Κρητικό ελαιόλαδο σε κάθε κινεζικό τραπέζι

Το ηγετικό στέλεχος της κυβέρνησης της Κίνας που έκανε τους Κρητικούς να χάσουν το μέτρημα στις εξαγωγές

Ένα μπουκάλι κρητικό ελαιόλαδο σε κάθε κινεζικό τραπέζι

Ήταν η πιο ενθαρρυντική δήλωση που έχει γίνει την τελευταία δεκαετία, που οι Κινέζοι δείχνουν σθεναρό ενδιαφέρον για το ελαιόλαδο και την εμπορική δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί για το «χρυσάφι» της Κρήτης.

Ένα από τα ηγετικά στελέχη του Πολιτικού Συμβουλίου της Κίνας και γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΚ (Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας), ο Λιού Γιουνσάν, θέλοντας κατά την παρουσία του στο νησί να καταδείξει πόσο σημαντικό είναι το ελαιόλαδο, είπε ότι «κάθε τραπέζι στην Κίνα θα πρέπει να έχει και από ένα μπουκάλι κρητικό ελαιόλαδο», με τον περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, σε ρόλο οικοδεσπότη να προσπαθεί να κάνει υπολογισμούς για το πόσες ποσότητες ελαιολάδου θα χρειάζονταν για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο. «Το στέλεχος της κινεζικής κυβέρνησης σίγουρα με τον τρόπο του θέλησε να δώσει ώθηση στο κρητικό ελαιόλαδο.

Γνωρίζουμε, όμως, ότι για να μπορούσε να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο, θα χρειαζόταν όχι όλο το λάδι της Κρήτης, αλλά ολόκληρης της χώρας και πάλι δεν θα αρκούσε», σημείωσε ο κ. Αρναουτάκης. Ο ίδιος, για ακόμη μια φορά, κατά τη διάρκεια της επίσκεψης αναφέρθηκε στην ενδυνάμωση της συνεργασίας με την Κίνα, για την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων τουριστών στην Κρήτη, αλλά και την αύξηση των εξαγωγών κρητικών προϊόντων στην κινεζική αγορά, όμως με μετρήσιμα στοιχεία και όχι μόνο ευχολόγια. «Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι μια αποστολή από την Κίνα με υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης και του κόμματος βρέθηκαν στην Κρήτη. Κάθε επαφή και κάθε επίσκεψη είναι σημαντική.

Ήρθε η ώρα, όμως, από τη θεωρία να περάσουμε στην πράξη», σημείωσε ο Σταύρος Αρναουτάκης που, εκτός από τον πρωταρχικό στόχο που δεν είναι άλλος από τα αγροτικά προϊόντα, με επίκεντρο το ελαιόλαδο, ένα βασικό κομμάτι των στοχεύσεων είναι και το τουριστικό. «Όταν ετησίως από την Κίνα ταξιδεύουν περίπου 100 εκατ. τουρίστες στο εξωτερικό για διακοπές, δεν είναι ανέφικτος ο στόχος η Κρήτη, που είναι πλέον αρκετά γνωστή στην Κίνα, να πετύχει το 1% ως περιφέρεια». Η τουριστική προβολή του νησιού, άλλωστε, το τελευταίο διάστημα έχει ενισχυθεί περαιτέρω, με φόντο και τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι δύο κινεζικές εταιρείες είναι ήδη έτοιμες να δηλώσουν το παρών στη διαδικασία προσφορών για τη δημοπράτηση ενός από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα της χώρας, αυτό του Αεροδρομίου Καστελίου.

Η διαδικασία αυτή αναμένεται να λάβει χώρα μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας. Πολλοί, μάλιστα, εκτιμούν ότι μαζί με άλλες κινεζικές επενδύσεις, το αεροδρόμιο Καστελίου έχει πολλαπλασιάσει το ενδιαφέρον για την Ελλάδα, με φόντο και τις εμπορικές σχέσεις που μπορεί να αναπτυχθούν, ειδικά εάν περιοχές όπως η Κρήτη θα μπορούσαν να είναι πύλες εισόδου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.