Πάνω στο brand name της Μινέρβα θέλει να χτίσει η Deca Investments

Νέα προϊόντα και κωδικούς, αλλά και έμφαση στις εξαγωγές προβλέπει ο σχεδιασμός για την ιστορική βιομηχανία, που άλλαξε πρόσφατα χέρια

Να αξιοποιήσει το ισχυρό brand name της Μινέρβα στην εγχώρια αγορά και, παράλληλα, να ενδυναμώσει την παρουσία της στο εξωτερικό, ποντάροντας μεταξύ άλλων στη ζήτηση για ποιοτικό ελληνικό ελαιόλαδο, θα επιδιώξει η Deca Investments, στην οποία ανήκει εδώ και λίγες εβδομάδες η ιστορική βιομηχανία.

Μιλώντας αποκλειστικά στην εφημερίδα «ΥΧ» ο Γιάννης Καλαντζής, partner και διευθυντής επενδύσεων της εταιρείας, η οποία διαχειρίζεται κεφάλαια του fund Diorama, σημειώνει ότι εντός των επόμενων λίγων ημερών αναμένεται να ολοκληρωθεί και τυπικά η ύψους 45,1 εκατ. ευρώ συναλλαγή.

Από εκεί και πέρα, θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται η αναπτυξιακή στρατηγική που, σε συνεργασία με την τρέχουσα διοίκηση, έχει χαράξει για την επιχείρηση η Deca Investments. «Δεν μπορούμε ακόμα να μπούμε σε συγκεκριμένες λεπτομέρειες, ωστόσο αυτό που είμαστε σε θέση να πούμε είναι ότι όχι μόνο δεν υπάρχουν σχέδια αποχώρησης από κάποιον από τους κλάδους όπου δραστηριοποιείται ήδη η Μινέρβα, αλλά, αντίθετα, σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα ανάπτυξης σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όπως προσθέτει ο ίδιος, η Μινέρβα βρισκόταν εδώ και αρκετό καιρό στο μικροσκόπιο της Deca Investments, με το ενδιαφέρον να παίρνει ολοένα και πιο συγκεκριμένη μορφή, όταν άρχισε να έγινε φανερό ότι η PZ Cussons που είχε το 100% των μετοχών σκόπευε να αποεπενδύσει. «Παρακολουθούσαμε την εταιρεία σχεδόν από την ίδρυση του fund μας και είχαμε εκδηλώσει από πολύ νωρίς το ενδιαφέρον μας, με δεδομένο ότι η προηγούμενη ιδιοκτησία επικεντρωνόταν σε άλλες κατηγορίες και γεωγραφικές περιοχές και η Μινέρβα δεν αποτελούσε πια βασικό της άξονα ανάπτυξης», εξηγεί ο κ. Καλαντζής.

Σήμα με αναγνωρισιμότητα

«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και πολλές ευκαιρίες για τη Μινέρβα, κάτι το οποίο εκτιμούμε ότι θα αποτυπωθεί και στα μερίδια αγοράς της τα επόμενα χρόνια», συμπληρώνει ο συνομιλητής μας.

Ο ίδιος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η Μινέρβα να επεκταθεί και σε νέες κατηγορίες προϊόντων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα πάψει να επενδύει στο ελαιόλαδο για το οποίο θεωρεί ότι υπάρχει δυναμική τόσο στη διεθνή όσο και στην ελληνική αγορά, παρά τις «ιδιαιτερότητες» της τελευταίας που έχουν να κάνουν με τη χύμα διακίνηση.

«Μιλάμε για μια εμβληματική εταιρεία την οποία γνωρίζει κάθε νοικοκυριό στη χώρα μας. Όσον αφορά, δε, το εξωτερικό, απολαμβάνει τον σεβασμό πολλών και μεγαλύτερων επιχειρήσεων του κλάδου. Πάνω σε αυτή την αναγνωρισιμότητα και στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού έξτρα παρθένου ελαιολάδου, λοιπόν, σκοπεύουν να ‘‘χτίσουμε’’, προκειμένου να απαντήσουμε σε οποιαδήποτε μεταβλητότητα έχει ταλαιπωρήσει στο πρόσφατο παρελθόν τους συντελεστές της αγοράς ελαιολάδου», τονίζει ο κ. Καλαντζής.

Νέα επένδυση προ των πυλών

Η απόκτηση της Mινέρβα αποτελεί την τρίτη κατά σειρά επένδυση που πραγματοποιεί η Deca Investments με πλειοψηφική εξαγορά των μετοχών (σ.σ. είχαν προηγηθεί η βιομηχανία ντομάτας Damavand και η εταιρεία συσκευασίας Adam Pack).

Kατά τον κ. Καλαντζή, ωστόσο, αυτό δεν σηματοδοτεί κάποια αλλαγή στρατηγικής σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν: «Το καταστατικό μας μάς επιτρέπει να προχωρούμε τόσο σε πλειοψηφικές όσο και σε μειοψηφικές επενδύσεις. Ανάλογα με τον κλάδο και την προοπτική που διακρίνουμε, εξετάζουμε τα στρατηγικά μας πλεονεκτήματα και αποφασίζουμε κατά περίπτωση», εξηγεί προτού αποκαλύψει ότι πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί και ακόμα μία επένδυση. «Ο αγροδιατροφικός κλάδος, όμως, μας ενδιαφέρει πολύ και θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε την παρουσία μας σε αυτόν. Κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο να γίνει μόνο μέσω εξαγορών, αλλά και με την επέκταση δυνητικά τόσο της Damavand όσο και της Μινέρβα σε νέους κλάδους προϊόντων διατροφής», τονίζει ο κ. Καλαντζής.

Αναφορικά με την Damavand, μάλιστα, δηλώνει ικανοποιημένος τόσο από τη φετινή καμπάνια, η οποία, όπως αναφέρει, ολοκληρώθηκε ομαλά, όσο και από τη γενικότερη πορεία της εταιρείας. «Πιστεύουμε ότι φέτος θα είναι μια χρονιά περαιτέρω ανάπτυξης», σημειώνει.