Νταμπλ για το ελληνικό γιαούρτι το 2018

Αύξηση πωλήσεων σε σημαντικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης, αλλά και στην εγχώρια αγορά

Νταμπλ για το ελληνικό γιαούρτι το 2018

Nέους κωδικούς λειτουργικών προϊόντων γιαούρτης σχεδιάζει να λανσάρει η Κρι-Κρι αφουγκραζόμενη την ισχυρή δυναμική που εμφανίζει η συγκεκριμένη κατηγορία στην ελληνική αγορά.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζει να διευρύνει την παρουσία της με επώνυμο προϊόν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού, «χτίζοντας» πάνω στις συνεργασίες που έχει ήδη αναπτύξει μαζί τους στο επίπεδο των private label προϊόντων.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στη διάρκεια της παρουσίασης που πραγματοποίησε την προηγούμενη Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου η διοίκηση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών και η οποία περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, και ορισμένα άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία τόσο για την εγχώρια όσο και για την ευρωπαϊκή αγορά γιαουρτιού.

Θετικό πρόσημο για την ελληνική αγορά

Όσον αφορά την πρώτη, φαίνεται ότι κινήθηκε με θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης το 2018, κλείνοντας το εννεάμηνο με αύξηση 2,1% στις πωλήσεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν σε 180 εκατ. ευρώ (σ.σ. μέγεθος αγοράς γιαουρτιού «ευρωπαϊκού τύπου» σε λιανικές τιμές). Το μεγαλύτερο μερίδιο 55% (99 εκατ. ευρώ σε αξία) κατέχει το στραγγιστό, ενώ στη δεύτερη θέση «ισοβαθμούν» με μερίδια 11% (20 εκατ. ευρώ) έκαστο το αγελαδινό και το παιδικό γιαούρτι. Μικρό, αλλά διαρκώς αυξανόμενο (7% ή 13 εκατ. ευρώ σε αξία στο εννεάμηνο του 2018) είναι το μερίδιο των λεγόμενων «λειτουργικών» γιαουρτιών (όπως το Super Spoon, με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και super foods, που παράγει η Κρι Κρι).

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, σύμφωνα με στοιχεία της IRI, κατέχει αυτήν τη στιγμή μερίδια 15,1% σε όγκο (αύξηση 1,2% σε ετήσια βάση) και 14,6% σε αξία που την κατατάσσουν στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς, πίσω από τη ΦΑΓΕ για την οποία τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 20,7% και 21,9%. Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, ωστόσο, περνάει στην πρώτη θέση, με μερίδιο 26% στους όγκους, αν συνυπολογιστούν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που παράγει για λογαριασμό αρκετών εγχώριων αλυσίδων (ενδεικτικά: Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτη, Μασούτη, Μy Market, Lidl).

Εντυπωσιακή ανάπτυξη σε Γερμανία, Ολλανδία

Εξίσου ενδιαφέροντα, ωστόσο, είναι και τα στοιχεία για κομβικές ευρωπαϊκές αγορές που περιλαμβάνονται στην παρουσίαση. Σύμφωνα με στοιχεία των Nielsen και IRI, που επικαλείται η εταιρεία, οι πωλήσεις ελληνικού γιαουρτιού στην Αγγλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία «έτρεξαν» το 2017 με ρυθμούς πολλαπλάσιους εκείνων που εμφάνισε η συγκεκριμένη κατηγορία σε κάθε χώρα.

Ειδικότερα, στην Αγγλία, οι πωλήσεις ελληνικού γιαουρτιού από τον Δεκέμβριο του 2016 έως τον Δεκέμβριο του 2017 διαμορφώθηκαν σε 324 εκατ. λίρες, πετυχαίνοντας ανάπτυξη 7%, όταν το σύνολο της τοπικής αγοράς γιαούρτης, που εκτιμάται σε 1,5 δισ. δολάρια, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 2%.

Στο ίδιο διάστημα, οι πωλήσεις στη Γερμανία αυξήθηκαν 21% στα 153 εκατ. ευρώ, όταν η εν λόγω αγορά, που ανέρχεται σε 2 δισ. ευρώ, «έτρεξε» με ρυθμό μόλις 4%. Αντίστοιχα, στην Ολλανδία το ελληνικό γιαούρτι αύξησε 30% τις πωλήσεις του, οι οποίες έφτασαν τα 65 εκατ. ευρώ σε μια αγορά που συνολικά άγγιξε στο δωδεκάμηνο τα 400 εκατ. ευρώ.

Εξαίρεση αποτελεί η Ιταλία όπου το ελληνικό γιαούρτι παρασύρθηκε από την εν γένει πτωτική πορεία της τοπικής αγοράς (-3%), «βλέποντας» τις πωλήσεις του να μειώνονται κατά 3% στα 173 εκατ. ευρώ.

Παράθυρο για τα επώνυμα ανοίγει η ιδιωτική ετικέτα

Στο εξαγωγικό μέτωπο, η Κρι-Κρι σχεδιάζει να διευρύνει την γκάμα των private label προϊόντων που παράγει για λογαριασμό ξένων αλυσίδων. Όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση, οι συνεργασίες αυτές «διευκολύνουν την είσοδο σε σημαντικές αγορές με χαμηλό κόστος» και, παράλληλα, προσφέρουν τη δυνατότητα να τοποθετηθεί στα ράφια τους με επώνυμα προϊόντα.

Σημειωτέον ότι οι εξαγωγές της Κρι-Κρι (24 εκατ. ευρώ συνολικά το 2017) παρουσίασαν ανάπτυξη 19% στο εννεάμηνο, ενώ οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά (36,1 εκατ. ευρώ πέρυσι) 11,7% στο ίδιο διάστημα. Η διοίκηση της βιομηχανίας εκτιμά ότι το 2018 θα κλείσει με τζίρο 79 εκατ. ευρώ από 67 εκατ. ευρώ το 2017.