Η ζήτηση για βιολογικά αλλάζει τις πρακτικές εταιρειών ένδυσης

Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει τη νέα τάση ως μια διαδικασία εξόδου από την οικονομική κρίση

Η ζήτηση για βιολογικά αλλάζει τις πρακτικές εταιρειών ένδυσης

Η απαίτηση των καταναλωτών για πιο βιώσιμες πρακτικές, που θα σταματήσουν να επιβαρύνουν το περιβάλλον και θα είναι πιο υγιεινές για τους ίδιους, πιέζει τις μεγάλες εταιρείες ένδυσης να αλλάξουν την πολιτική τους, χρησιμοποιώντας βιολογικό βαμβάκι. Η απαίτηση αυτή οδήγησε μία κορυφαία εταιρεία ένδυσης και υπόδησης με παγκόσμια δραστηριότητα, την Timberland, προς αυτή την κατεύθυνση. Η εταιρεία φαίνεται πως έχει αντιληφθεί τη μεγάλη ανάγκη χρήσης υλικών από πηγές που χρησιμοποιούν βέλτιστες πρακτικές. Η Timberland κάθε πέντε χρόνια θέτει μακροπρόθεσμους στόχους αλλάζοντας την πολιτική της, συμβαδίζοντας με τις ανάγκες των πελατών της.

Ανατροπή

Οι νέοι στόχοι, που θα ολοκληρωθούν έως το έτος 2020, ανατρέπουν όλα όσα ισχύουν για τα υλικά που χρησιμοποιούνται από την εταιρεία. Συγκεκριμένα, όλο το βαμβάκι, το οποίο θα χρησιμοποιείται στα ρούχα που κατασκευάζει, θα προέρχεται από τη βιολογική γεωργία ή από τον Οργανισμό Better Cotton Iniatiative, που χρησιμοποιεί πρακτικές για μια βιώσιμη παραγωγή βαμβακιού με οφέλη περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά. Επίσης, όλα τα υποδήματα της εταιρείας μέχρι το 2020 θα περιέχουν τουλάχιστον ένα υλικό, το οποίο θα είναι ανακυκλώσιμο, βιολογικό ή κατασκευασμένο από ανανεώσιμα υλικά.

Η πίεση των καταναλωτών έχει οδηγήσει και άλλες εταιρείες προς αυτή την κατεύθυνση. Ήδη, η αλυσίδα Η&Μ αξιοποίησε 1.500 τόνους βιολογικό βαμβάκι για τη φθινοπωρινή της συλλογή. Επιπλέον, η ελληνική εταιρεία BSB διαθέτει σειρά οικολογικών ρούχων από 100% βιολογικό βαμβάκι, όπως και η ιταλική εταιρεία Cotonnerie Biologique προσφέρει ρούχα από βιολογικές καλλιέργειες.

Ευκαιρία

Η κίνηση των εταιρειών, να αξιοποιήσουν στα προϊόντα τους βιολογικό βαμβάκι, επιβεβαιώνει προηγούμενο δημοσίευμα της «ΥΧ» στις 25/3 για την αυξημένη ζήτηση βιολογικού βαμβακιού και την αύξηση της παγκόσμιας αγοράς κατά 67%. Η Ελλάδα, η βασική παραγωγός-χώρα της ΕΕ που αναζητεί νέους προσανατολισμούς διάθεσης του βαμβακιού που παράγει, έχει την ευκαιρία να τη χρησιμοποιήσει ως μια διαδικασία εξόδου από την οικονομική κρίση. Τέλος, να τονιστεί ότι η αξιοποίηση του βιολογικού βαμβακιού κατανέμεται ως εξής: το 81% για ενδυμασία, το 14% σε υφάσματα και το 8% στην υπόδηση.

Βικτωρία Αποστολοπούλου