ΕUROCOMMERCE: Στοχοποιημένα νιώθουν τα σούπερ μάρκετ από το πλαίσιο για τις αθέμιτες πρακτικές

Μηδαμινό όφελος για τους αγρότες και αυξημένο κόστος για τους καταναλωτές θα έχει, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο των Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ (Eurocommerce), η οδηγία για τις αθέμιτες πρακτικές (2019/633) για την οποία η προθεσμία ενσωμάτωσης στις εθνικές νομοθεσίες εξέπνευσε την 1η Μαΐου 2021.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε, ο Eurocommerce εκφράζει τον φόβο ότι η οδηγία και, κυρίως, ο τρόπος που «μεταφράστηκε» από τα περισσότερα κράτη-μέλη, βάζει στο στόχαστρο τα σούπερ μάρκετ, αφήνοντας στο απυρόβλητο τις μεγάλες πολυεθνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα πάντα με τον Σύνδεσμο, οι αλυσίδες προμηθεύονται απευθείας από τους αγρότες μόλις το 5% των προϊόντων που πωλούν, ενώ το υπόλοιπο 95% προέρχεται από μεγάλους μεταποιητές
και διανομείς.

Σε αυτούς, εκτιμά o Εurocommerce, θα πρέπει να επικεντρωθούν oι εθνικές νομοθεσίες, δεδομένου ότι απολαμβάνουν ένα περιθώριο καθαρού κέρδους από 15% έως 30%, τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό για τα σούπερ μάρκετ είναι από 1% έως 3%.