Ουγγαρία: Μια χορτοφαγική startup θέλει να κατακτήσει την ευρωπαϊκή αγορά κατεψυγμένων

Σύμφωνα με την έγκυρη γερμανική εταιρεία Statista, η αξία πωλήσεων των κατεψυγμένων τροφίμων στην Ευρώπη εκτιμάται σε 66,39 δισ. ευρώ. Όπως είναι αναμενόμενο, πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις θέλουν να πάρουν ένα κομμάτι από την –κατεψυγμένη– πίτα της αναδυόμενης αγοράς. Με έδρα την Ουγγαρία, η χορτοφαγική startup Plant Revolt φιλοδοξεί να επεκταθεί στην ευρωπαϊκή αγορά κατεψυγμένων τροφίμων, καταλαμβάνοντας τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε όλη την ΕΕ.

Η στρατηγική της εταιρείας πατάει πάνω στη δυσαρέσκεια των καταναλωτών για τις τρέχουσες επιλογές που υπάρχουν στην αγορά για την αντικατάσταση του κρέατος από φυτικές εναλλακτικές. «Οι επιλογές φυτικής προέλευσης είναι συνυφασμένες με τους συμβιβασμούς εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», αναφέρει στο FoodNavigator ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας, Victor Buranyi. «Αυτό έχει αποτελέσει επιβαρυντικό παράγοντα για οποιονδήποτε θα ήθελε να μυηθεί περισσότερο στις φυτικές δίαιτες».

Η startup ισχυρίζεται ότι έχει αναπτύξει εναλλακτικές λύσεις κρέατος φυτικής προέλευσης που προσφέρουν μια «πλήρη κρεατοφαγική εμπειρία», επιστρατεύοντας προϊόντα χωρίς γλουτένη που βασίζονται κυρίως στην πρωτεΐνη μπιζελιού. Για να το πετύχει, αξιοποιεί τεχνολογίες επεξεργασίας «πολύ παρόμοιες» με αυτές που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή κρέατος, συμπεριλαμβανομένων της κοπής και της μορφοποίησης, ενώ τα προϊόντα της είναι προψημένα.

«Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία με αυτήν που τηρείται στα κρεατικά προϊόντα», εξηγεί ο Buranyi. Εκτός από την ιδιότητα «χωρίς γλουτένη», άλλα εμπορικά ατού των προϊόντων της Plant Revolt περιλαμβάνουν τη μεγάλη διάρκεια ζωής (12 μήνες) και την αρκετά ανταγωνιστική τιμή. «Λόγω της συμβολαιακής παραγωγής, μπορούμε να διατηρούμε το κόστος μας πολύ χαμηλά», επισημαίνει ο Buranyi.

Τα προϊόντα της startup, τα οποία περιλαμβάνουν «κιμά», «λουκάνικα» και «μπιφτέκια» φυτικής προέλευσης, είναι διαθέσιμα σε περισσότερα από 100 σημεία πώλησης σε τέσσερις αλυσίδες λιανικής στην Ουγγαρία και στη γειτονική Ρουμανία: Auchun, Metro, Tesco και Carrefour. Όμως, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει τόσο την γκάμα προϊόντων της όσο και τη γεωγραφική της εμβέλεια.

Το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους πρόκειται να λανσάρει, μεταξύ άλλων, ένα φυτικό προϊόν «fish and chips» («ψάρι» με τηγανητές πατάτες). Στο δεύτερο τρίμηνο, οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να προμηθευτούν φυτικές «γαρίδες» και «καλαμάρια», καθώς και φυτικά «αλλαντικά». Όσον αφορά τη γεωγραφική της επέκταση, η Plant Revolt φιλοδοξεί μέχρι το τέλος του 2023 να εκπροσωπείται στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία, στην Κροατία και στην Ιταλία, σε αγορές λιανικής και υπηρεσίες εστίασης.