Πατάει γκάζι στις εξαγωγές φέτος η Αγγελάκης

Αύξηση 50% των πωλήσεων εξαμήνου στο εξωτερικό, ανησυχία για τα κόστη

των Τάνιας Γεωργιοπούλου, Γιάννη Τσατσάκη

Με υψηλούς ρυθμούς εξακολουθεί να αναπτύσσει την εξωστρέφειά της η Αγγελάκης ΑΕ, τη στιγμή που συνεχίζει τις προσπάθειες εξισορρόπησης του διαρκώς αυξανόμενου κόστους παραγωγής λόγω των ανατιμήσεων στις ζωοτροφές και στην ενέργεια.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, που φέτος συμπληρώνει 60 χρόνια λειτουργίας, στο πρώτο εξάμηνο του 2022 οι εξαγωγές ξεπέρασαν σε απόλυτα μεγέθη τη συνολική αξία των πωλήσεων εξωτερικού που πραγματοποιήθηκαν το 2021, χρονιά που, παρά τους περιορισμούς και τα προβλήματα που προκάλεσε η υγειονομική κρίση, η εταιρεία είχε ήδη καταφέρει να αυξήσει τις εξαγωγές της κατά 30%, μετά τη στασιμότητα που παρατηρήθηκε σε αυτό το πεδίο το 2020.

Στα 28 εκατ. ο τζίρος πέρυσι

Το 2021, επίσης, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 40%, φτάνοντας τα 28 εκατ. ευρώ, αξιοποιώντας και την ανάκαμψη της εσωτερικής αγοράς. Σημειωτέον ότι αυτή ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που ο τζίρος κινήθηκε ανοδικά, δεδομένου ότι και το 2020 είχε αυξηθεί στα 19,9 εκατ. ευρώ από 18,1 εκατ. ευρώ το 2019. Στο διάστημα, δε, της τελευταίας πενταετίας έχει ουσιαστικά τριπλασιαστεί.

Πάντως, εν αναμονή και των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2021, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι η κερδοφορία έχει επηρεαστεί αρνητικά από το κόστος παραγωγής, το οποίο, λόγω των συνεχών ανατιμήσεων, εκτιμάται ότι έχει αυξηθεί κατά 40% από την εμφάνιση της πανδημίας και μετά. Το 2020, η πτηνοτροφική εταιρεία είχε καταγράψει προ φόρων κέρδη 49.073 ευρώ, τριπλάσια δηλαδή από τα 16.456 ευρώ που εμφάνισε το 2019.

Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ

Σε επίπεδο επενδύσεων, η Αγγελάκης σκοπεύει να υλοποιήσει πλάνο συνολικού ύψους 25 εκατ. ευρώ, το οποίο αφορά τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των υφιστάμενων υποδομών σε όλο το φάσμα της παραγωγικής διαδικασίας, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητας της εταιρείας και την περαιτέρω καθετοποίηση. Επίσης, έχει δρομολογήσει επενδύσεις που έχουν στόχο την αειφόρο ανάπτυξη.

Ήδη, η εταιρεία ξεκίνησε φέτος την καταγραφή του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που προκύπτει από το σύνολο των δραστηριοτήτων της, σε συνεργασία με την Optilog Advisory Services, με στόχο να γίνει μία ανθρακικά ουδέτερη (carbon neutral) πτηνοτροφική μονάδα σε βάθος δεκαετίας. Με τις επενδύσεις και τις δράσεις που έχουν δρομολογηθεί στο ενδιάμεσο, ο στόχος αυτός είναι, σύμφωνα με εκπροσώπους της, απόλυτα εφικτός.

Νέες βραβεύσεις

Οι καλές οικονομικές επιδόσεις οδήγησαν στη βράβευσή της στα βραβεία «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας 2022», τα οποία διοργανώθηκαν πρόσφατα από την Direction Business Network. Η Αγγελάκης βραβεύθηκε στην κατηγορία «Greek Business Champions», η οποία αφορά επιχειρήσεις που έχουν κύκλο εργασιών πάνω από 10 εκατ. ευρώ και πέτυχαν το 2020 αύξηση μεγαλύτερη του 10%, τόσο στον κύκλο εργασιών όσο και στα κέρδη προ φόρων σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.

Μεγάλο μέρος της επιτυχημένης πορείας σαφώς οφείλεται και στα νέα προϊόντα που έχει λανσάρει τα τελευταία χρόνια, προσαρμοζόμενη στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών. Ενδεικτικά, στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού Mediterranean Taste Awards 2022 η Αγγελάκης έλαβε συνολικά επτά διακρίσεις για την ποιότητα και τη γεύση των ιδιαίτερων προϊόντων της.

Συγκεκριμένα, το χειροποίητο, γεμιστό ρολό από φρέσκο φιλέτο στήθος κοτόπουλου Αγγελάκης και το πατενταρισμένο Ελαιοπουλάκι (κοτόπουλο το οποίο εκτρέφεται στις ιδιόκτητες φάρμες της εταιρείας στην Εύβοια με 100% φυτικές τροφές, έχοντας ως πρωταγωνιστές το καλαμπόκι και το αγνό ελαιόλαδο) έλαβαν την ανώτατη διάκριση αποσπώντας το πλατινένιο βραβείο.

Το χειροποίητο μπιφτέκι «Μυστικές Συνταγές» κέρδισε το χρυσό βραβείο, ενώ το χειροποίητο gluten-free μπιφτέκι κοτόπουλου Ελαιοπουλάκι και οι τρεις νέες παναρισμένες προτάσεις της εταιρείας έλαβαν από ένα ασημένιο βραβείο.