Η Γερμανία απομακρύνει τις ανθυγιεινές τροφές από τα παιδιά

Την αυστηροποίηση του κανονιστικού πλαισίου για τις διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφών που απευθύνονται σε παιδιά, αποφάσισε η Κεντρική Ένωση Βιομηχανίας της Διαφήμισης της Γερμανίας (ZAW), μετά από παρότρυνση της υπουργού Γεωργίας της χώρας, Τζούλιας Κλόκνερ.

Πρόκειται για μεταρρυθμίσεις που ξεπερνάνε κατά πολύ τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η βασικότερη αλλαγή αυξάνει το όριο του «κύκλου προστασίας» των παιδιών από τέτοιου είδους διαφημίσεις στα 14 χρόνια από τα 12. «Δεν υπήρχε αμφιβολία ότι το πλαίσιο έπρεπε να γίνει πιο αυστηρό», δήλωσε η Κλόκνερ. «Το σημαντικό είναι ότι αυτή η αλλαγή γίνεται ταχύτατα και αποτελεσματικά. Οι διαφημίσεις δεν πρέπει να προτρέπουν τα παιδιά να τρώνε ανθυγιεινά», πρόσθεσε.

Το νέο πλαίσιο προστατεύει τα παιδιά όχι μόνο από τηλεοπτικές διαφημίσεις, αλλά και μέσα στις διαδικτυακές πλατφόρμες και στα social media. Η ZAW συμφώνησε επίσης να περιορίσει τη διαφήμιση ιδιαίτερα λιπαρών, σακχαρωδών και αλμυρών προϊόντων γενικότερα στα παιδιά.

Το μόνο που μένει είναι ο έλεγχος της αποτελεσματικής εφαρμογής των νέων κανόνων από όλα τα κρατίδια της Γερμανίας.