Μπάσιμο στα έτοιμα γεύματα ετοιμάζει η Χαλβατζής Μακεδονική

Επεκτείνεται στα όσπρια η συμβολαιακή συνεργασία με την ομάδα παραγωγών

Είσοδο σε νέες προϊοντικές κατηγορίες και διεύρυνση της γκάμας των λαχανικών και οσπρίων που καλλιεργούνται, σε συνεργασία με την ομάδα παραγωγών της, προγραμματίζει για το αμέσως επόμενο διάστημα η Χαλβατζής Μακεδονική.

Με την ανέγερση μιας νέας πτέρυγας στο εργοστάσιο της Σκύδρας, η βορειελλαδίτικη εταιρεία ολοκλήρωσε πρόσφατα ένα επενδυτικό πακέτο συνολικού ύψους 3 εκατ. ευρώ, που υλοποιήθηκε κατά μήκος της τελευταίας τριετίας. Όπως εξηγεί στην «ΥΧ» ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος του ΔΣ, Λεωνίδας Χαλβατζής, οι επενδύσεις αφορούσαν, μεταξύ άλλων, την επέκταση της γραμμής παραγωγής, αλλά και των ψυκτικών και αποθηκευτικών χώρων, με απώτερο σκοπό τον διπλασιασμό της δυναμικότητας του εργοστασίου. Ο στόχος, όπως υπογραμμίζει, ήταν να καλυφθούν οι ανάγκες που γεννά η αυξημένη ζήτηση για τη σειρά λαχανικών στον ατμό, με την επωνυμία «Αγρόκηπος Χαλβατζή».

Το επόμενο βήμα, όπως όλα δείχνουν, θα αφορά την κατηγορία των έτοιμων γευμάτων, η οποία παρουσιάζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια. «Πάμε να καλύψουμε τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, ο οποίος αναζητά γρήγορο, αλλά και υγιεινό φαγητό. Ένα φαγητό που είναι όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένο και, ταυτόχρονα, χρησιμοποιεί πρώτες ύλες από την ελληνική γη. Αυτόν τον καταναλωτή θέλουμε να ικανοποιήσουμε και δουλεύουμε γι’ αυτό πυρετωδώς με το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D)», υπογραμμίζει ο κ. Χαλβατζής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η νέα σειρά προϊόντων, για την οποία αποφεύγει να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, θα εμφανιστεί στα σούπερ μάρκετ τον επόμενο χειμώνα. «Το σκεπτικό είναι να φέρουμε στο πιάτο του καταναλωτή τη φρεσκάδα του ελληνικού αγρού, όπως κάναμε και με τη σειρά της “Σαλάτας του Καταναλωτή”», σημειώνει και προσθέτει: «Για άλλη μια φορά, κομβικό ρόλο θα παίξει η ομάδα παραγωγών, που αποτελεί τη δύναμή μας και στην οποία επενδύουμε διαρκώς».

Ορθή γεωργική πρακτική

Η ομάδα παραγωγών απαρτίζεται σήμερα από 35 αγρότες, οι οποίοι καλλιεργούν με ορθές γεωργικές πρακτικές συνολικά πάνω από 2.000 στρέμματα, σε ακτίνα 100 χλμ. γύρω από το εργοστάσιο της Σκύδρας στους νομούς Ημαθίας και Πέλλας. Η συνεργασία γίνεται σε συμβολαιακή βάση και, όπως τονίζει ο κ. Χαλβατζής, ολόκληρη η διαδικασία παραγωγής είναι πιστοποιημένη με GlobalGAP. Καλλιεργούνται παντζάρι, καλοκύθα, καλαμπόκι και, εδώ και λίγους μήνες, ρεβίθι, ενώ το επόμενο διάστημα στο «καλάθι» θα προστεθούν κι άλλα όσπρια.

Την περσινή χρονιά, η εταιρεία βίωσε, τους κλυδωνισμούς της υγειονομικής κρίσης, όπως και οι περισσότερες του κλάδου της. Το ξέσπασμα της πανδημίας συνέπεσε ουσιαστικά με το λανσάρισμα της «Σαλάτας του Καταναλωτή» σε τρεις κωδικούς (παντζάρι μπουκιά, καρότο σε ροδέλες και ρεβίθι, όλα στον ατμό). «Έπρεπε να πάρουμε γρήγορες αποφάσεις και να αναπροσαρμόσουμε τη στρατηγική μας. Κινηθήκαμε πιο δυναμικά και με μεγαλύτερους όγκους προς το λιανεμπόριο κι έτσι καταφέραμε να περιορίσουμε τις απώλειες στον μικρότερο δυνατό βαθμό», εξηγεί ο κ. Χαλβατζής.

Αύξηση τζίρου 8% o στόχος για το 2021

Για τη φετινή χρονιά, στόχος της Χαλβατζής Μακεδονική είναι να ανακτήσει το έδαφος που χάθηκε μέσα στο 2020. «Θέλουμε να κλείσουμε το 2021 με μια αύξηση τζίρου 8%. Ουσιαστικά, δηλαδή, να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2019 που ο τζίρος μας ήταν στα 8,5 εκατ. ευρώ. Νομίζω ότι θα τα καταφέρουμε καθώς ήδη στο πρώτο τετράμηνο βλέπουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης», σημειώνει ο κ. Χαλβατζής.

Δεύτερος στόχος, που έχει βέβαια και πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα, είναι να ενισχυθούν οι εξαγωγές οι οποίες αντιπροσωπεύουν τα τελευταία χρόνια από 17% έως 20% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. «Έχουμε θέσει στρατηγικό στόχο να ενισχύουμε την παρουσία μας στις ΗΠΑ, με αιχμή του δόρατος το παντζάρι στον ατμό. Έχουμε επενδύσει σε ανθρώπους και συνεργάτες για τη συγκεκριμένη αγορά, είναι όμως κάτι που θέλει χτίσιμο και συνεχή δουλειά», καταλήγει ο συνομιλητής μας.