Με νέα γραµµή τσίπουρου, έτοιµη για τη µετα-Covid εποχή η Zoίνος

Νέα γραμμή συσκευασίας και εμφιάλωσης τσίπουρου, με την οποία θα είναι σε θέση να καλύψει την αυξημένη ζήτηση, αφότου η πανδημία παρέλθει και η αγορά επανέλθει σε κάποια κανονικότητα, έθεσε πριν από λίγες μέρες σε λειτουργία η Ζοίνος ΑΕ.

Πρόκειται για μια επένδυση που, αν συμπεριληφθούν και οι παραδοσιακοί άμβυκες τους οποίους χρησιμοποιεί για τη διαδικασία της απόσταξης η ηπειρώτικη εταιρεία, ανέρχεται σε 700.000 ευρώ και εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο. Η νέα γραμμή βρίσκεται στο οινοποιητικό συγκρότημα της Ζίτσας και η δυναμικότητά της φτάνει τα 2.500 φιαλίδια την ώρα, χωρητικότητας 50, 100, 200, 500 και 750 ml.

Η Ζοίνος ήταν από τις πρώτες συνεταιριστικές οινοποιητικές επιχειρήσεις που προχώρησαν τη δεκαετία του 1980 στην παραγωγή εμφιαλωμένου τσίπουρου, αξιοποιώντας τη φημισμένη τοπική ποικιλία Ντεμπίνα. Μάλιστα, εδώ και περίπου τρία χρόνια, έχει εντάξει στην γκάμα της και πεπαλαιωμένο τσίπουρο.

Η εμπορική πορεία όλων των κωδικών ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική και, όπως δηλώνει στην «ΥΧ» ο πρόεδρος της εταιρείας, Βαγγέλης Αργύρης, η αδυναμία κάλυψης της έντονης ζήτησης ανάγκασε τη Ζοίνος να περιορίσει τη διάθεση του «κλασικού» τσίπουρου στην περιοχή της Ηπείρου.

«Συνειδητοποιήσαμε ότι για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε και στη ζήτηση εκτός Ηπείρου, θα έπρεπε να δημιουργήσουμε άλλες προϋποθέσεις σε επίπεδο υποδομών. Για αυτό και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη συγκεκριμένη επένδυση», εξηγεί.

Βέβαια, η απόφαση αυτή ελήφθη πριν από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, η οποία άλλαξε επί τα χείρω τα δεδομένα στην αγορά. «Η αλήθεια είναι ότι προβληματιστήκαμε αρκετά γύρω από το αν έπρεπε να συνεχίσουμε ή όχι το επενδυτικό μας πρόγραμμα. Τελικά, ζυγίζοντας όλα τα δεδομένα, κρίναμε ότι δεν πρέπει να αναστείλουμε την ανάπτυξη της επιχείρησης», τονίζει ο κ. Αργύρης.

«Πριν προκύψει ο κορωνοϊός, είχαμε σημαντική αύξηση στις πωλήσεις όλων των προϊόντων μας, συμπεριλαμβανομένου και του τσίπουρου, το οποίο έχει μεγάλες προοπτικές. Ωστόσο, από τη στιγμή που το κανάλι του HoReCa, στο οποίο κατευθύνεται ο κύριος όγκος της παραγωγής μας, τέθηκε εκτός, ήμασταν αναγκασμένοι να περιοριστούμε στα σούπερ μάρκετ και στην κατανάλωση που κάνουν κάποιες κάβες», προσθέτει.

Με μείωση τζίρου έκλεισε το 2020

Η αύξηση των πωλήσεων στη λιανική, μαζί με την ενίσχυση των εξαγωγών (ιδίως στον Καναδά) κατάφεραν να συγκρατήσουν έως έναν βαθμό, αλλά εντέλει όχι και να αποτρέψουν τη μείωση του κύκλου εργασιών, η οποία για τη Ζοίνος άγγιξε την περσινή χρονιά το 24%. Ουσιαστικά, η πανδημία «έκλεψε» από την εταιρεία τους τζίρους που είχε κερδίσει το 2019, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη χρονιά είχε κλείσει με ρυθμό ανάπτυξης 20% (σ.σ. κύκλος εργασιών 5,969 εκατ. ευρώ έναντι 4,963 εκατ. ευρώ το 2018).

Ωστόσο, ο κ. Αργύρης παραμένει αισιόδοξος ότι, από τη στιγμή που τα περιοριστικά μέτρα θα αρθούν και το κανάλι της εστίασης θα ανοίξει ξανά, η Ζοίνος θα επιστρέψει σταδιακά στους ρυθμούς ανάπτυξης των τελευταίων χρόνων. Με αυτό το σκεπτικό, η επιχείρηση προχωράει κανονικά τον επενδυτικό της σχεδιασμό, ο οποίος προβλέπει τη δημιουργία ενός ακόμα οινοποιείου στη Βιομηχανική Περιοχή Ιωαννίνων, όπου θα γίνεται η συλλογή και το «σπάσιμο» των σταφυλιών, καθώς και η πρώτη οινοποίηση.

Η συγκεκριμένη επένδυση, κόστους 600.000 ευρώ, έχει ξεκινήσει ήδη να υλοποιείται και αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος.