίσημη παρουσίαση  του Olive Challenge της Φίλαιος

Την 1η Νοεμβρίου, επίσημη μέρα έναρξης της ελαιοκομικής περιόδου, επέλεξε η Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου ΦΙΛΑΙΟΣ για να παρουσιάσει τον 1ο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Ελαιοκομικού Τομέα «Olive Challenge» στην Ελλάδα. Στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα παρουσία μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Φίλαιος, δημοσιογράφων και φίλων του ελαιολάδου περιγράφτηκαν οι πυλώνες του νέου αυτού διαγωνισμού, ο οποίος βασίζεται στους άξονες της καινοτομίας και της νεοφυούς επιχειρηματικότητας και ως στόχο έχει να αναδειχθούν καινούργιες τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές τόσο για το ελαιόλαδο όσο και για την ελιά και τα υπόλοιπα ελαιοκομικά προϊόντα.

Ειδικότερα, βασικός στόχος του διαγωνισμού Καινοτομίας Olive Challenge, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Φίλαιος, Βαγγέλης Διβάρης, είναι η ανάπτυξη και η αναβάθμιση του ελαιοκομικού τομέα, μέσω της εισαγωγής της καινοτομίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και της νεοφυούς επιχειρηματικότητας. «Η Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου Φίλαιος, γίνεται του χρόνου 20 ετών και προχωρά σ’ αυτήν την πρωτοβουλία με στόχο την καινοτομία. Πήραμε ένα παραδοσιακό προϊόν και θα το “ντύσουμε” με το μανδύα της τεχνολογίας. Επιδιώκεται η ενσωμάτωση πράσινων τεχνολογιών ειδικά στο θέμα διαχείρισης των αποβλήτων των ελαιουργείων και πυρηνελαιουργείων».

Επιπλέον, το «Olive Challenge» στοχεύει στα εξής:

  • Δημιουργία νέων υπηρεσιών και προϊόντων από την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων και εφαρμογών για το ελαιόλαδο, την ελιά και τα άλλα ελαιοκομικά προϊόντα
  • Ανάπτυξη ενός ενδιάμεσου κρίκου της οικονομίας που θα συνδέει την παραγωγή ελαιολάδου και ελιάς με τεχνολογικές εξελίξεις και τάσεις της αγοράς.
  • Αύξηση των θέσεων εργασίας στον τομέα
  • Δημιουργία ευκαιριών για την αξιοποίηση της έρευνας στην παραγωγή και ουσιαστική σύνδεση της αγοράς των προϊόντων του ελαιοκομικού τομέα με την ερευνητική κοινότητα
  • Διάδοση και ενίσχυση πρακτικών βιώσιμης επιχειρηματικότητας στον κλάδο της ελληνικής αγροδιατροφής, ξεκινώντας από το εμβληματικό προϊόν του ελαιολάδου και της επιτραπέζιας ελιάς.
  • Ενίσχυση του brand του ελαιολάδου και της ελιάς ως βιώσιμων και σύγχρονων προϊόντων της μεσογειακής διατροφής με διεθνείς προδιαγραφές σε ποιότητα, βιωσιμότητα και καινοτομία.
  • Περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας του ελαιολάδου και της επιτραπέζιας ελιάς
  • Ανάπτυξη συνεργειών και ενδοκλαδικής συνεργασίας

Την ταυτότητα του διαγωνισμού παρουσίασε ο Λάζαρος Κιωκάκης (μέλος της Φίλαιος). Στο διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν φυσικά πρόσωπα και νομικά πρόσωπα, οργανωμένες (πχ. πανεπιστήμια) ή ανεξάρτητες ομάδες. Όλοι οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι άνω των 18 ετών. «Αρχικά θα επιλεγούν 12-15 ιδέες και μετά στα πλαίσια του Demo Dayτο κοινό και μια επιτροπή αξιολόγησης θα προκρίνουν 7 ιδέες. Τα άτομα ή οι ομάδες θα εκπαιδευτούν σε 6 μήνες (στάδιο επώασης/mentoring) για θέματα αγοράς, μάρκετινγκ, ηγεσίας και βιωσιμότητας. Και μετά θα ακολουθήσει η τελετή βράβευσης», συμπλήρωσε ο κ. Κιωκάκης.

