Κερδισμένη η πρώτη τριάδα των αλυσίδων, αλλά και… τα μπακάλικα από την καραντίνα

Τα μερίδια αγοράς τους κατάφεραν να ενισχύσουν στη διάρκεια των 12 εβδομάδων της καραντίνας οι τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen.

Eιδικότερα, οι Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και MyMarket κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 15,4%, ανεβάζοντας το μερίδιό τους αθροιστικά στο 65,6% (+1,3%). Συνολικά, οι πωλήσεις όλων των επιχειρήσεων του κλάδου στο διάστημα 24 Φεβρουαρίου – 17 Μαΐου ενισχύθηκαν 19,8% (+386 εκατ. ευρώ), ανεβάζοντας τον τζίρο της αγοράς στα 2,33 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τη Nielsen, η εξέλιξη αυτή οφείλεται στο εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτουν, καθώς και στα υπερμάρκετ, τα οποία προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές. Τα εν λόγω σημεία πώλησης «έφεραν» το 22% των πωλήσεων, επιτυγχάνοντας στο διάστημα αυτό ρυθμό ανάπτυξης 34,9%. Κερδισμένα, ωστόσο, ήταν και τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς, τα οποία κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 7,6% στα 525,86 εκατ. ευρώ.

Ανέβηκαν οι μικροί προμηθευτές

Αναφορικά με τους προμηθευτές, οι πρώτοι πέντε βάσει μεγέθους ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 24,7%, οι αμέσως επόμενοι (θέσεις 6 έως 10) κατά 23,3% ωστόσο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη κατέγραψαν, κυρίως λόγω του ευρύτερου προϊοντικού τους μείγματος, οι μικρότεροι που βρίσκονται από τη θέση 11 έως 30, οι οποίοι αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 34,7%.

Τέλος, στη διάρκεια τoυ lockdown αυξήθηκαν 9,9% οι πωλήσεις των φρέσκων προϊόντων, ενώ ενισχυμένες κατά 12,5% ήταν και οι πωλήσεις των συσκευασμένων τροφίμων και ποτών. Μάλιστα, τα συσκευασμένα λαχανικά κατέγραψαν ρυθμό ανάπτυξης 89,7%.