«Επιχείρηση γοητείας» στη Β. Αμερική από ακτινίδιο Καβάλας και κεράσι Ράχης

Τις αγορές των ΗΠΑ και Καναδά επιχειρούν να «ξεκλειδώσουν» οι συνεταιρισμοί μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος

Πλώρη για τις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά βάζουν τα ακτινίδια της Καβάλας και τα κεράσια της Ράχης Πιερίας μέσω ενός νέου τριετούς προγράμματος προώθησης που συγχρηματοδοτεί η ΕΕ.

Ο λόγος για την εκστρατεία «The Charming Taste of Europe» που ξεκίνησαν τη φετινή άνοιξη η ΕΑΣ Καβάλας και ο Συνεταιρισμός Ράχης Πιερίας «Αγ. Λουκάς» μαζί με την Κοινοπραξία για τα κρασιά του Αμπρούτσο (συντονιστής) και την Ένωση Γλυκών Οίνων του Μπορντώ, προκειμένου να κάνουν γνωστά και να προωθήσουν στην αμερικανική και στην καναδική αγορά τα υψηλής ποιότητας προϊόντα τους. Με κεντρικό σύνθημα «Απόλαυσέ το! Είναι από την Ευρώπη», οι παραπάνω οργανώσεις φιλοδοξούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστική τους θέση στις εν λόγω αγορές και να δημιουργήσουν νέες εξαγωγικές ευκαιρίες.

Το πρόγραμμα, με προϋπολογισμό περίπου 4 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει πολυεπίπεδες δράσεις προώθησης των προϊόντων στις περιοχές αυτές, όπως αναφέρει στην «ΥΧ» ο Κλέαρχος Σαραντίδης, γεν. διευθυντής της Ένωσης Καβάλας. Ειδικότερα, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του συνεταιρισμού Ράχης «Αγ. Λουκάς», Δημήτρης Ντούρος, στη φιλοσοφία του περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η συμμετοχή σε εκθέσεις, τα events για την παρουσίαση και τον δειγματισμό των προϊόντων, αναδεικνύοντας τις ιδιαιτερότητές τους, τη δυναμική και τα θρεπτικά συστατικά τους, η τοποθέτηση σε διάφορα σημεία παράλληλα με διαφημιστικές ενέργειες και η προώθηση μέσω των ψηφιακών μέσων, εντάσσονται στη φιλοσοφία τέτοιων προγραμμάτων.

Τα πρόγραμμα είναι ήδη εγκεκριμένο και οι συντελεστές του βρίσκονται στη φάση των τηλεδιασκέψεων, διοργανώνοντας τα επόμενα βήματα, με την ελπίδα ότι και οι συνθήκες της πανδημίας θα επιτρέψουν σύντομα τη συμμετοχή σε όλες τις δράσεις που απαιτούνται.

Προοπτική υψηλότερων τιμών

Ο απευθείας δρόμος για τα ακτινίδια της Ένωσης Καβάλας προς τις αγορές αυτές ανοίγει τώρα, εξηγεί ο κ. Σαραντίδης, καθώς μέχρι τώρα είχε παρουσία εκεί με μικρές ποσότητες και μέσα από άλλα εμπορικά κανάλια.

«Είναι επιτακτική ανάγκη να επεκταθούμε στις αγορές αυτές και περισσότερες μεγάλες, να πάμε στη Βόρεια Αμερική και κάποια στιγμή και στη Νότια», υπογραμμίζει, καθώς η παραγωγή στην περιοχή, αλλά και στη χώρα αυξάνεται ραγδαία. Πρόκειται, όπως υποστηρίζει, για αγορές «με πάρα πολύ μεγάλο περιθώριο για το προϊόν και σε καλύτερες τιμές». Σημειώνεται ότι η ΕΑΣ Καβάλας έχει παρουσία με το ακτινίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και μέσω τρίτων σε χώρες του Περσικού Κόλπου, αλλά και στη Νότια Αφρική.

Υπάρχει περιθώριο για τα ποιοτικά προϊόντα

Ως πρόκληση για όλους σχολιάζει την ευκαιρία του προγράμματος και ο κ. Ντούρος, κάνοντας λόγο για δυναμικές αγορές, στις οποίες ακόμη το κεράσι του συνεταιρισμού δεν είχε πρόσβαση. «Για ποιοτικά προϊόντα και σωστή δουλειά υπάρχει πάντα περιθώριο», υπογραμμίζει και προσθέτει τον διπλό στόχο που έχει η οργάνωση από τη συμμετοχή σε τέτοιες δραστηριότητες: «Από τη μία, να διεισδύσουμε με τα προϊόντα μας και, από την άλλη, να αντλήσουμε πληροφορίες για το προϊόν που καλλιεργείται εκεί, ώστε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε κάτι καλύτερο».

Ήδη, ο συνεταιρισμός εφοδιάζει πολλές αγορές εντός, αλλά και εκτός ΕΕ (Ντουμπάι, Ινδία κ.ά.), ενώ έχει σημαντική παρουσία και στην ελληνική αγορά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε μεγάλα σούπερ μάρκετ. Ακόμη, ο συνεταιρισμός ως συντονιστής τρέχει παράλληλα κι άλλο ένα πρόγραμμα προώθησης προς Σιγκαπούρη, Μαλαισία, Ινδονησία και Ν. Κορέα, έχοντας και από το παρελθόν παρουσία στις δύο πρώτες.

Ετοιμάζει, δε, ένα ακόμη προς κοντινότερους προορισμούς (Αίγυπτο, Σερβία, Ουκρανία).