Στο κόκκινο κρέας με δική της μονάδα εκτροφής η Νιτσιάκος

Χώρο για την ανάπτυξη της ντόπιας κτηνοτροφικής παραγωγής βλέπει η εταιρεία

Άκρως ενθαρρυντικά εκτιμά η εταιρεία Νιτσιάκος ότι είναι τα στοιχεία της αγοράς κόκκινου κρέατος στην Ελλάδα για όποιον θέλει να επενδύσει στον τομέα, γεγονός που εξηγεί την απόφασή της να δημιουργήσει νέα μονάδα αποστέωσης και συσκευασίας μοσχαρίσιου και αρνίσιου κρέατος στη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων, αλλά και μονάδα εκτροφής.

Το ύψος της συνολικής επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα 10 εκατ. ευρώ και θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του καινούριου έτους. Εκτός των άλλων, περιλαμβάνει και τη δημιουργία μονάδας συγκέντρωσης των ζώων. «Το 80% του μοσχαρίσιου κρέατος που πωλείται στην Ελλάδα είναι εισαγωγής και με αυτή την έννοια υπάρχει χώρος για να αναπτυχθεί η ντόπια παραγωγή», επισημαίνουν στην «ΥΧ» πηγές της εταιρείας.

Άλλωστε, οι γονείς του ιδρυτή της επιχείρησης, Θεόδωρου Νιτσιάκου, είχαν πρόβατα, τα οποία και πουλήθηκαν ώστε να υπάρξει το αναγκαίο κεφάλαιο για τη δημιουργία της πρώτης πτηνοτροφικής μονάδας. «Η εκτροφή ζώων υπάρχει στην οικογενειακή παράδοση», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Δυναμικότητα 10.000 μοσχαριών

Η Νιτσιάκος έχει δημιουργήσει υποδομές σταβλικών εγκαταστάσεων στο Καλπάκι Ιωαννίνων, όπου ήδη εκτρέφει επιλεγμένες ράτσες μοσχαριών, με εντυπωσιακά αποτελέσματα στην ποιότητα του κρέατος. Η συγκεκριμένη μονάδα πάχυνσης είναι δυναμικότητας 10.000 μοσχαριών, ωστόσο προς το παρόν εκτρέφονται περίπου 400 μοσχάρια της ράτσας Λιμουζίν.

Όπως επισημαίνουν από την εταιρεία, ο στόχος είναι να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και να εξασφαλιστεί η ποιότητα του παραγόμενου κρέατος, γεγονός που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, που αφορούν τη ράτσα, αλλά και τη διατροφή και τη διαβίωση των ζώων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κρέας από τη συγκεκριμένη μονάδα διατίθεται στην αγορά εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο μέσω του δικτύου χονδρεμπόρων που διαθέτει η Νιτσιάκος, από τις πωλήσεις των προϊόντων της πτηνοτροφικής μονάδας σε όλη την Ελλάδα.

Ωστόσο, το μοσχαρίσιο κρέας από τη φάρμα δεν διακινείται ως επώνυμο προϊόν, κάτι που αποτελεί βασική επιδίωξη της Νιτσιάκος, όπως άλλωστε δείχνει και η επένδυση της μονάδας αποστέωσης και συσκευαστηρίου.

Η διακίνηση επώνυμου προϊόντος, ώστε η επιχείριση να κερδίσει σημαντικά μερίδια μέσω της μοναδικότητας του κρέατος που θα βγάλει στην αγορά, είναι ένας σημαντικός στόχος. Ωστόσο, δεδομένου ότι η ελληνική αγορά βασίζεται πολύ στη διάθεση του χύμα, τα νέα προϊόντα θα απευθύνονται τόσο στην αγορά της λιανικής, όσο και της μαζικής εστίασης και του catering και θα διακινούνται μέσω του δικτύου πωλήσεων και διανομής της Νιτσιάκος που καλύπτει το σύνολο της επικράτειας.

Συνεργασίες με κτηνοτρόφους

Η Νιτσιάκος σχεδιάζει επίσης να συνεργαστεί με κτηνοτρόφους της περιοχής, οι οποίοι θα αναλάβουν την πάχυνση των μοσχαριών υπό την εποπτεία του τεχνικού προσωπικού της, με την παροχή τροφών και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος.

Αυτό το διάστημα, η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση προσωπικού για τη στελέχωση της νέας μονάδας, η λειτουργία της οποίας αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη Ιανουαρίου. Θα χρειαστεί τεχνικό εργατικό προσωπικό, αλλά και επιστημονικό προσωπικό και προτεραιότητα θα δοθεί στους ανθρώπους που ζουν στην περιοχή των Ιωαννίνων.

Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα οικονομικά στοιχεία (σ.σ. δεν έχουν ακόμα εκδοθεί τα αποτελέσματα του 2020), ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε το 2019 στα 362,43 εκατ. ευρώ, από 353,13 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν, αυξημένος κατά 2,63%. Επίσης, ανεβασμένα κατά 19,36% ήταν και τα αποτελέσματα μετά φόρων και τόκων, που διαμορφώθηκαν σε 2,84 εκατ. ευρώ.