Εχέγγυο εμπορικής επιτυχίας η υπογραφή αγρότη στη συσκευασία

Το παράδειγμα της Budweiser και η παγκόσμια τάση για αυξημένη διαφάνεια στην προμήθεια πρώτων υλών

Μια premium μπύρα περιορισμένης παραγωγής, φτιαγμένη αποκλειστικά από κριθάρι που της έχουν προμηθεύσει αγρότες με τους οποίους συνεργάζεται επί δεκαετίες, παρουσίασε πρόσφατα η Budweiser.

Το όνομα αυτής είναι Harvest Reserve Deep Golden Lager και, σύμφωνα με την εταιρεία, παρασκευάζεται από 100% αμερικανικό κριθάρι, το οποίο ψήνεται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με σκοπό να δώσει «μια πιο έντονη γεύση και ένα πιο καθαρό άρωμα, αφήνοντας για το τέλος μια απαλή επίγευση».

Για τη συνταγή, η Budweiser συνεργάστηκε με τον Τζιμ Ντίξον, αγρότη πέμπτης γενιάς, η υπογραφή του οποίου κοσμεί κάθε φιάλη, δίνοντας έναν πιο προσωπικό τόνο στο νέο προϊόν. Η διάθεση θα περιοριστεί σε δύο πολιτείες (Αϊόβα και Νεμπράσκα) και μόνο μέχρι το τέλος της περιόδου συγκομιδής, ουσιαστικά δηλαδή δεν πρόκειται να ξεπεράσει τον έναν μήνα.

Αυτή δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά που η εταιρεία λανσάρει μπύρα περιορισμένης παραγωγής και ειδικών προδιαγραφών. Πρόσφατα, παρουσίασε την Discovery Reserve American Red Lager, με την οποία αποτίνει φόρο τιμής στην 50ή επέτειο από την προσσελήνωση του Apollo 11, ενώ το 2018 είχε κυκλοφορήσει τη Freedom Reserve Red Lager για την παραγωγή της οποίας, σύμφωνα πάντα με τις επίσημες ανακοινώσεις, ακολουθήθηκε πιστά η χειρόγραφη συνταγή που βρέθηκε στο στρατιωτικό ημερολόγιο του Tζορτζ Ουάσιγκτον.

Θέλουν να ξέρουν την προέλευση

Το λανσάρισμα, ωστόσο, της ξανθιάς Harvest Reserve διαφοροποιείται από τις παραπάνω, καθώς, πέρα από την υπόσχεση μιας πιο προσωποποιημένης εμπειρίας στον αγοραστή, έρχεται να απαντήσει και στο αίτημα για ενίσχυση της διαφάνειας στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, κάτι που αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες τάσεις της αγοράς.

Σύμφωνα με έρευνα της Label Insight, το 94% των Αμερικανών καταναλωτών δηλώνει πρόθυμο να αυξήσει την αφοσίωσή του στις μάρκες, οι οποίες παρέχουν περισσότερη πληροφόρηση όχι μόνο για τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν, αλλά και τις πηγές από τις οποίες τα προμηθεύονται.

Υπό αυτή την έννοια, η υπογραφή του αγρότη που φέρει στη συσκευασία της η Harvest Reserve, αποτελεί ένα εφόδιο που αυξάνει τις πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας της, τη στιγμή που ο πολύ περιορισμένος όγκος της παραγωγής κρατά χαμηλά το όποιο ρίσκο.

Τονώνει το ενδιαφέρον

Η διεύρυνση της γκάμας με κωδικούς limited edition αποτελεί για τις μεγάλες ζυθοποιίες έναν έξυπνο τρόπο να τονώσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός από τις μικροζυθοποιίες και τις craft μπύρες αυξάνεται, ενώ το κρασί συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στις τάξεις των νεότερων καταναλωτών. Σύμφωνα με στοιχεία της IWSR, οι ποσότητες μπύρας που πωλήθηκαν το 2018 μειώθηκαν 1,5%, ενώ με πτώση 1,1,% είχε κλείσει και το 2017.