Πανελλαδικό δίκτυο διανομής θέλει να αποκτήσει η Ω Products

Γεωγραφική επέκταση, το μεγάλο στοίχημα για τη λακωνική εταιρεία που πέρασε στην Capital Groups

Νέο κεφάλαιο στη σύντομη, αλλά ιδιαίτερα επιτυχημένη μέχρι σήμερα επιχειρηματική διαδρομή της Ω Products – Kεφαλά ΟΕ ανοίγει η εξαγορά από την Capital Groups SA, η οποία φιλοδοξεί να διευρύνει άμεσα την εμβέλεια του brand σε πανελλαδικό επίπεδο, εμπλουτίζοντας παράλληλα την γκάμα των κωδικών του.

Παρά το… νεαρό της ηλικίας της, η μικρή ελαιουργική επιχείρηση, που δημιούργησαν τον Απρίλιο του 2019 στη Σκάλα Λακωνίας η Χριστίνα και η Μαργαρίτα Κεφαλά, πρόλαβε στα δύο χρόνια «ζωής» της να κάνει αισθητή την παρουσία της στην αγορά, αποσπώντας σημαντικές διακρίσεις σε γνωστούς διαγωνισμούς.

Η τριπλή βράβευση στην 7η ΕΞΠΟΤΡοΦ για τις «Ελιές Καλαμών Ω» (χρυσό αστέρι σε συνδυασμό με αργυρό βραβείο καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου προϊόντος και χάλκινο βραβείο καινοτομίας) και το χρυσό μετάλλιο στον Αthena International Olive Oil Competition για το «Ελαιόλαδο Ω» ήταν μια δικαίωση για τις δύο αδερφές, που ξεκίνησαν πριν από δύο χρόνια να εμφιαλώνουν ελαιόλαδο από τους οικογενειακούς ελαιώνες στη Μεσσηνιακή Μάνη και στις Γουβιές Λακωνίας.

 

Εφόδιο οι διακρίσεις

«Η αλήθεια είναι ότι εξαρχής είχαμε βάλει ως στόχο τις διακρίσεις, γιατί γνωρίζαμε ότι αποτελούν ένα σημαντικό εφόδιο για ένα brand που ξεκινά την πορεία του στην αγορά», λέει στην «ΥΧ» η Χριστίνα Κεφαλά. «Αυτός είναι και ο λόγος που επενδύσαμε αρκετά στη συσκευασία», προσθέτει, τονίζοντας βέβαια ότι η επένδυση αυτή ήρθε να «χτίσει» πάνω στην υψηλή ποιότητα της πρώτης ύλης που είναι και το βασικό προαπαιτούμενο.

Επόμενος στόχος τους ήταν το προϊόν να φέρει στη συσκευασία του την ένδειξη ΠΓΕ Λακωνίας, κάτι το οποίο επιτεύχθηκε μέσω της συνεργασίας με το πιστοποιημένο τυποποιητήριο της ΚΑΣΕΛΛ. Στην πορεία, δίπλα στο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (αποτέλεσμα ψυχρής έκθλιψης) και στις ελιές Καλαμών με το σήμα «Ω» προστέθηκαν σταδιακά η ρίγανη και το αλάτι -«μαζεμένο με το χέρι από τα βράχια της Μάνης», όπως τονίζεται στον ιστότοπο της εταιρείας.

Το ξέσπασμα της πανδημίας, ωστόσο, ανάγκασε τις δυο αδερφές να αναπροσαρμόσουν εκ των πραγμάτων τα πλάνα τους. Λίγο το κλείσιμο της εστίασης (όπου η εταιρεία είχε ρίξει αρκετό βάρος με τις μικρές φιάλες των 100 ml), λίγο οι επιπλέον απαιτήσεις και ο φόρτος εργασίας που προέκυψαν από τα νέα δεδομένα στην τηλε-εκπαίδευση (που είναι και η βασική επαγγελματική τους απασχόληση) έκαναν σαφές ότι «δύσκολα θα μπορούσαμε πλέον να κρατήσουμε δύο καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κα Κεφαλά.

