Νέο μοντέλο στις σχέσεις της Γαία Τρόφιμα με προμηθευτές

Σταθερές συνεργασίες και ετήσιες συμβάσεις με προκαθορισμένες τιμές εφαρμόζει για δεύτερη σερί σεζόν η εταιρεία

-Διαφήμιση-

Σημαντική βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, αλλά και των περισσότερων οικονομικών μεγεθών της εμφάνισε η Γαία Τρόφιμα ΑΒΕΕ το 2018, χρονιά που χαρακτηρίστηκε, μεταξύ άλλων, και από αλλαγές στη μετοχική της σύνθεση, αφού η γερμανική Zertus Gmbh αύξησε το ποσοστό της στο 45%, αναδεικνυόμενη πλέον ως ο κύριος μέτοχος της εταιρείας.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της επιχείρησης, που ίδρυσε ο Άρης Κεφαλογιάννης (παραμένει βασικός μέτοχος διατηρώντας, παράλληλα, κομβικό ρόλο στο μάνατζμεντ), η αύξηση του μεικτού περιθωρίου κατά 44% (από 16,5% το 2017 σε 22,2% το 2018) οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση των τιμών των πρώτων υλών (του ελαιολάδου κατά 13% και των επιτραπέζιων ελιών κατά 4%), αλλά και στην εφαρμογή μιας νέας στρατηγικής σχετικά με τις προμήθειες.

Η αύξηση των πωλήσεων προήλθε από τις βελτιωμένες επιδόσεις στις ξένες αγορές
(απ’ όπου προέρχεται το 82% του τζίρου), οι οποίες υπερκάλυψαν τις απώλειες στην Ελλάδα

Ειδικότερα, την περυσινή χρονιά, για πρώτη φορά η εταιρεία προχώρησε από την αρχή του έτους σε συμφωνίες αναφορικά με τις ποσότητες, την ποιότητα και την τιμή για το μεγαλύτερο ποσοστό (50%-70%) των αναγκών προμηθειών των αναμενόμενων πωλήσεων με τους βασικούς της προμηθευτές.

Το μοντέλο αυτό των μακροχρόνιων συνεργασιών και των ετήσιων συμβάσεων με καθορισμένες τιμές φαίνεται ότι θα υιοθετηθεί εφεξής σε μόνιμη βάση από τη Γαία Τρόφιμα τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους κύριους προμηθευτές της. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η τακτική αυτή –και, συνακόλουθα, η απομάκρυνση από την παλιά πρακτική της «επί τόπου» αγοράς ελαιολάδου– εξασφαλίζουν σημαντικές οικονομίες κλίμακας και υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη.

Για φέτος, μάλιστα, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις, έχουν από τις αρχές του έτους αγοραστεί και αποθηκευτεί σε ειδικές δεξαμενές με άζωτο οι αναγκαίες ποσότητες για τα δύο βασικά της ελαιόλαδα.

Το δύσκολο 2017

Η νέα στρατηγική προμηθειών προφανώς υπαγορεύτηκε από τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η εταιρεία το 2017 εξαιτίας της ανόδου των τιμών ελαιολάδου και επιτραπέζιας ελιάς. Διόλου τυχαία, άλλωστε, εκείνη η χρήση είχε κλείσει με ζημία 1,75 εκατ. ευρώ.

Το 2018, ωστόσο, σηματοδότησε την επιστροφή του οικονομικού αποτελέσματος σε θετικό πρόσημο, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνεται σε 409.715 ευρώ. Παράλληλα, ο κύκλος εργασιών συνέχισε να αυξάνεται φτάνοντας τα 16,2 εκατ. ευρώ (από 15,1 εκατ. ευρώ το 2017) σε εταιρικό και τα 17,3 εκατ. ευρώ (από 16 εκατ. ευρώ) ενοποιημένο επίπεδο.

Η αύξηση των πωλήσεων προήλθε από τις βελτιωμένες επιδόσεις στις ξένες αγορές (απ’ όπου προέρχεται το 82% του τζίρου), οι οποίες υπερκάλυψαν τις απώλειες στην Ελλάδα. Ενδεικτικά, οι πωλήσεις σε ΗΠΑ (αντιπροσωπεύουν το 28% του τζίρου του 2018), Γερμανία (21%), Νορβηγία (7%) και Ην. Βασίλειο (7%) αυξήθηκαν κατά 16%, την ώρα που στην ελληνική αγορά εμφάνισαν κάμψη 23% (2,9 εκατ. ευρώ από 3,8 εκατ. ευρώ το 2017).

Εξάλλου, ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των ελιών αυξήθηκε κατά 16%, ενώ και στην κατηγορία του ελαιολάδου καταγράφηκε επίσης αύξηση σε ποσοστό 7%.

Επένδυση στα σνακ, νέος διανομέας στις ΗΠΑ

Η διοίκηση της εταιρείας όπου χρέη διευθύνοντος συμβούλου, μετά την αύξηση του ποσοστού της Zertus, εκτελεί πλέον ο Thomas Brinkmann, διαβλέπει προοπτικές στην αγορά των σνακ στην οποία, πέρα από τα καινοτόμα σακουλάκια με τις ελιές, έχει ήδη λανσάρει και μπάρες με φρούτα και δημητριακά. Επιπλέον, προσανατολίζεται σε αναθεώρηση της στρατηγικής της στο ελαιόλαδο, με σκοπό να τονίσει περαιτέρω τη διαφοροποίηση μεταξύ των προϊόντων που προσφέρονται στο κοινό. Εξάλλου, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις, τη διανομή των προϊόντων με την ετικέτα της Gaea στις ΗΠΑ, την οποία είχε μέχρι πέρυσι η θυγατρική Gaea North America, έχει αναλάβει η WFF, με το αμερικανικό τιμ της εταιρείας να περιορίζεται πλέον σε μόνο ένα άτομο που χειρίζεται την πώληση των προϊόντων private label από ένα γραφείο στο σπίτι.