Η ταινία «Green Book» του Πίτερ Φαρέλι («Ο Ηλίθιος και ο Πανηλίθιος») ανακηρύχθηκε ως η μεγάλη θριαμβεύτρια της 91ης Τελετής Απονομής των βραβείων Όσκαρ! Για άλλη μια φορά, ένα μεθοδευμένα συμβατικό crowd pleaser του μέσου όρου, που ανταποκρίνεται όχι μόνο στα γούστα του ευρέως κοινού, αλλά συμπίπτει και με τα τωρινά θέλω της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (σ.σ. άνοιγμα στον μέσο θεατή με σκοπό τον προπαγανδισμό πολιτικών μηνυμάτων κ.ά.), υποσκέλισε τους -κατά πολλές σκάλες ανώτερους ποιοτικά- ανταγωνιστές του («Roma», «The Favourite»), κερδίζοντας το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Στον Αλφόνσο Κουαρόν και το αριστουργηματικό «Roma» έμεινε η χαρά του Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας και των δύο ακόμη βραβείων που απονεμήθηκαν στην ταινία, στα πεδία της Καλύτερης Φωτογραφίας και της Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Τις περισσότερες οσκαρικές νίκες, τέσσερις τον αριθμό, απέσπασε το box office φαινόμενο «Bohemian Rhapsody», με τον Ράμι Μάλεκ να τιμάται με το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για την ερμηνεία του ως Φρέντι Μέρκιουρι.

Ήρθε -έστω και αργά- η δικαίωση για το «The Favourite»

Κι ενώ όλα έδειχναν ότι «Η Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου θα αποχωρούσε με άδεια χέρια από την τελετή, η Ολίβια Κόλμαν έκανε την έκπληξη και επικράτησε της Γκλεν Κλόουζ στην μεταξύ τους κονταρομαχία για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Όλα αυτά, ενώπιον ενός πανευτυχούς και δικαιωμένου Λάνθιμου, ο οποίος έσπευσε να την αγκαλιάσει και να ασπαστεί την πρωταγωνίστριά του. Στον αντίποδα, η 71χρονη Κλόουζ απώλεσε την έβδομη (!) ευκαιρία της να κερδίσει το παρθενικό της χρυσό αγαλματίδιο.

Προηγουμένως, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου είχε προτιμήσει να χαρίσει στο υπερηρωικό «Black Panther» κομβικές νίκες σε πεδία όπου δικαιωματικά άξιζε να αναγνωριστεί -και ήταν φαβορί- το «The Favourite», όπως τα Όσκαρ Καλύτερων Κουστουμιών και Καλύτερων Σκηνικών. Η εξέλιξη αυτή δεν θα πρέπει να εκπλήσσει κανέναν, γνωρίζοντας τη βούληση της Ακαδημίας να βρει φόρμουλα προκείμενου να επιβραβεύσει τη συγκεκριμένη ταινία, στο πλαίσιο μιας συντονισμένης προσπάθειας ώστε να αποτινάξει πλήρως από πάνω της την ταμπέλα των «λευκών Όσκαρ» που της είχε αποδοθεί προ ολίγων ετών. Μην ξεχνάμε ότι αυτή ακριβώς η τάση την είχε φέρει ένα βήμα από το να εντάξει στη φετινή διοργάνωση την «εμπορική» κατηγορία της «Πιο Δημοφιλούς Ταινίας της Χρονιάς», κίνηση στην οποία τελικά δεν προέβη ύστερα από τις εύλογες αντιδράσεις που υπήρξαν.

Να σημειωθεί ότι στην πρώτη βράβευση της βραδιάς, τα κορίτσια του «The Favourite» (Έμα Στόουν, Ρέιτσελ Βάις) είδαν τη Ρετζίνα Κινγκ («If Beale Street Could Talk») να τους αποσπά το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου, επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά. Στον Β’ Ανδρικό Ρόλο, το Όσκαρ απονεμήθηκε στον Μαχερσάλα Αλί («Green Book»). Ο Αφροαμερικανός ηθοποιός βραβεύεται για δεύτερη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία, δύο χρόνια μετά το «Moonlight».

Ένα και… καλό Όσκαρ, λοιπόν, για το «The Favourite», που είδε ακόμη και το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου να ξεγλιστρά μέσα από τα χέρια του, για χάρη μιας γραφής που θεμελίωσε τη φετινή εκδοχή του παραδοσιακού οσκαρικού δολώματος (λέγε με «Green Book»). Ας το αποδεχτούμε λοιπόν: Σε αυτή την τελετή άλλος είχε το όνομα («Η Ευνοούμενη») και άλλοι την… εύνοια της Ακαδημίας (βλ. εμπορικές επιλογές «Green Book», «Black Panther» και «Bohemian Rhapsody»), καθώς για άλλη μια φορά αποδείχτηκε ότι στο σύμπαν των Όσκαρ ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και η πολιτικά ορθή ατζέντα είναι το ήμισυ του παντός.

Την κριτική του Film Planet για τη θριαμβεύτρια ταινία των φετινών Όσκαρ, «Green Book», μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ: Κριτική για το «Green Book»

Δείτε αναλυτικά τους νικητές των 91ων Όσκαρ:

  • Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας: «Green Book»
  • Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας: Alfonso Cuarón, «Roma»
  • Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου: Rami Malek, «Bohemian Rhapsody»
  • Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου: Mahershala Ali, «Green Book»
  • Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου: Olivia Colman, «The Favourite»
  • Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου: Regina King, «If Beale Street Could Talk»
  • Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου: Nick Vallelonga, Brian Currie, Peter Farrelly, «Green Book»
  • Όσκαρ Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου: Charlie Wachtel, David Rabinowitz, Kevin Willmott, Spike Lee, «BlacKkKlansman»
  • Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας: Alfonso Cuarón, «Roma»
  • Όσκαρ Καλύτερου Μοντάζ: John Ottman, «Bohemian Rhapsody»
  • Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας: «Roma», Μεξικό
  • Όσκαρ Καλύτερων Σκηνικών: «Black Panther»
  • Όσκαρ Καλύτερου Μακιγιάζ και Κομμώσεων: «Vice»
  • Όσκαρ Καλύτερων Κουστουμιών: «Black Panther»
  • Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ: «Free Solo»
  • Όσκαρ Καλύτερου Ηχητικού Μοντάζ: «Bohemian Rhapsody»
  • Όσκαρ Καλύτερου Ηχητικού Μιξάζ: «Bohemian Rhapsody»
  • Όσκαρ Καλύτερων Οπτικών Εφέ: «First Man»
  • Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων: «Spider-Man: Into The Spider-Verse»
  • Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους: «Bao»
  • Όσκαρ Καλύτερου Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: «Period. End of Sentence»
  • Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Ζωντανής Δράσης Μικρού Μήκους: «Skin»
  • Όσκαρ Καλύτερης Μουσικής Επένδυσης: Ludwig Göransson, «Black Panther»
  • Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού: «Shallow», από την ταινία «A Star Is Born»

Το Film Planet σας ενημέρωσε ζωντανά για όλες τις εξελίξεις, τους μεγάλους νικητές και τις πρώτες εντυπώσεις από τη φαντασμαγορική βραδιά της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ξανά τη ροή των εξελίξεων κατά την τελετή απονομής.

Πηγή: filmplanetreviews.wordpress.com