NielsenIQ: Πληθωριστική η αύξηση 9,1% του τζίρου των σούπερ μάρκετ στο τετράμηνο

Με ρυθμό 9,1% «έτρεξαν» οι πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου στο τετράμηνο του 2023, επίδοση η οποία ωστόσο οφείλεται στον πληθωρισμό, καθώς οι όγκοι υποχώρησαν 3,5%.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, την ανάπτυξη αυτή οδηγούν τα τρόφιμα και ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, σε σχέση με τις κατηγορίες του μη τροφίμου.

Με βάση πρόσφατα ευρήματα ερευνών της εταιρείας, οι καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειονότητα (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων που πωλούνται μέσα από τα σούπερ μάρκετ. Προσπαθώντας να αντεπεξέλθουν σε αυτό, δηλώνουν σε ποσοστό 68% ότι θα κόψουν τις περιττές δαπάνες και τις πολυτέλειες και θα αγοράζουν μόνο τα βασικά, ενώ ταυτόχρονα ένας στους τρεις δηλώνει ότι θα επιλέγει πλέον φθηνότερες μάρκες.

Ακάθεκτη η ιδιωτική ετικέτα

Τα παραπάνω φαίνεται να επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenIQ, καθώς αφενός καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%). Την ίδια στιγμή, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κινείται σε ανοδική τροχιά, φτάνοντας σε σύνολο αγοράς στο ιστορικά υψηλό ποσοστό του 25%, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι τα επιλέγουν όχι μόνο για τη σχετικά χαμηλή τους τιμή (58% των ερωτηθέντων), αλλά και γιατί είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα, σε ποσοστό άνω του 75%.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, παρά το γεγονός ότι μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους υπερδιπλάσια σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.