Στο Κερατσίνι το πρώτο σούπερ μάρκετ της Capital Groups

Στόχος του ομίλου το άνοιγμα 10 σούπερ μάρκετ στην Αττική μέσα στους επόμενους 18 μήνες

Στο πεδίο του λιανεμπορίου και σε μια άκρως ενδιαφέρουσα συγκυρία για τον κλάδο, ο οποίος είδε τους τζίρους του να αυξάνονται ταχύτατα στη διάρκεια της πανδημίας, θα πραγματοποιηθεί το επόμενο βήμα της Capital Groups.

Πρόκειται για το τρίτο «χτύπημα» του ομίλου μέσα σε λίγους μόνο μήνες, δεδομένου ότι είχαν προηγηθεί η εξαγορά της ελαιοκομικής επιχείρησης Ω Products από τη Σκάλα Λακωνίας, αλλά και το λανσάρισμα του ηπειρώτικου brand αρωματικών φυτών και προϊόντων μελιού «Το Βουνό μας». Η είσοδος στη λιανική πραγματοποιείται με αφετηρία το Κερατσίνι και, πιο συγκεκριμένα την οδό Καλοκαιρινού 57 & Παπανικολή 1 όπου το Σάββατο 3 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος Capital Market.

Όπως εξηγεί στην «ΥΧ» ο γενικός διευθυντής της Capital Groups, Διονύσης Παναγιωτίδης, η έκταση του χώρου ανέρχεται σε 380 τ.μ, εκ των οποίων τα 280 καταλαμβάνει το κατάστημα σούπερ μάρκετ ενώ τα υπόλοιπα 100 αντιστοιχούν σε αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και γραφεία. Ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι στόχος του ομίλου δεν είναι να «χτυπήσει» τις μεγάλες εθνικές αλυσίδες, αλλά να προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία αγορών, βασισμένη στην προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.

Αυτός είναι και ο λόγος που, αν και εν ευθέτω χρόνω το πρότζεκτ θα πλαισιωθεί από e-shop, σε πρώτη φάση η έμφαση δίνεται στο φυσικό κατάστημα. «Θέλουμε να έρθει ο καταναλωτής στο μαγαζί και να μας γνωρίσει», αναφέρει χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στα ράφια του Capital Market δεν θα βρίσκονται μόνο τα brands του ομίλου, αλλά όλα τα προϊόντα που μπορεί να βρει κανείς στα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

«Μέχρι στιγμής, διαθέτουμε πάνω από 5.000 κωδικούς και, μάλιστα, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές», τονίζει προσθέτοντας ότι, παρά το γεγονός ότι ορισμένοι προμηθευτές ήταν αρχικά επιφυλακτικοί, στην πορεία πείστηκαν να στηρίξουν το εγχείρημα: «Συνειδητοποίησαν ότι είναι μια διαφορετική και ελληνική πρόταση», σημειώνει ο κ. Παναγιωτίδης.

Επόμενος σταθμός το Αιγάλεω

Το πλάνο του ομίλου προβλέπει το άνοιγμα 10 καταστημάτων τον επόμενο 1,5 χρόνο, όλα στον δυτικό άξονα του Νομού Αττικής, καλύπτοντας μια ευρεία περιοχή από το Κερατσίνι μέχρι το Μενίδι. Το επόμενο Capital Market αναμένεται να λειτουργήσει στο Αιγάλεω, μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας, όλα τα καταστήματα θα είναι εταιρικά, με την προοπτική του franchise να παραμένει ανοικτή, αλλά για αργότερα. Θα ακολουθούν, δε, την ίδια φιλοσοφία της προσωποποιημένης πώλησης, με στόχο να «αγκαλιαστούν» από την τοπική κοινωνία.

«Αυτός είναι και ο λόγος που, για παράδειγμα, το Capital Market του Κερατσινίου δεν θα διαθέτει κρεοπωλείο, αφού λειτουργούν τουλάχιστον επτά τέτοια καταστήματα σε απόσταση πολύ κοντινή. Δεν έχουμε πρόβλημα να τα “βάλουμε” με τις μεγάλες αλυσίδες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να βρεθούμε απέναντι στον μικρομεσαίο βιοπαλαιστή», υπογραμμίζει ο κ. Παναγιωτίδης.

Tα λοκντάουν και η μετατόπιση τζίρου

Η… άφιξη της Capital Group βρίσκει το οργανωμένο λιανεμπόριο σε μια μεταβατική, μετά το χαλάρωμα των περιοριστικών μέτρων και την αναπόφευκτη μετατόπιση μέρος του τζίρου που κερδήθηκε στη διάρκεια της πανδημίας προς την εστίαση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που διατύπωσε πρόσφατα στο πλαίσιο της Foodexpo ο γεν. διευθυντής της IRI Hellas, Παναγιώτης Μπορέτος, τον Μάιο η μείωση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ έφτασε το 6% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, ενώ μια μετριοπαθής πρόβλεψη για το σύνολο του έτους τοποθετεί τις απώλειες στο 2%.

Αν, μάλιστα, το πρόγραμμα εμβολιασμού επιταχυνθεί και η χώρα δεν επανέλθει σε καθεστώς λοκντάουν, η πτώση του τζίρου εκτιμάται ότι θα φτάσει το 2021 το 5%.