Κέρδισε τις εντυπώσεις η Ελλάδα στο restart της Anuga

Ηχηρό «παρών» από τις επιχειρήσεις τροφίμων στην πρώτη μεγάλη διεθνή έκθεση της μετά-covid εποχής

Αναδεικνύοντας με τον καλύτερο τρόπο την ποικιλία και τον θησαυρό της ελληνικής γης, οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών της χώρας που συμμετείχαν στην έκθεση Anuga 2021 στην Κολωνία της Γερμανίας κέρδισαν τις εντυπώσεις και κέντρισαν το ενδιαφέρον των χιλιάδων επισκεπτών που βρέθηκαν στον σύγχρονο εκθεσιακό χώρο, όπου τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό κυριαρχούσαν.

Ο απολογισμός των ελληνικών εταιρειών που επένδυσαν στην προβολή των κορυφαίων προϊόντων τους και συμμετείχαν στην Αnuga είτε ατομικά, είτε με ομαδικά περίπτερα υπό την σκέπη των περιφερειών, είτε μέσω της Enterprise Greece, ήταν αναμφίβολα θετικός. Υπενθυμίζεται ότι η Anuga είναι η μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών παγκοσμίως και αποτελεί τη σημαντικότερη επιχειρηματική και επικοινωνιακή πλατφόρμα για τον κλάδο. Πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια και ενδιάμεσα γίνεται η αντίστοιχη του Παρισίου, Sial.

Η Ελλάδα ανέκαθεν είχε από τις μεγαλύτερες συμμετοχές στην Anuga, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και φέτος, έστω κι αν, λόγω των ειδικών συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία, οι παρουσίες ήταν μειωμένες σε ποσοστό 30% (κατ’ αντιστοιχία πάντα με τον συνολικό αριθμό της έκθεσης). Η χώρα μας κατείχε την 7η θέση (έναντι 5ης το 2019) με 190 συμμετοχές (έναντι 286 το 2019), ενώ στη φετινή έκθεση υπήρξαν και πολλές διαδικτυακές υβριδικές παρουσιάσεις εταιρειών.

Στην Anuga 2021 παρουσιάστηκαν όλες οι κυρίαρχες τάσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών, όπως τα προϊόντα με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης, Non-GMO products (Μη Γενετικά Τροποποιημένα προϊόντα), superfoods, έτοιμα για κατανάλωση προϊόντα, Functional & Free from products, βιολογικά προϊόντα, Kosher προϊόντα, Halal food, προϊόντα vegan και χορτοφαγίας.

Δυναμική η παρουσία της Θεσσαλίας

Οι θεσσαλικές επιχειρήσεις ξεχώρισαν με τα περίπτερα και τα προϊόντα τους, ενώ οι περισσότερες εξ αυτών είναι συνεπείς στο ραντεβού τους με την έκθεση τα τελευταία χρόνια. Αν και οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις που ήταν παρούσες δραστηριοποιούνται στο ελαιόλαδο και στις ελιές, η Θεσσαλία ξεχώρισε με τις τυροκομικές επιχειρήσεις, τα κρασιά και τους ξηρούς καρπούς. Οι λαρισινές εταιρείες που συμμετείχαν στο περίπτερο της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην έκθεση Anuga 2021 ήταν οι Κατσάρος Νικόλαος (Οινοποιείο, έδρα Τύρναβος), Τυροκομικά Έξαρχος (Ελασσόνα), Ζυθοποιία Πηνειού ΙΚΕ (μπύρα Λόλα, παρουσία κ. Πέτρου), Ιπποκρατικά Βασικά Αγαθά ΙΚΕ (ρίγανη, ριγανέλαιο, παρουσία κ. Μπίλλη), Agronuts ΑΕ (ξηροί καρποί, Κ. Λανάρας), Οινοποιεία Τσιλιλής (έδρα Τύρναβος).

Οι αντίστοιχες εταιρείες από τη Μαγνησία ήταν οι QUARTET ΑΕ Γκοφρετοποιία, Βολιώτης Απόστολος ελαιοτριβείο – τυποποιητήριο – εμπόριο ελαιολάδου, Αναγνώστου Γ.-Α., Καλογιάννη Α. παρασκευή και εμπορία προϊόντων τόνου, Λαΐτσος Νικ. τυροκομείο, Λυχναράς Βεργίνα ΑΕ εμπόριο-τυποποίηση-εξαγωγή ελαίων & ελαιολάδου, Παπαρίζου Ευσταθία – PAPASTATHIS FARM, ξηροί καρποί και προϊόντα αυτών. Να σημειωθεί ότι στο περίπτερο της Μαγνησίας υπήρξε και γευσιγνωσία, καθώς με την παρουσία του σεφ Κωνσταντίνου Βασάλου μαγειρεύτηκε και προσφέρθηκε στους επισκέπτες το παραδοσιακό πηλιορείτικο σπετσοφάι.

Επικεφαλής της αποστολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας (η οποία χρηματοδότησε κατά 1/3 την συμμετοχή των εκθετών) ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα, Γιώργος Λαδόπουλος, ενώ τον συνόδευε η γεωπόνος της ΔΑΟΚ ΠΕ Λάρισας Ελένη Αργύρη. Επικεφαλής του Εμποροβιοτεχνικού Επιμελητηρίου Λάρισας (το οποίο χρηματοδοτεί το 1/3 της συμμετοχής) ήταν ο πρόεδρος Σωτήρης Γιαννακόπουλος, ενώ τον συνόδευε το μέλος της διοίκησης, Δημήτρης Λέκκας.