Δεκτές γίνονται πρωτότυπες παραγωγικές ιδέες, βασισμένες στις νέες τεχνολογίες, ιδέες για βελτίωση ή/και εξέλιξη του κλάδου της ελαιοκαλλιέργειας, ελαιοποίησης, τυποποίησης, προώθησης, διακίνησης, εξαγωγών, προστασίας του περιβάλλοντος, στρατηγικής μάρκετινγκ, υλικών συσκευασίας, τεχνολογικών βελτιώσεων, νέων χρήσεων των προϊόντων, καθώς σε οποιαδήποτε άλλη φάση της παραγωγής ή των υπηρεσιών που αναπτύσσονται γύρω από τον ελαιοκομικό τομέα.

Στο χαιρετισμό που απεύθυνε ο Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, Επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, τόνισε ότι η νεοφυής επιχειρηματικότητα ενθαρρύνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. «Η χρήση της καινοτομίας εξοικονομεί πόρους, προστατεύει το περιβάλλον και δημιουργεί θέσεις εργασίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αντωνακόπουλος.

«Έχουμε γεννηθεί, βαφτιστεί με ελαιόλαδο αλλά δεν ξέρουμε γι’ αυτό», ανέφερε ο Γιώργος Οικονόμου, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΒΙΤΕΛ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου) και μέλος της Φίλαιος. «Με αφορμή και τιςΗΜΕΡΕΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ 2017, θεσμός τον οποίο έχει καθιερώσει το Διεθνές Ελαιοκομικό Συμβούλιο και θα διαρκέσει από τις 15 έως τις 30 Νοεμβρίου 2017 θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από δράσεις γύρω από το ελαιόλαδο. Όπως για παράδειγμα ενημέρωσεις σε δημοτικά σχολεία, προβολή ενημερωτικών εντύπων σε συνεργασία με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ και καρτέλες ελαιολάδου σε επιλεγμένα εστιατόρια με τη βοήθεια του σεφ Λευτέρη Λαζάρου, επίσης μέλος της Φίλαιος. Επιπλέον, θα διοργανωθεί και για 3η συνεχή φορά ο Διαγωνισμός Ποιότητας για τα επώνυμα τυποποιημένα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα “ΚΟΤΙΝΟΣ” το 2018», πρόσθεσε ο κ. Οικονόμου.

«Η νεοφυής επιχειρηματικότητα τα τελευταία 15 χρόνια στο εξωτερικό και σταδιακά και στην Ελλάδα κερδίζει έδαφος. ΗAephoria λειτουργεί ως θερμοκοιτίδα νεοφυών επιχειρήσεων τα τελευταία 7 χρόνια. Επιπλέον, διοργανώνουμε το Blue Growth, που είναι ο 1ος διαγωνισμός καινοτομίας για την θαλάσσια οικονομία.  Ο τομέας της θάλασσας μοιάζει με το ελαιόλαδο. Είναι στον πολιτισμό μας και τα δύο και με παγκόσμια εμβέλεια. Είναι πολύ κοντά στο DNA μας και θα προσπαθήσουμε από την πλευρά μας να συμβάλλουμε στον 1ο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Ελαιοκομικού Τομέα “Olive Challenge”. Ο διαγωνισμός ξεκινά από την καλλιέργεια και φτάνει ως την κατανάλωση. Έχουμε το καλύτερο ελαιόλαδο αλλά δεν έχει τη θέση που του αξίζει. Επίσης, δεν πρέπει να σπαταλούμε τους φυσικούς πόρους. Υπάρχει ανάγκη αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μας», σημείωσε ο Πέτρος Κόκκαλης από τη ΜΚΟ Γη και συνιδρυτής της Aephoria.net.

Ακολουθούν τα στάδια του διαγωνισμού:

  • Υποβολή υποψηφιοτήτων: 15 Νοεμβρίου 2017 έως 15 Φεβρουαρίου 2018
  • Αξιολόγηση προτάσεων: 16 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2018
  • Demo Day: Κυριακή 11 Μαρτίου 2018
  • Επώαση: 1η Απριλίου – 30 Οκτωβρίου 2018
  • Τελετή βράβευσης: Τα βραβεία Olive Challenge θα απονεμηθούν σε επίσημη τελετή παρουσία των βραβευόμενων συμμετεχόντων, των ΜΜΕ και επίσημων προσκεκλημένων.

Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα του διαγωνισμού

Διαβάστε αναλυτικά το δελτίο τύπου της Φιλαίος