Σε εξειδικευμένα σημεία πώλησης

Κάπου εκεί μπαίνει στο κάδρο η Capital Groups με έδρα στα Ιωάννινα. Ο γενικός διευθυντής της, Διονύσης Παναγιωτίδης, έχοντας καταγωγή από τη Λακωνία, γνώριζε από πρώτο χέρι τις υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές, αλλά και τις δυνατότητες της Ω Products.

«Αυτό που έπαιξε σημαντικό ρόλο για εμάς ήταν η αγάπη που περιέβαλλε όλο το πρότζεκτ και η έμφαση στην ποιότητα. Αν προσεγγίσεις κάτι μόνο κοστοτεχνικά, πολύ δύσκολα μπορεί να είναι επιτυχημένο», σημειώνει στην «ΥΧ».

Ο ίδιος έχει διανύσει μια διαδρομή 32 χρόνων στον χώρο των τροφίμων, των καλλυντικών και του φαρμάκου με θητεία σε κολοσσούς όπως η Nestle και η L’ Οreal, ενώ η Capital Groups που δημιούργησε με δύο συνεργάτες του από τον χώρο του ελαιολάδου αποτελεί τη μετεξέλιξη της CVE, η οποία δραστηριοποιούνταν για επτά χρόνια στο χονδρεμπόριο και στην παροχή υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις.

Το δικό του προσωπικό στοίχημα, όπως τονίζει, είναι να βάλει το ελαιόλαδο και τα υπόλοιπα προϊόντα της Ω Products σε όσο το δυνατόν περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά και να κάνει το σήμα της αναγνωρίσιμο και συνώνυμο της ποιότητας. «Θέλουμε να εξασφαλίσουμε πανελλαδική κάλυψη και για τον σκοπό αυτόν θα εστιάσουμε σε συνεργασίες με εξειδικευμένα σημεία πώλησης σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.

Ήδη, έχουμε κλείσει ή ετοιμαζόμαστε να κλείσουμε μια σειρά από τέτοιες συμφωνίες», σημειώνει. Στην ίδια κατεύθυνση, επίσης, η Capital Groups έχει καταρτίσει και υλοποιεί αυτό το διάστημα επενδυτικό πλάνο ύψους 200.000 ευρώ, με τελικό σκοπό την καθετοποίηση της παραγωγής.

Προ των πυλών 14 νέοι κωδικοί

Ο δεύτερος άμεσος στόχος του νέου ιδιοκτήτη έχει να κάνει με την επέκταση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Όπως εξηγεί ο κ. Παναγιωτίδης, μέσα στο επόμενο διάστημα θα λανσαριστούν 14 κωδικοί, μεταξύ αυτών και νέα προϊόντα όπως το τσάι.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, το ελαιόλαδο και η ελιά θα παραμείνουν ο κορμός της γκάμας της Ω Produtcs. «Ήδη, κάνουμε κάποιες έρευνες για το πώς μπορούμε να διαθέσουμε ακόμα πιο premium ελαιόλαδα με οξύτητα κάτω του 0,2 σε τιμές όσο το δυνατόν πιο προσιτές για τον καταναλωτή.

Γιατί αυτή είναι η δυσκολία και ταυτόχρονα η πρόκληση για ένα μικρό και παράλληλα πολύ ποιοτικό brand». Στα σχέδια της Capital Groups, εντάσσεται και η εξαγωγική δραστηριότητα, με τον κο Παναγιωτίδη να προαναγγέλλει κινήσεις που θα αφορούν «ένα ταξίδι των Ω Products σε χώρες του εξωτερικού».

Οι επενδύσεις στην καθετοποίηση και στη διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων αναμένεται να φέρουν στο προσεχές μέλλον και νέες και μάλιστα πιο σταθερές συνεργασίες με παραγωγούς. «Από τη στιγμή που θα διασφαλίζουμε εκ των προτέρων τη διάθεση του προϊόντος, θα μπορούμε να μιλάμε και για μια πιο συστηματική και όχι παροδική συνεργασία με τους παραγωγούς. Ενδεχομένως και στη βάση συμβολαίων, ώστε να αισθάνονται και αυτοί πιο ασφαλείς», σημειώνει ο κ. Παναγιωτίδης.