NielsenIQ: Σε ιστορικό υψηλό το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας

Τη νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καταναλωτές, καθώς και το πώς έχουν μεταβληθεί οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους όταν πραγματοποιούν τις επισκέψεις τους στο σούπερ μάρκετ σκιαγράφησε πρόσφατη εκδήλωση της NielsenIQ για τα στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου τροφίμων.

Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα του τελευταίου Consumer Outlook της NielsenIQ, το 2024 είναι μια χρονιά στην οποία οι Έλληνες καταναλωτές, στην πλειοψηφία τους, εξακολουθούν να νιώθουν αβεβαιότητα και, συνεπώς, είναι ιδιαίτερα σκεπτικιστές όσον αφορά τις επιλογές τους στις αποφάσεις που λαμβάνουν και στις δαπάνες τους. Η αύξηση του κόστους ζωής παραμένει η πρωταρχική ανησυχία, γι’ αυτό και οι καταναλωτές αναζητούν έξυπνους τρόπους να εξοικονομούν όσο το δυνατόν γίνεται, χωρίς να μειώνουν την κατανάλωση αυτή καθαυτή. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να ικανοποιούν την ανάγκη αυτή, φτάνοντας σε ένα ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024 και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.

Με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας αγοραστής κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες τον μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες, και επιπλέον επιλέγει τελικά πολύ συγκεκριμένα προϊόντα πάνω στο ράφι. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι τα προϊοντικά tails για το σύνολο των FMCG κατηγοριών αγγίζουν το 42% του κωδικολόγιου και συμβάλλουν σε λιγότερο από το μόλις 2% των πωλήσεων.